Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - غول‌های نفتی عملیات اکتشاف برای کشف‌های جدید نفت و گاز را متوقف کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد در حالی که پایین آمدن قیمت انرژی به‌دلیل بحران ویروس کرونا سبب کاهش هزینه‌ها در سالگذشته میلادی شد، شرکت‌های عمده نفت و گاز عملیات اکتشافی برای یافتن منابع جدید سوخت‌های فسیلی را به‌شدت کاهش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس داده‌های شرکت مشاوره ریستاد انرژی، دریافت مجوز تازه اکتشاف در خشکی و دریا برای پنج غول بزرگ انرژی غربی به کمترین مقدار در پنج سال گذشته رسیده است.
پالزور شنگا، تحلیلگر ریستاد انرژی در این باره گفت: تعداد مجوزهای اکتشاف در سال گذشته میلادی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافت، این در حالی است که شرکت‌هایی از جمله اکسون موبیل، انگلیسی - هلندی شل و توتال فرانسه نیز هزینه‌های خود را کاهش دادند.
از میان پنج شرکت عمده نفتی، بی‌پی بیشترین کاهش تحصیل اراضی جدید در سال 2020 را داشت.
برنارد لونی که در ماه فوریه مدیرعامل بی‌پی شد، راهبرد جدید این شرکت برای کاهش 40 درصدی تولید نفت یا روزانه یک میلیون بشکه در روز تا سال 2030 را ترسیم کرد. این شرکت در ماه‌های اخیر به سرعت گروه اکتشافی خود را کاهش داد.
تحصیل اراضی اکتشافی به معنای کشف نفت و گاز در شرکت‌هاست، اگر منابع جدید در حجم کافی کشف شود، شرکت‌ها باید درباره توسعه آنها تصمیم بگیرند. این مسئله فرآیندی پرهزینه است که سال‌ها به طول می‌انجامد.
به گفته تحلیلگران، کاهش فعالیت اکتشافی می‌تواند سبب شکاف عرضه در نیمه دوم این دهه شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در مرز ماهیرود طی سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا عابدانی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در 12 ماه سال گذشته در ماهیرود انجام شده که قریب به 7 هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از 25 میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است گفت: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم به سزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از 180 میلیارد ریال به عنوان حق العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

عابدانی گفت: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال