Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم جنوب بلوچستان گفت: بخش مهمی از گرفتاری‌های بی‌شناسنامه‌ها تست "دی‌ان‌ای" است، انتظار داریم ثبت احوال و نهادهای مربوط از تکنیک‌های جایگزین دی‌ان‌ای استفاده کنند و بی‌شناسنامه‌های بومی فوراً شناسنامه‌دار شوند.   معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: در جریان هستید که سیستان و بلوچستان و به‌ویژه مناطق حوزه استحفاظی اینجانب در شهر و روستاهای چابهار، کنارک، قصرقند، بخش مرکزی نیکشهر و دشتیاری بخش مهمی از بی‌شناسنامه‌ها را در خود جای داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: قطعاً نهادهای مربوط باید برای شناسنامه‌‌دار و هویت‌دار کردن بی‌هویت‌های واقعی تمام تلاششان را بکنند اما ذکر این نکته ضروری است که شناسنامه‌دار کردن در همه کشورها و حتی کشورهای لیبرال هم پروسه‌ای سخت و گاهی طاقت‌فرسا است.   نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر تصریح کرد: با وجود مطلب بالایی که عرض کردم اما این موضوع نباید به‌گونه‌ای باشد که بی‌شناسنامه‌هایی که اصالتاً ایرانی هستند از حق قانونی خود بی‌بهره‌ باشند؛ مردم اینجا زمانی که باید برای دریافت شناسنامه مراجعه می‌کردند به‌دلایل مختلف از جمله محرومیت مراجعه نکردند، از طرفی تست دی‌ان‌آی و طی مسافت یک روستایی برای این تست تا تهران و زاهدان هم کار به‌شدت سختی است و خود ملزومات تست دی‌ان‌ای هم به‌خاطر شرایط تحریم وارد کشور نمی‌شود و این تست در بسیاری از کشورها هم منسوخ شده است.   سعیدی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از گرفتاری‌های بی‌شناسنامه‌ها تست "دی‌ان‌ای" است، انتظار داریم ثبت احوال و نهادهای مربوط از تکنیک‌های جایگزین دی‌ان‌ای استفاده کنند و بی‌شناسنامه‌های بومی فوراً شناسنامه‌دار شوند. روش و تکنیک‌های مرسومی برای شناسنامه‌دار کردن وجود دارد که رایزنی‌های لازم انجام شده است و انتظار داریم به‌زودی در این حوزه هم خبرهای خوبی بشنویم.   به گزارش تسنیم؛ سازمان ثبت احوال در یکی‌از جوابیه‌هایش به تسنیم گفت از سال 92 تاکنون برای بیش‌از 30 هزار نفر شناسنامه صادر کرده است، همین آمار نشان می‌دهد که این استان رقمی بالا از بی‌شناسنامه‌ها را در خود جای داده است.   با وجود پیگیری‌های یک‌ساله و قول‌های صریح از دستگاه‌های متولی به‌ویژه استاندار سیستان و بلوچستان هنوز نه آمار شفافی از بی‌شناسنامه‌های بومی بیرون آمده و نه فکری به حال بی‌شناسنامه‌هایی شده است که بومی همین استانند. لینک کوتاه: asriran.com/003Da3

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بی شناسنامه بی شناسنامه ها شناسنامه دار دی ان ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899003

دیگر خبرها

  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس