Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:50:37 GMT

تعادل بین تولید و مصرف جز با فرهنگسازی ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۴۴۶۶

تعادل بین تولید و مصرف جز با فرهنگسازی ممکن نیست

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با اشاره به تاثیر اقدامات فرهنگی در بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی، تاکید کرد که تعادل بخشی بین تولید و مصرف در همه زمینه‌ها، جز با فرهنگسازی و اقدامات فرهنگی امکانپذیر نیست.

علی بوستانی در جلسه مَجازی با مدیران و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان فارس، خواستار مشارکت همگانی تمام اقشار جامعه برای نیل به اهداف مدیریت مصرف و کاهش اثرات ناشی از بحران کم آبی شد و تنها راه مدیریت شرایط کنونی را مدیریت مصرف و تقاضای آب و همچنین صرفه جویی در مصرف عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آبفای فارس، بوستانی گفت: با توجه به بافت فرهنگی مردم در استان فارس، بسترسازی فرهنگی بین اقشار تحت آموزش جامعه یعنی دانش‌آموزان، بسیار مهم و اثر بخش است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: دستیابی به تعادل نسبی در حوزه ی عرضه و تقاضای آب یک اصل اساسی است که جز با اقدامات گسترده ی فرهنگی و ایجاد نظام جامع مدیریت توزیع و مصرف میسر نخواهد شد. مدیریت مصرف باید به باور عمومی جامعه تبدیل شود و در این بین همه ی اقشار جامعه باید احساس مسئولیت کنند.

مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس با ارائه ی گزارشی از سابقه اقدامات فرهنگی مشترک با ادارات آموزش و پرورش گفت: طی سنوات اخیر علاوه بر برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی آموزشی در مدارس و توزیع اقلام مختلف آموزشی و تبلیغی در میان دانش آموزان، تعداد قابل توجهی شیر پدالی و اقلام کاهنده مصرف آب مشترکا تهیه و در مدارس توزیع و نصب شده که بازخورد خوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جدید نیز با بودجه مصوب برای گسترش نصب اقلام کاهنده ی مصرف و جذب اعتبارات بیشتر در این خصوص، گام‌های موثر و بلندتری در حوزه ی مدیریت مصرف آب در مدارس استان برداشته شود.

بوستانی با اشاره به اینکه متاسفانه با همه گیری ویروس منحوس کرونا در کشور و بالطبع در استان فارس، انجام بسیاری از فعالیت های فرهنگی رو در رو با دانش آموزان امکانپذیر نیست، افزود: روش ها باید تغییر یابد و با تشکیل کارگروه های مشترک فرهنگی، آموزشی و علمی با مشارکت آبفا و آموزش و پرورش، اصول آموزشی موثری تهیه، تدوین و به اجرا گذاشته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس نیز بحران آب را یک دغدغه ملی دانست و با تأکید بر این قضیه که آموزش و پرورش می تواند در راستای رسالت خود شهروندان خوب و مسئولیت پذیری را پرورش و به جامعه تحویل دهد، افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه عمومی فراگیر است که برای فرهنگ سازی در راستای اهداف مهم کشور و همینطور هدف والای این اقدام فرهنگی مشترک که امروزه یک ابر چالش ملی است، بستر مناسبی ایجاد می کند.

فرهاد اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ سازی ها در آموزش و پرورش باشد در جامعه فراگیر خواهد شد و طبعا نتیجه ی دلخواه را خواهد داشت، بدیهی است اگر دانش صرفه جویی در مصرف آب و فرهنگ مصرف بهینه ی آن در سنین کودکی در افکار انسان نهادینه شود، این فرهنگ سازی می تواند در آینده اثرات مطلوبی در جامعه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس به شیوع بیماری کرونا اشاره و با بیان اینکه تاثیر ملموس و فراگیر این پاندمی بر بسیاری از ساز و کارها واضع است، گفت: به نظر می رسد سیاست های کلی دولت نیز در راستای انجام معمول فعالیت های اجتماعی در سایه ی فاصله گذاری ها و ابزارهای پیشگیری است.

در این نشست مجازی، روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های فارس به بیان چالش‌ها و مشکلات خود در حوزه تأمین آب شرب مدارس و تعرفه های آب بها پرداختند و معاونان و مدیران آبفای فارس نیز پاسخ‌هایی را در این خصوص ارائه دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس شرکت آبفای استان فارس مصرف بهینه آب مدیریت مصرف استان فارس مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به میزبانی سالن جلسات استانداری سمنان ضمن بیان اینکه امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت دار فعلی آموزش و پرورش استان است، ابراز داشت: انتظار می‌رود با تشکیل ستاد پشتیبانی از آزمون تمامی امکانات لازم در این راستا فراهم شود.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی سطح مدارس استان باید توجه شود، ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه این مهم باید در دستور کار قرار گیرد

هاشمی در ادامه تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط می‌بایست در آموزش و پرورش استان سمنان برنامه ریزی شود.

وی افزود: به منظور ارتقا هر چه بیشتر شاخص‌های آموزشی باید جذب اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان مد نظر آموزش و پرورش قرار گیرد.

کد خبر 6087722

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود