Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:03:06 GMT

۱۰۹ زن سرپرست خانوار در اردبیل وارد بازار کار شدند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۴۵۷۵

۱۰۹ زن سرپرست خانوار در اردبیل وارد بازار کار شدند

به گزارش ایرنا ، اصغر مناف‌زاده روز جلسه هماهنگی و بررسی طرح‌های حوزه مشاغل خانگی در استان اردبیل اظهارکرد: اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به عنوان یک طرح اثربخش در همه استان‌های کشور در حال انجام است و این طرح از نظم و انسجام مناسبی برخوردار است.

او افزود: بررسی اطلاعات موجود در سامانه این طرح نشان می‌دهد امور مربوط به استعدادسنجی، آموزش، مشاوره و بازدیدها به شکل مطلوبی انجام گرفته و اطلاعات کامل ۱۰۳ نفر تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: این طرح با الگوی نوینی در حال اجرا می‌باشد و اگر در استان و در سطح ملی به خوبی مدیریت شود و از پراکندگی و موازی‌کاری در اجرای قانون مشاغل خانگی پرهیز و روی تمرکزگرایی تاکید شود ، بازخورد خوبی از حیث اقتصادی و اجتماعی با خود به همراه خواهد داشت.

مناف‌زاده با بیان اینکه در این طرح ملی دغدغه وابستگی تسهیلاتی برطرف شده، ادامه داد: با هماهنگی برخی بانک‌های فعال در حوزه اشتغال تسهیلات کم‌بهره را برای تکمیل زنجیره تولید، جذب و این مشاغل را از پایداری مطلوب برخوردار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روند ثبت‌نام و استعدادسنجی و ارزیابی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به خوبی توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است، اظهارکرد: در این طرح زمینه لازم برای توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان جهت ایجاد کسب و کار و درآمد پایدار فراهم می‌شود که این امر به رفع دغدغه اشتغال کمک خواهد کرد.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل از ثبت‌نام ۲ هزار و ۷۴۹ متقاضی در این طرح خبرداد و گفت: از این تعداد ۹۱۰ نفر ارزیابی اولیه قرار گرفته و به سمت برخورداری از مشاوره‌ها و آموزش‌های مرتبط هدایت شده‌اند.

میثم ضارب‌نیا افزود: در تلاش هستیم تا با همکاری پیشران‌ها زیرساخت‌های لازم را برای ارتقای جایگاه کسب و کارهای خانگی و مزیت‌های شغلی شناسایی شده در استان فراهم و متقاضیان طرح را در مزیت‌های موردنظر صاحب شغلی پایدار کنیم.

وی با قدردانی از همراهی سازنده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، تشریح کرد: در این طرح ۱۳ عنوان مزیت شغلی با بررسی وضعیت منطقه‌ای و فرهنگی استان تعیین شده که در حال حاضر ۳۰ درصد متقاضیان در رشته قالیبافی ثبت‌نام نموده و رشته‌های چرم‌دوزی، خیاطی لباس و بسته‌بندی عسل در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

ضارب‌نیا افزود: این طرح با اطلاع‌رسانی از طریق فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، ادارات شهرستانی تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادهای مرتبط با حوزه اشتغال از پراکنش مناسب شهرستانی نیز برخوردار است و امیدواریم بتوانیم شبکه های ارزشمندی را در رشته‌های موجود ایجاد نماییم.

وی با اشاره به این که پس از پایان ثبت پایش و ارزیابی متقاضیان جهت برگزاری دوره‌های توانمندسازی و ارائه مشاوره و هدایت متقاضی انجام می‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر با ساماندهی کلاس‌های آموزشی درصدی از متقاضیان در دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای رایگان در حال طی روند طرح هستند.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل بیان کرد: جهاد دانشگاهی اردبیل درصدد است ضمن مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های لازم نسبت به پویایی مشاغل ایجاد شده اقدام کند که این مهم باید مورد حمایت مسئولان و دستگاه‌های مربوطه قرار بگیرد تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک توسعه اقتصادی و اشتغال استان را رقم زده و شاهد تحول و پویایی منطقه باشیم.

برچسب‌ها زنان سرپرست خانواده سازمان جهاد دانشگاهی اشتغال زایی اردبیل ثبت مشاغل خانگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زنان سرپرست خانواده سازمان جهاد دانشگاهی اشتغال زایی زنان سرپرست خانواده سازمان جهاد دانشگاهی اشتغال زایی اردبیل ثبت مشاغل خانگی اخبار کنکور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر هنرستان زارچ گفت: این نمایشگاه باهدف ارائه دستاورد‌های علمی و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با مشاغل و بازار کار راه‌اندازی شده است. 
 
وکیلی افزود: در این نمایشگاه دانش آموزان در رشته‌های حسابداری، معماری، گرافیک و خیاطی دستاورد‌های خود را در قالب ۲۰۰ اثر برگزیده به نمایش گذاشتند.

دیگر خبرها

  • پاکشوما ۴۹ ساله شد
  • در هیچ کشوری مانند ایران رهن و اجاره گرفته نمی‌شود
  • کدام مشاغل از ارایه اسناد و دفاتر مالی معاف شدند؟
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید