Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-برداشت آب خام سایت آب شیرین کن سیریک با تکمیل خط انتقال جدید افزایش خواهد یافت تا با تکمیل چرخه تولید آب مشکلات مردم این منطقه تا حدود زیادی مرتفع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیریک، مشکلات ناشی از کمبود آب در شرق استان هرمزگان خصوصا شهرستان سیریک مشکلی همیشگی بوده که مردم همواره نسبت به کم آبی گلایه مند بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مشکل تا حدی جدی شد که نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بازدید از این شهرستان بر ضرورت تامین آب آشامیدنی سیریک و روستاهای تابعه آن تاکید و سپس مذاکراتی را با مدیران کشوری نیز انجام داد. 

به همین منظور فرماندار شهرستان سیریک در بازدید از محل احداث آب‌شیرین کن سیریک در جریان مراحل این پروژه قرار گرفت، پروژه‌ای که می‌تواند لبخند رضایت بر لبان مردم این شهرستان با تامین آب دائمی بنشاند. 

محمد کارگر مدیر امور آب و فاضلاب سیریک در این راستا گفت: در راستای افزایش ظرفیت تولید آب آبشیریکن سیریک، اجرای خط انتقال به طول 1600 متر در حال انجام است که با تکمیل آن ظرفیت انتقال آب خام دریا از اسکله صیادی بندر سیریک تا سایت آبشیرینکن افزایش می‌یابد.

به گفته وی، مشکلات آبگیری و هیدرولوژی دریا، شیب کم ساحل، کاهش کیفیت آب دریا در زمان جزر و مد، بستر لجنی ساحل و... باعث شده تا نتوانیم از ظرفیت کامل این آبشیرین کن بهره ببریم از این رو محل برداشت آب خام در نقطه دیگر در نظر گرفته شد که در حال حاضر با همکاری اداره بنادر و دریانوردی شهرستان از روی موج شکن مجتمع بندری سیریک در حال اجراست.

مدیر امور آب و فاضلاب سیریک با بیان اینکه پروژه مذکور با پیشرفت 85 درصدی در حال اجراست، تصریح کرد، برای تکیمل این خط انتقال سه میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی هزینه شده است.

گفتنی است، آب شیرین کن سیریک در حال حاضر با ظرفیت 1100 متر مکعب در شبانه روز فعالیت دارد که با اتمام خط انتقال آب خام، امکان تولید سه هزار و 750 متر مکعب آب شیرین در شبانه روز را خواهد داشت.

طرح‌های آبرسانی استان بوشهر به اندازه سه دولت کار شده استآماده‌باش تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو در مناطق زلزله‌زده هرمزگان/ آغاز آبرسانی سیار به مناطق حادثه‌دیدهقصه خیالی آبرسانی به 185 روستای پایین‌دست "زیردان" / ‌مسئولان آبفای سیستان و بلوچستان باز هم وعده پوشالی داده‌اند

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خط انتقال آب شیرین کن سیریک شیرین کن آب خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال

ناصر عاشوری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نمایشگاه نفت تصریح کرد: ما طی مدت ۴ روز برگزاری نمایشگاه ضمن مذاکره با شرکت‌های داخلی و خارجی از جمله سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها تعدادی از تفاهمنامه هایی را که سال‌های گذشته به امضا رسانده بودیم؛ به قرارداد تبدیل می‌شوند و چه بسا تفاهم نامه‌های جدیدی با بانک‌ها و بیمه به امضا برسانیم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۳ پنل با موضوعات برنامه ریزی برای تولید با کیفیت، تأثیر کاهش منابع مالی در تکمیل پروژه و تهدید کاهش نیروی انسانی و نیروی متخصص برنامه ریزی کردیم.

یه گفته دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در گذشته تنها متخصصان این حوزه مهاجرت می‌کردند و اکنون نیروی فنی در حال مهاجرت هستند که این مسأله تهدیدی برای ما است.

وی ادامه داد: حداقل پیشنهاد دستمزد خارج از مرزهای ما ۶۰۰ میلیون تومان است در حالی که در کشور ۵۰ میلیون تومان است.

عاشوری با اشاره به اینکه ناترازی یکی از مسائل است که در همه عرصه‌ها وجود دارد، اضافه کرد: برای ناترازی گازوئیل و بنزین دو نوع تفکر وجود دارد؛ یکی ظرفیت افزایش تولید و دیگری دوگانه سوز کردن خودروها و مصرف بهینه با همین میزان تولید ادامه دهیم.

وی ادامه داد: من با افزایش ظرفیت تولید مخالفتی ندارم اما با پالایشگاه‌های فعلی افزایش ظرفیت امکان پذیر نیست. چرا که اگر تحریم‌ها وجود نداشت و سرمایه‌گذاری کافی صورت می‌گرفت ساخت پالایشگاه مادر دست کم به ۶ سال زمان نیاز دارد.

عاشوری اضافه کرد: در ۱۵ سال اخیر مصوبات ساخت پالایشگاه‌هایی وجود دارد که هیچ کدام به ثمر نرسیدند.

دبیر کل انجمن پالایش نفت کشور تاکید کرد: با اطمینان خاطر می‌گویم ناترازی به علت مصرف بی‌رویه است. زیرا در مصرف رشدی داریم که نقشی در اقتصاد ما ندارد.

چی با اشاره به اینکه هدر رفت انرژی بسیار بالاست خاطر نشان کرد: متأسفانه خودروهایی استفاده می‌شود که تولید آنها مربوط به قبل از انقلاب است و آنطور که کارشناسان می‌گویند میزان هدر رفت بنزین در سال ۲۵ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید به دنبال بهینه سازی سوخت و کنترل مصرف باشند، اضافه کرد: اگر دولت تدبیری در نظر نگیرد بدون شک تا دو سال آینده در همه حوزه‌های انرژی ناترازی خواهیم داشت اعم از آب، گاز و بنزین با مشکل روبرو خواهیم شد.

ادامه دارد

کد خبر 6097587 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سود ۳۱۷ میلیون دلاری پالایشگاه آبادان در سال گذشته
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد