Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: از ۳۵ تن سیست خشک موردنیاز ایران در تغذیه جهت تولید انواع آبزیان به خصوص تولید میگو ، به میزان ۸۵ درصد وارداتی است، که در صورت اجرایی شدن طرح‌های در دست اجرا، می‌توان بخش زیادی از سیست و بیومس آرتمیا مورد نیاز کشور تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم جعفروند در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب، افزود: آرتمیا موجود کوچکی است که به عنوان غذای زنده در تغذیه آغازین میگو، ماهیان دریایی، ماهیان خاویاری و ماهیان زینتی کاربرد وسیعی دارد و چهار گروه آبزیان در مراحل اول رشد وابسته به این موجود پرانرژی و مقوی هستند.

وی با بیان این‌که آرتمیا در حال حاضر اصلی ترین منبع تغذیه صنعت پرورش میگو و ماهیان خاویاری به همراه ماهیان زینتی در کشور به شمار می‌رود و در بخش صنعت پرورش میگو تنها منبع تغذیه در مراحل اولیه رشد است، گفت: اکنون هر کیلوگرم سیست (تخم) آرتمیا در دنیا ۵۰ تا ۱۰۰ دلار ارزش گذاری شده است، این درحالی است که دریاچه ارومیه و اراضی حاشیه این دریاچه، با اجرای طرح‌های پرورشی در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ظرفیت بسیاری بالایی برای تولید و تکثیر آرتمیا را دارند.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی اظهار کرد: صنعت آبزی پروری جهان در سال ۲۰۲۰ در حد ۲۰۰۰ تن سیست آرتمیا در آبزی پروری تولید و مصرف کرده که ۲۰۰ میلیون دلار درآمدزایی داشته است، این درآمد وابسته به تولید و پرورش آرتمیا بوده و در همین راستا نیز آذربایجان شرقی می‌تواند در تولید این موجود آبزی نقش بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سازمان هواشناسی امروز برای برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و افزایش ابر و رگبار پراکنده و درسایر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی کرد.
امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی مناطقی از استان کردستان زنجان اردبیل و ارتفاعات مرکزی و غربی البرز در استان‌های گیلان و مازندران شاهد رگبارموقتی باران و وزش باد خواهیم بود.
در ساعات بعد از ظهر مناطقی از جنوب شرق کشور از جمله شرق سیستان و بلوچستان رگبار باران دور از انتظار نیست.
از فردا دوشنبه نیز سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود و در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب سواحل دریای خزر و اصفهان، مجدد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد آغاز خواهد شد.
بارش‌ها فردا در استان‌های کرمانشاه، غرب کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بخش‌هایی از استان اردبیل زنجان و گیلان، مازندران و شمال قزوین شدیدخواهد بود.
برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه