Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: پتروشیمی خراسان با بدهی ۴۰ میلیاردی بزرگ‌ترین بدهکاری گازی استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد حسن رضا میربلوکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی در زمینه گازرسانی به روستاها رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اینکه در حال حاضر تمامی 24 شهر خراسان شمالی از نعمت گاز بهره‌مند هستند افزود: از مجموع 834 روستای خراسان شمالی که قابلیت گازرسانی دارند تا کنون 746 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند و درحال حاضر ضریب نفوذ گاز در استان 99 درصد و همچنین ضریب بهره مندی از گاز 100 درصد است.

جنگ خاموش - 26| اعتراف دیرهنگام روحانی: در صادرات گاز عقب هستیمتولید گاز سنتز پتروشیمی به نقطه صد‌درصد رسیدنتایج ‌اکتشاف نفت و گاز مغان نیمه نخست سال 1400 نهایی می‌شود‌

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر 4700 خانوار در استان از سوخت مایع مصرف می‌کنند و گاز ندارند گفت: دو هزار و 500 خانوار در شهرستان راز و جرگلان از سوخت مایع استفاده کرده و گاز ندارند. به طور کلی 708 روستا از 720 روستای بالای 20 خانوار استان از گاز بهره‌مند هستند و تنها 10 روستا به دلیل سرانه بالای 120 میلیون ریال فاقد شرایط گازکشی هستند.

میربلوکی ادامه داد: از مجموع 38 روستای کمتر از 20 خانوار و بیشتر از 10 خانوار خراسان شمالی  25 روستا از نعمت گاز بهره مند نبوده و به 13 روستای زیر 10 خانوار استان هم لوله کشی گاز صورت نگرفته است که برای انجام لوله کشی گاز و بهره‌مند شدن این خانوارها از نعمت گاز 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این مهم توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در ارتباط با رسانی به دو روستای اخلی دنگل و نجف آباد گفت: آنچه که سهم شرکت گاز استان در قبال این دو روستا بوده انجام شده و تنها می بایست مشترکین گاز این روستاها نسبت به پرداخت 240 هزار تومان هزینه اشتراک پذیری اقدام کنند تا تاییدیه نظام مهندسی گرفته شود. سپس کنترل رگولاتور گاز توسط شرکت گاز در همان روز نصب شود تا مردم این دو روستا از نعمت گاز بهره‌مند شوند کما اینکه در نخستین روز لوله کشی 4 مشترک از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه مصرف سالانه گاز خراسان شمالی دو میلیارد و 800 میلیون متر مکعب است افزود: بیشترین مصرف گاز در طول سال مربوط به نیروگاه ها با 38 درصد و کمترین آن مربوط به مراکز عمومی، آموزشی و تجاری با یک درصد است. ضمن اینکه مصرف گاز خانگی در این بین 30 درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از طلب 196 میلیارد تومانی شرکت گاز استان از مشترکین خود خبر داد و گفت: بیشترین طلب شرکت گاز استان از صنعت فولاد اسفراین با 36 میلیارد تومان و مجتمع پتروشیمی خراسان با 40 میلیارد تومان است. 26 میلیارد تومان هم مشترکین خانگی به شرکت گاز استان بدهکار هستند.

انتهای پیام/311/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی نعمت گاز بهره مند شرکت گاز استان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند