Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:35:48 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۶ بهمن ایسنا

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۵۲۵۰

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۶ بهمن ایسنا

توضیحاتی در ارتباط با توقیف نفتکش ایرانی از سوی اندونزی/ واکنش توییتری عنابستانی به ماجرای برخوردش با مأمور راهور پلیس/ جزییات طرح اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو/ چرا بایدن فرمان اجرایی بازگشت به برجام را صادر نکرد؟ و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع توقیف نفتکش ایرانی در اندونزی فنی است/اجازه نمی‌دهیم داعش خود را مجددا سازماندهی کند/در روزهای آتی شاهد گسترش روابط با شرق خواهیم بود

به گزارش ایسنا،‌ نشست خبری امروز سخنگوی وزارت امور خارجه در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سعید خطیب زاده  در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع توقیف نفتکش ایرانی از سوی اندونزیگفت: ما منتظر دریافت گزارش های بیشتری در این ارتباط از سوی دولت اندونزی هستیم. این یک موضوع فنی است و پیش از این نیز چنین اتفاقاتی در عرصه کشتیرانی رخ داده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان  در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با حملات تروریستی اخیر در عراق اظهار کرد: دولت و ملت عراق ا بدانند که ایران در کنار آنها است تا آنها این بحران ها را از سر بگذارنند. ایران در کنار متحدان خود و کشورهای دوست اجازه نخواهد داد که بار دیگر داعش خود را در عراق و یا در منطقه سازماندهی کند.

وی همچنین در رابطه با چگونگی روابط ایران با چین و روسیه با توجه به انتخاب بایدن و احتمال بهبود روابط ایران با غرب، گفت: ان شاءالله در روزهای پیش رو ما شاهد گسترش  هرچه بیشتر روابط مان  با شرق خواهیم بود.

رفتار نماینده مجلس با سرباز از نگاه یک حقوقدان

دومین خبر پربازدید،‌ ارزیابی یک حقوقدان درباره ماجرای درگیری یک نماینده مجلس با سرباز راهور بود

عبدالصمد خرمشاهی معتقد است که این رفتار توهین به جایگاه نمایندگی و حتی توهین به کسانی است که او را انتخاب کرده‌اند زیرا در وهله اول می‌پرسند این شخص نماینده کدام شهر بوده است.

واکنش توییتری عنابستانی به ماجرای برخوردش با مأمور راهور پلیس

واکنش علی اصغر عنابستانی هم  به ماجرای برخوردش با مأمور راهور پلیس مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

علی اصغر عنابستانی در صفحه رسمی توییتر خود در این باره نوشت:«بهش می‌گفتند؛ دیکتاتور، مرفه، پولدار! دوستانش گفته بودن چرا جواب نمی‌دی؟ تاکی سکوت؟ می‌گفت: مگه نشنیدید که قرآن میگه «ان الله یدافع عن الذین آمنوا»‏ یعنی یه وظیفه برای منه که ایمان آوردنه، یکی هم برای خدا که دفاع کردنه! ‏دعا کن وظیفه خودمو خوب انجام بدم، اون کارش رو خوب بلده! شهید بهشتی.»

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

باید از مردم برای خطای سهوی برخورد یک نماینده با مامور راهور پوزش طلبید

از پیش قضاوت کردن ناعادلانه است

عملکرد ارزشمند ⁧‫سرباز شجاع‬⁩ ناجا، مصداق تساوی در برابر قانون

***

جزییات طرح اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از دنبال کردن طرح اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو و تلاش برای ایجاد بازار خرید و فروش برای انتفاع خانواده های بدون خودرو خبر داد.

این خبر هم از پربازدیدها بود.

تریبون‌ عمومی محل طرح و حل مسائل اختلافی نیست

توصیه رئیس قوه قضائیه درباره نحوه استفاده از تریبون های عمومی از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه تریبون‌ها باید محل امیدآفرینی و رفع نگرانی مردم و نشان دادن انسجام و آهنگ واحد در کشور باشد،‌گفت: تریبون‌ها نه محل طرح و نه محل رفع مسائل اختلافی است بلکه این «جلسات خصوصی مسئولان» است که محل طرح و رفع مسائل اختلافی است.

یکی از سیاست‌های قطعی مجلس یازدهم پایان دادن به مشکلات مردم است

خبر بعدی،‌ اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای واقعه ۶ بهمن ۱۳۶۰ آمل بود.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه یکی از سیاست های قطعی مجلس یازدهم ایجاد فرصت برای مردم در موقعیت ها و عرصه های مختلف است تا به مشکلاتشان پایان دهند، گفت: ما در مجلس برای همه استان های کشور از جمله استان مازندران رویکرد محرومیت زدایی، توجه به معیشت، سلامت، اشتغال و تولید را اتخاذ کردیم و به خصوص در بودجه سال ۱۴۰۰ و برای برنامه هفتم توسعه مصم هستیم تا گام های جدی برداشته شود زیرا اگر فرصتی به مردم ندهیم و رویکردها را اصلاح نکنیم فرصت ها به تهدید تبدیل می شود.

چرا بایدن فرمان اجرایی بازگشت به برجام را صادر نکرد؟

تحلیل مهدی ذاکریان درباره اینکه "چرا بایدن فرمان اجرایی بازگشت به برجام را صادر نکرد؟" پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

این کارشناس مسایل بین‌الملل گفت:  این اقدام به لحاظ حقوقی و اخلاقی در راستای اهداف و نگاه بایدن به چند جانبه گرایی نبود. اگر آمریکا به چندجانبه گرایی معتقد است باید همان طور که به سازمان بهداشت جهانی بازگشت به قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام هم بازمی گشت؛ توافق هسته ای یک تلاش چند جانبه بود و از این رو می‌باید در ردیف دستوراتی قرار می گرفت که بایدن فرمان اجرایی آن را در روز نخست صادر کرد.

رایزنی بایدن و مکرون درباره برنامه هسته‌ای ایران

گفت و گوی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و جو بایدن درباره مسائل مختلفی از جمله برنامه هسته‌ای ایران از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

کاخ الیزه اعلام کرد، رهبران دو کشور در این گفت‌وگو که نخستین رایزنی آنها پس از مراسم تحلیف بایدن محسوب می‌شود، «تمایل خود را برای همکاری مشترک به منظور برقراری صلح در خاورنزدیک و خاورمیانه و به‌ویژه مسئله هسته‌ای ایران ابراز کردند».

خبرهای دیگر با محوریت ایران و آمریکا را می توانید در لنیک های زیر بخوانید.

روابط تهران و واشنگتن در "دوران فرصت" قرار دارد

گفتار و رفتار دولتمردان آمریکایی متناقض است

دولت بایدن باید خسارت فشارهای ناشی از تحریم ها به ملت ایران را جبران کند

***

لاریجانی، ظریف و فتاح از گزینه‌های مطرح در انتخابات ریاست جمهوری

پیش بینی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی در رابطه با رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم از اخبار پربازدید بود.

مجتبی یوسفی با بیان اینکه براساس برچسب اصولگرا و اصلاح‌طلب‌ها رای نمی‌دهند و نگاه آنها به سوابق و برنامه‌های داوطلبان است، گفت که ظریف، لاریجانی و فتاح از گزینه‌های مطرح برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

ترسیم «مدینه فاضله» دلیل ناکارآمدی دولت‌هاست

مصطفی هاشمی طبا،‌ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ هم درباره دلیل ناکارآمدی دولت ها و چگونگی رسیدن به دولتی کارآمد اظهار کرد: دولت‌ها نمی‌توانند در شرایط دشوار مدینه فاضله بسازند، البته حکمرانی معمولا این مدینه فاضله را در کلام و سخنان برای اقناع کوتاه مدت مردم به تصویر می‌کشند. در حالی که به صورت بسیار بدیهی، قابلیت انجام آن وعده‌ها و کلمات ادا شده ممکن نیست.

اخبار دیگر در موضوع انتخابات ۱۴۰۰ را در لینک های زیر دنبال کنید.

اطلس امنیت انتخابات تهیه می شود

تشریح دغدغه های حزب ندای ایرانیان در بیانیه ای ۶ بندی

کاندیداها با آگاهی از واقعیت جامعه وارد عرصه انتخابات شوند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی اصغر عنابستانی سهمیه بندی بنزین جو بایدن توقیف نفتکش ایرانی در اندونزی انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری بایدن فرمان اجرایی بدون خودرو هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در کرج جدی گرفته شود

ایسنا/البرز امام جمعه کرج به برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد اشاره و با تأکید بر لزوم جدی گرفتن دور دوم، تصریح کرد: درصورت بی توجهی به دور دوم انتخابات دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه هفتم اردیبهشت کرج با تاکید بر مطلب فوق تصریح کرد: نگویید دور دوم انتخابات مهم نیست چراکه یک رای هم در انتخابات تاثیرگذار است .

وی با اشاره به اهمیت خودکفایی و استقلال همه جانبه کشور، گفت: امروز همگان باید تلاش کنیم تا ارزش کار برای جامعه روشن شود و کسی بیکار نماند.

وی با بیان اینکه دین اسلام به کارگر اهمیت می دهد و مصرف‌گرایی را نهی می‌کند، تصریح کرد: همگان باید به تولید و اشتغال ترغیب شوند. خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه گفتمان غالب باشد.

امام جمعه کرج به نزدیک شدن روز معلم هم اشاره و اعلام کرد: ویژگی‌های معلم تراز انقلاب اسلامی را باید در شهید مطهری که خصوصیات ویژه‌ای داشت جستجو کرد. مهم‌ترین اقدام شهید مطهری نظم و برنامه داشتن بود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: معلمی در ایران اسلامی باید همراه با دمیدن روح امید، بصیرت و دشمن شناسی، استکبارستیزی و زیر بار ظلم نرفتن باشد؛ معلمان باید به نسل آینده غافل نبودن از امور دیگران را آموزش دهند و روحیه تفکر، تعهد و دغدغه‌مندی را در نسل‌های مختلف تقویت کنند.

وی در ادامه خطبه‌های امروز با اشاره به تحولات منطقه گفت: جبهه مقاومت امروز با هوشمندی و دقت هرچه بیشتر راه نفس کشیدن را بر رژیم صهیونیستی بسته و نفس‌هایش را به شماره انداخته است.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: امروز نفرت از آمریکا اعیان شده و آزادگان شعار مرگ برآمریکا سر می‌دهند بنابراین غزه در این نبرد پیروز است چون در دل دنیای غرب مظلومیت خود و پلیدی استکبار را به تصویر کشید. وقتی در انگلیس و سایر کشورها تظاهرات چندین هزار نفری علیه صهیونیست‌ها می‌بینیم یعنی غزه پیروز است و به رغم بسیج تمام رسانه‌ها علیه فلسطین و پس از این همه جنایات، غزه همچنان پیروز است چون اسلام پیروز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در کرج جدی گرفته شود
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم