Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با «میخائیل میاسنیکوویج» رئیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر ایران در این ملاقات که با حضور «آندری اسلپنف» وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام شد، ضمن اشاره به آمادگی سازمان توسعه و تجارت ایران برای آغاز مذاکرات تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه مذکور بر ضرورت تشکیل نشست کارگروه‌های کاری «اقدامات بهداشتی و اقدامات فنی فراراه تجارت» در چارچوب موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه تجارت آزاد تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی همچنین به تشریح مسائل در حوزه‌های بانکی و زیرساختی در همکاری‌های ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا پرداخت. 

رئیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز با اشاره به اینکه تصمیمات لازم از سوی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای آغاز مذاکرات تجارت آزاد اتخاذ شده، اظهار داشت: صادرات ایران به اتحادیه از زمان اجرایی شدن موافقتنامه مذکور در حال افزایش است.

وی همچنین به چشم اندازهای همکاری در بخش‌های مختلف بین ایران و اتحادیه اشاره و خواستار تحرک از سوی فعالان اقتصادی شد.

به گزارش فارس، سفیر کشورمان در مسکو آبان ماه سال جاری نیز در اظهاراتی پیوستن ایران به موافقت‌نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را فرصتی برای دست‌یابی به بازار ۳۰۰ میلیارد دلاری برشمرد و گفت: اگر بتوانیم درصد کمی از این بازار را در دست بگیریم، نیازهای اقتصادی کشور تامین می‌شود. (اینجا بخوانید)

اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۱۴ بین رهبران روسیه، قزاقستان و بلاروس به امضا رسید و سپس ارمنستان و قرقیزستان نیز در سال ۲۰۱۵ به آن پیوستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاظم جلالی سفیر ایران روسیه اتحادیه اقتصادی اوراسیا اتحادیه اقتصادی اوراسیا تجارت آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال