Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ الهام فخاری دبیر کمیته پیگیری و نظارت شهر دوستدار کودک با اشاره به پایان مرحله داوری آثار ارسالی توسط کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۴ سال در دومین دوره مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» اظهار کرد: هدف از این مسابقه آشنایی جامعه شهری با آرزوها و نوع نگاه کودکان به شهرشان است. 

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تجربه دوره قبل مسابقه نشان داد کودکان نگاهی دقیق، آگاهانه و منتقدانه به شهر دارند و به خوبی فرصت‌ها و تهدیدها را در شهر می‌شناسند، افزود: با اقداماتی که در این دوره از مدیریت شهری در حوزه شهر دوستدار کودک صورت گرفته است، شاهد همگرایی و تعامل بیشتر بین ارگان‌های ذیربط با موضوع کودکان هستیم که از آن جمله همکاری آموزش و پروش استان تهران و کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری این مسابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کمیته پیگیری و نظارت شهر دوستدار کودک بیان کرد: این دوره مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» به دلیل همزمانی با شیوع کرونا و محدودیت‌های کودکان و نوجوانان در تعامل با مدرسه و دوستانشان و همینطور به دلیل محدودیت حضورشان در شهر، با عنوان «شهری که من دوست دارم از پشت پنجره خانه‌مان ببینم» برگزار شد و حدود ۱۴۸۵۰ اثر از طریق سایت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و سامانه شاد آموزش و پرورش برای دبیرخانه مسابقه ارسال شد. 

به گفته وی، دوره نهایی داوری با حضور استادانی همچون ایرج طهماسب، جمال اکرمی، آتوسا صالحی، حدیثه قربان و محمدعلی بنی اسد در مورخ ۱۸ دی ماه به پایان رسید. 

رییس کمیته هنر شورای شهر تهران همچنین خبر داد: آثار منتخب این مسابقه یکم بهمن ماه در نمایشگاهی که به صورت حضوری برگزار می‌شود، به نمایش درمی آیند و همچنین مورد تجلیل مدیران شهری قرار خواهد گرفت. 

وی با اشاره به اینکه باید کودکان در شهر حضوری فعال و مؤثر داشته باشند زیرا ساختن شهرها و کشورمان به زودی به دست آن‌ها ممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: کودکان در این نقاشی‌ها، دریافت، پردازش و دلبستگی‌هایشان به شهر و آرزوها و خیال‌پردازی‌شان درباره آینده شهر را به تصویر کشیده‌اند. باید این نقاشی‌ها را به‌مثابه سندهای شهری و شهروندی بدانیم، از داده‌های آن‌ها بهره بگیریم و بازخوردهایمان به شهر، شهروندان و زندگی گروهی را دگرگون کنیم تا زمینه شکوفایی توانایی‌های کودکان و بهبود عادلانه زیرساخت‌های شهرمان فراهم شوند. 

فخاری در پایان گفت: در پی این هستیم که آثار منتخب در دوره زمانی مناسب در چند مرحله در سطح شهر تهران اکران شوند.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، شورای شهر ، الهام فخاری سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شورای شهر الهام فخاری شهری که من دوست دارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» به نویسندگی غلامرضا حیدری ابهری، تصویرگری حکیمه شریفی و «ببین خدا چه کرده» به نویسندگی علی شعیبی و تصویرگری فاطمه زارعی به همت انتشارات جمال، روانه بازار نشر شده است.
این دو اثر همچنین به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده است. 
در کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» خواننده علاوه بر جنبه‌های تاریخی با سبک زندگی و افکار و اندیشه‌های امام صادق (علیه السلام) آشنا می‌شود.
در کتاب «ببین خدا چه کرده» مخاطب نوجوان در قالب داستان با مفاهیم حدیث توحید مفضل آشنا می‌شود. 
کتاب دیدنی‌های خدا به نویسندگی مهدی وحیدی صدر دیگر اثری است که با زبان شعر و نثر، حدیث توحید مفضل امام صادق که درباره شگفتی‌های آفرینش است را برای کودکان تبیین می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • برگزاری دوره داوری فوتسال در میامی
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • استاندار تهران: مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند