Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@02:31:46 GMT

احداث شهرک کشاورزی در دشت های ممنوعه ورامین

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۵۴۳۲

احداث شهرک کشاورزی در دشت های ممنوعه ورامین

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان تهران با اذعان به احداث شهرک کشاورزی در دشت های ممنوعه ورامین گفت البته در این شهرک از روش هیدروپونیک که کمترین مصرف آب را دارد استفاده می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجتبی حسینی پور، مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان تهران امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از شهرک کشاورزی حصار گلی ورامین، اظهار کرد: این منطقه اکنون در منطقه حفاظت شده محیط زیست قرار گرفته است اما زمانی که ما اقدام به مطالعه و گرفتن مجوزهای لازم داشتیم در محدوده محیط زیست قرار نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اراضی اکنون در منطقه دشت های ممنوعه ورامین قرار دارد اما زمانی که برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کرده بودیم، این شهرک کشاورزی مشکلی بابت تامین منابع آبی از وزارت نیرو نداشت.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان تهران ادامه داد: هزینه های زیادی برای این شهرک کشاورزی شده است اما با توجه به مشکلات یاد شده وزارت نیرو هنوز به این اراضی گاز اختصاص نداده است.

حسینی پور تصریح کرد: این موضوع را از طریق استانداری تهران پیگیری کردیم و در ستاد رفع موانع تولید مطرح شد و قول مساعد برای رفع این مشکلات داده شد.

وی یادآور شد: تمام لوله کشی های گاز حتی در داخل این شهرک کشاورزی انجام شده است اما لوله های گاز وزارت نیرو تا 3 کیلومتری این پروژه کشیده شده است و به شهرک وصل نمی شود. 

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه مجوزهای لازم برای تامین آب این پروژه از گذشته گرفته شده بود با وجود قرارگیری در دشت های ممنوعه، مشکلی برای تامین آب آن وجود ندارد و به صورت هیدروپونیک و با کمترین مصرف آب در این منطقه کویری، کشاورزی انجام می شود.

حسینی پور یادآور شد: فاز دوم این پروژه نیز مطالعات صورت گرفته است تا از طریق منابع آبی که از محل تصفیه پساب آب کشاورزی شهرری منابع آبی لازم تامین شود.

اشتغالزایی 11 هزار نفری شهرک های کشاورزی در دهه فجر

بنابراین گزارش، علی اشرف منصوری مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: برای تامین منابع مالی ایجاد شهرک های کشاورزی از بخش خصوصی نیز کمک گرفته شده است تا ایجاد زیرساخت ها با سرعت بالاتری انجام شود.

وی افزود: تا به امروز 11 هزار هکتار از اراضی شهرک های کشاورزی به بهره برداران واگذار شده است و در دهه فجر نیز 43 پروژه در مساحتی بالغ بر 460 هزار هکتار به ارزش 533 میلیارد تومان افتتاح می شود که برای 11 هزار نفر اشتغالزایی می شود.

منصوری در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم افزود: پروژه هایی که در ایام دهه فجر افتتاح می شود 65 هزار هکتار آن مربوط به دامپروری و مابقی فعالیت های گلخانه ای هستند که در استان های گلستان، آذربایجان شرقی، سمنان، تهران، یزد، ایلام، اصفهان، اردبیل و کرمان به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور تاکید کرد: برای اجرای زیرساخت های شهرک های کشاورزی در مناطق مختلف کشور نیاز به سرمایه گذار دارای اهلیت بودیم که به همین منظور از توانمندی های قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز استفاده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرک حصار گلی ورامین در دشت های ممنوعه ایجاد شده که در تامین منابع آبی مشکل دارد گفت: زمانی که ما مطالعه و مجوزهای لازم را دریافت کرده بودیم این منطقه جزو دشت های ممنوعه قرار نداشت به همین منظور  وزارت نیرو نیز تامین آب آن را انجام داده است.

وی افزود: از  سازمان محیط زیست نیز مجوزهای لازم در زمان دریافت مجوز احداث شهرک گرفته شده بود و اکنون نیز با وجود نامه نگاری های انجام شده مشکلی برای فعالیت از این سازمان ندارد.

منصوری یادآور شد: با توجه به کشاورزی در فضای گلخانه و استفاده از حداقل آب که به صورت هیدروپونیک انجام می شود، به منابع آبی زیرزمینی منطقه نیز خسارتی وارد نمی کند.

مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور تاکید کرد: ما حتی به دنبال توسعه فاز دوم آن هستیم که منابع آبی آن از محل تعطیل شدن چاه های غیرمجاز کشاورزی منطقه، خرید آب چاه های بلااستفاده کشاورزان و پساب تصفیه شده شهرری تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی این منطقه به استان تهران تقاضای زیادی به سرمایه گذاری و فعالیت در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دشت های ممنوعه مجوزهای لازم شهرک کشاورزی وزارت نیرو منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم گفت: بهسازی بوستان‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته و از اولویت‌های سال ۱۴۰۳ است.

رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه بهسازی بوستان‌های سطح منطقه ۵ در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در سطح منطقه پنج ۲۲ بوستان وجود دارد که با توجه به عمر زیاد بعضی بوستان‌ها، بهسازی بوستان‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا بخش عمده پروژه بهسازی بوستان‌هایی چون بوستان اطلس، آزادگان و میخک با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیون تومان در سال گذشته انجام شده است.

مدیر منطقه پنج با بیان اینکه بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه در سال جدید نیز اجرا می‌شود، تصریح کرد: به منظور توسعه بوستان‌های منطقه ۵ بعضی اراضی در مرحله توافق است تا در مسیر توسعه بوستان‌ها اقداماتی انجام شود.

رحیمی با اشاره به اینکه سرانه بوستان‌ها در منطقه ۵ به ازای هر نفر شش متر مربع است، اضافه کرد: با توجه به کمبود بوستان و فضای سبز در منطقه پنج، در تلاش هستیم تا با احداث و توسعه بوستان‌ها سرانه فضای سبز را به حد مطلوبی برسانیم.

وی گفت: مساحت فضای سبز بوستان میره‌ای ۳۳۰۰ متر مربع و مساحت فضای سبز بوستان انار ۲۲۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم احداث پارکینگ و تملک باغ‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سال جدید دانست و افزود: احداث بوستان‌های جدید از جمله بوستان بصیرت از دیگر اقداماتی بوده که از سال گذشته دنبال شده و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا این بوستان سال جاری احداث و ساماندهی شود.

کد خبر 751410

دیگر خبرها

  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع