Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران گفت: طرح ساخت واحد سی‌سی‌آر پالایشگاه تهران در مرحله نهایی فرآیند مناقصه قرار گرفته است.

حامد آرمان‌فر در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: طراحی و ساخت واحد جدید سی‌سی‌آر (شامل احداث واحد سی‌سی‌آر، واحد اتان‌زدایی از گاز مایع و واحد اشباع بنزن) از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت پالایش نفت تهران است که در دوره برجام تفاهم‌نامه آن با یک شرکت ژاپنی برای ساخت و تأمین منابع مالی این طرح امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح بنزن به کمتر از یک درصد حجمی کاهش خواهد یافت، افزود: اکنون انجام خدمات طراحی، خرید، نصب و راه‌اندازی واحدهای تصفیه نفتای سنگین، واحد سی‌سی‌آر، کاهش بنزن و اتان‌زدایی از گاز مایع به‌صورت ئی‌پی‌سی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران تأکید کرد: با اجرای این طرح، کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه تهران به یورو ۵ و عدد آرام‌سوزی بنزین نهایی تولیدی در پالایشگاه از ۸۷ به ۹۱ می‌رسد.

آرمان‌فر تصریح کرد: با ساخت واحد اتان‌زدایی از گاز مایع، تنگناهای عملیاتی واحدهای تولید گاز مایع موجود در پالایشگاه نیز به‌طور کامل برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح سی‌سی‌آر پالایشگاه تهران جزو پروژه‌های زیست محیطی شرکت پالایش نفت تهران به شمار می‌آید، گفت: با طراحی و ساخت واحد سی‌سی‌آر و بهره‌گیری از دیگر ظرفیت‌ها و منابع موجود در پالایشگاه تهران، افزون بر ارتقای کیفیت کل بنزین تولیدی شرکت به استاندارد EU-V (با عدد آرام‌سوزی ۹۱)، مقدار بنزین تولیدی در این پالایشگاه نیز به میزان ۱۴ درصد حجمی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با اشاره به اینکه سودآوری حاصل از اجرای این طرح حدود یک دلار به ازای هر بشکه نفت‌خام پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این طرح هم‌اکنون در مرحله نهایی فرآیند مناقصه است، گشایش پاکت‌های مالی مناقصه‌گران انجام شده و در شرف اعلام برنده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان پالایشگاه تهران واحد سی سی آر ساخت واحد نفت تهران گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن

در حالی با احتساب پروژه‌های مشارکتی حدود ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پرند در حال ساخت است که در اجرای برخی پروژه‌ها از خاک جزیره هرمز و بوموسی استفاده می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دیروز شرکت عمران پرند تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پروژه‌های مشارکتی این شهر برگزار کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران پرند در حال حاضر 33 هزار و 300 واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و اولین سری واحدها در صورت تامین زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب تابستان امسال به متقاضیان واگذار می‌شود.

همچنین 6800 واحد مسکن مشارکتی در حال ساخت بوده که قرار است حدود 2 هزار واحد دیگر به این نوع ساخت و ساز که زمین آنرا دولت تامین می‌کند، اضافه شود. در یکی از این پروژه‌ها که ساختمان‌های دو طبقه در حال ساخت است هزینه تمام شده هر مترمربع حدود 18 میلیون تومان است.

این واحدها که از وام 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنند در زمان حاضر با قیمت حدود متر 45 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

به گفته یکی از دست‌اندرکاران این پروژه‌ها، از خاک جزیره هرمز و بوموسی برای ساخت برخی واحدهای مسکونی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • قرعه‌کشی جام حذفی؛ سپاهان به گربه‌سیاه خورد
  • پیروزی بلندقامتان ذوب آهن در گام دوم
  • ذوب آهن جبران كرد، جنگ نيمه نهايى ادامه دارد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی جام حذفی؛ سپاهان به ملوان رسید، تراکتور به مس