Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه عمان امروز (دوشنبه) سه حکم سلطنتی پیرامون سازمان‌دهی مجدد شورای دفاع و شورای امنیت ملی و انجام مجموعه‌ای از ترفیع‌ها و انتصاب‌های نظامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، طبق فرمان سلطنتی مربوط به سازمان‌دهی مجدد شورای دفاع، صلاحیت رسیدگی به کلیه موارد مربوط به حفظ و دفاع از تمامیت ارضی کشور به این شورا سپرده شد و در صورت لزوم برای اعلام بسیج عمومی تشکیل جلسه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق فرمان هیثم بن طارق، پادشاه عمان، معاون نخست وزیر در امور دفاعی، وزیر دفتر سلطنتی، رئیس دفتر فرمانده کل، رئیس سرویس اطلاعات و هماهنگی، بازرس کل اداره پلیس و گمرک و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور بدنه این شورا را تشکیل می‌دهند.

اما حکم سلطنتی دوم مربوط به سازمان‌دهی مجدد شورای امنیت ملی است و صلاحیت رسیدگی به تمامی موارد مربوط به امنیت ملی به این شورا سپرده شد. شورای امنیت ملی در مواردی که پادشاه و فرمانده کل مهم ارزیابی کند به ریاست وی تشکیل جلسه می‌دهد و در موارد دیگر ریاست شورا برعهده وزیر دفتر سلطنتی، رئیس دفتر فرمانده کل است.

همچنین براساس این حکم، شورای امنیت ملی در انجام وظایف خود با دبیرخانه وابسته به دفتر سلطنتی و تعدادی از کمیته‌های وابسته به شورا همکاری می‌کند و تصمیمات درباره سازمان‌دهی کار دبیرخانه، تعیین وظایف دبیرکل، تشکیل کمیته‌ها و تعیین وظایف آن برعهده وزیر دفتر سلطنتی، رئیس دفتر فرمانده کل است‌.

طبق حکم پادشاه عمان، بدنه شورای امنیت ملی را وزیر دفتر سلطنتی، رئیس دفتر فرمانده کل، رئیس سرویس اطلاعات و هماهنگی دفتر سلطنتی، رئیس سرویس امنیت داخلی، بازرس کل اداره پلیس و گمرک و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل می‌دهد. همچنین شورا می‌تواند از کسانی که عضو شورا نیستند درخواست کند حضور داشته باشند.

پادشاه عمان هچنین حکمی راجع به انجام مجموعه‌ای از ترفیع‌ها و انتصاب‌های نظامی صادر کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پادشاه عمان رئیس دفتر فرمانده کل وزیر دفتر سلطنتی شورای امنیت ملی پادشاه عمان سازمان دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت (+عکس)
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند