Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و استاندار یزد آیین آغاز رسمی طرح ملی " یزد نخستین پایتخت صحیفه سجادیه ایران" برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنیه ششم بهمن ماه در آیین آغاز رسمی «طرح ملی یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران» که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان این که دعا وجه مشترک همه ادیان الهی و جامع اساسی همه باورمندان به مبدا خلقت پیامبران الهی و رستاخیز آدمیان است اظهار کرد: خداوند انسان را به خواندن و طلبیدن صدا می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنانی که شهد شیرین این فضیلت و حقیقت را چشیده باشند آموزگار روشنایی و بیداردلی هستند.

وی اظهار کرد: صحیفه سجادیه سرشار از نور است. گفت‌وگو از ادب نفس، ادب درس و ادب زبان که گمشده روزگار ما سرچشمه می‌گیرد، در زندگی امروز صحیفه سجادیه سرچشمه هدایت و معرفت است و زندگی مومنانه و روشنگرانه را برای انسان به ارمغان می‌آورد.صحیفه سجادیه مرتبه‌ای بسیار بالا دارد و از فرقه گرایی و فاصله‌گذاری ادیان و مذاهب به دور است. راه مقدس و تابناک آموزه‌های ناب الهی و جلوه‌ای پرفروغ بر رفتار و گفتار اهل بیت (ع) است. صحیفه سجادیه نمونه کامل قرآن صاعد، گنجینه معرفت و معنویت و سرچشمه بخش بزرگی از فرهنگ ناب دینی است. این کتاب پرگوهر و سراسر نور همچنان ناشناخته مانده است.


وی گفت: معاونت قرآن و عترت در عمل به وظایف خود در جریان سازی‌های صحیح فرهنگ اسلامی و با توجه به محجوریت صحیفه سجادیه، به طراحی طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه ایران اقدام کرد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای آن را به دارالمومنین یزد سپرد و به همین منظور لوح افتخار نخستین پایتخت صحیفه سجادیه را به مردم آن دیار تقدیم می‌کنیم.

در ادامه، محمد علی طالبی ـ استاندار یزد ـ با اشاره به اهمیت و جایگاه صحیفه سجادیه اظهار کرد: یزد داشته‌های غنی فرهنگی بسیار زیادی دارد و قرن‌ها به عنوان دارالعباده مشهور بوده است اما طی دهه‌های گذشته با رشد شهرنشینی دچار آسیب‌هایی شده است که باید به این داشته‌های غنی برگردیم.

وی گفت: اطمینان داریم که فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند به رشد بیشتر جامعه مذهبی ایران کمک کند امیدواریم بتوانیم از این طریق فرهنگ دعا و نیایش را در جامعه ترویج دهیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صحیفه سجادیه فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدمهدی اسماعیلی در این عیادت که سه شنبه شب ۱۸ اردیبهشت ماه انجام شد، با حضور در منزل این بازیگر پیشکسوت، جویای وضعیت او شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق هنر، وزیر فرهنگ را در این بازدید همراهی کردند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • «هلال» و دنیایی که از خرده فرهنگ می‌سازد
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس