Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- معرفی لونگان | خواص میوه لونگان ( چشم اژدها ) | مضرات لونگان | خواص لونگان برای سرماخوردگی |خواص لونگان به حفظ سلامت قلب و عروق | نحوه مصرف | خواص لونگان برای پوست | خواص لونگان برای کم خونی 

معرفی لونگان


Longan اشاره به درخت همیشه سبز از خانواده soapberry، و بومی به چین و هند می باشد (اگر چه در حال حاضر در سراسر جنوب شرقی آسیا هم رشد می کند).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درخت متوسط می تواند تا ارتفاع 20 تا 23 فوت رشد کند، با پوستی مانند چوب پنبه ای و تاج زرد است. برگ های آن سبز تیره ، با بافت چرمی هستند.

با این حال ستاره این گیاه میوه آن است. توت های کوچک ، دارای یک پوست شکننده و رنگارنگ قهوه ای (به نام pericarp)، یک گوشت حساس، سفید پوسته، تقریبا شفاف و یک دانه کوچک قهوه ای یا سیاه در مرکز می باشند. توت ها کمی بزرگتر از زیتون هستند. 

علاوه بر این، انواع توت های Longan گفته می شود که آبدار و خوشمزه شیرین است، با طعم musky تقریبا شبیه به انگور می باشد.

درختان لانگان در مناطقی با آب و هوای گرمسیری رشد می کنند که در پاییزخشک و در زمستان هیچ یخ زده گی وجود ندارد. درختان به عنوان یک منبع غذایی کشت می شوند، اما در مناطق سرد، آنها معمولا فقط به عنوان یک گیاه زینتی رشد می کنند زیرا می توانند در دماهای پایین رشد کنند.

به لونگان در چین می گویند "long yan rou" که گوشت اژدها آنرا ترجمه می کنند. 

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص ژابوتیکابا/ خواص ضد سرطانی ژابوتیکابا / خواص ژابوتیکابا برای ایدز 

خواص میوه لونگان ( چشم اژدها )

به خواب و بی خوابی کمک می کند  باعث افزایش گلیکوژن کبدی می گردد  برای ضربان قلب سریع مفید است موجب کاهش نیتروژن اوره خون می شود موجب کاهش اضطراب و ترویج آرامش می گردد  موجب کاهش اسید لاکتیک خون می گردد  باعث بهبود ظاهر پوست می شود


این میوه سرشار از ویتامین B1، B2 و B3 می باشد و همچنین منبع خوبی از ویتامین C رادیکال آزاد است. لونگان دارای مواد معدنی مانند آهن، مس، پتاسیم و منیزیم است.

شما همچنین می توانید فیبر پروتئین و را از آن دریافت کنید. به علاوه، لونگان دارای اسید های فنولی است که می تواند شما را با اثرات آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی ایمن کند. 
خواص لونگان برای سرماخوردگی

با مصرف این میوه ایمنی خود را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت می کنید . ویتامین C در انواع توت ها در طولانی مدت مکانیسم دفاعی خود را بهبود می بخشد و همچنین برای جذب آهن و بهبود سلامت پوست ضروری است.


خواص لونگان برای کم خونی 


 به طور عمده به علت محتوای بالای آهن آن است که گفته می شود 20 برابر بیشتر از انگور و 15 برابر بیشتر از اسفناج است. مصرف طولانی نیز ممکن است به جلوگیری از کم خونی کمک کند.

خواص لونگان به حفظ سلامت قلب و عروق

با جوانسازی گردش خون، توت های Longan می توانند به طور موثر باعث تحریک طحال و کمک به بهبود وضعیت قلب، کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و سکته مغزی شود. همچنین می تواند سیستم عصبی را تسکین دهد. 


خواص لونگان برای پوست


ظاهر پوست را بهبود می بخشد مواد مغذی در longan ممکن است خواصی داشته باشند که می تواند نشانه هایی از پیری را کم کند و باعث افزایش کل پوست شود.

نحوه مصرف لونگان

فکر نکنید که گوشت آن تنها بخشی مفید از این میوه فوق العاده است - دانه ها و همچنین پوست، در واقع می تواند به عنوان سوخت مصرف گردند. با خرد کردن دانه ها فوم تولید می کند که می تواند در تولید شامپو مورد استفاده قرار گیرد.
در عین حال، درخت longan، به غیر از گیاه زینتی، می تواند برای ساخت و ساز و یا در ساخت مبلمان استفاده گردد.
در ویتنام، یک باور جالبی در مورد longan این است که آن می تواند یک پادزهر برای snakebites باشد. مردم محلی معتقد بودند که ممکن است به جذب زهر کمک کند

انواع توت های Longan را می توان به صورت خرد شده در سالاد میوه های تازه، دسرها و سایر غذاهای شیرین مانند سربیت و ژله اضافه کرد. دستور العمل های پودینگ Longan، ساخته شده با شیر نارگیل، نیز در بسیاری از کشورهای آسیایی محبوب هستند.

Longan همچنین می تواند به غذاهای شرقی اضافه شود، مانند برنج طعم تایلندی، که آنها را به ظرف قبل از پخت اضافه می کنند که به حفظ طعم و عطر برنج کمک می نماید.

شما همچنین می توانید از این میوه برای نوشیدنی مانند آب میوه و لوبیا استفاده کنید. یکی دیگر از روش های سنتی لذت بردن از لونگان این است که با ساختن چای Longan می باشد 

Longans قطعا یک گنجینه آشپزی است که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنها نه تنها طعم شیرین خوشمزه دارند، بلکه دارای مواد مغذی سالم هستند.

مضرات لونگان

فقط به یاد داشته باشید،  مصرف میوه های longan درحد اعتدال باشد .لونگان ها حاوی فروکتوز هستند، که اگر در مقدار زیادی مصرف شود، می تواند به سلامتی شما آسیب برساند. 

آیا لونگان سالم است؟

 همچنین اثرات سلامتی که اغلب توصیف می شود:

گفته می شود که مقدار بالای پتاسیم برای متعادل سازی تعادل فشار خون مفید است. با مصرف میوه باید قلب و سیستم گردش خون تقویت شود.

گفته می شود که این میوه هنگام مصرف تازه به کاهش تب کمک می کند. گفته می شود این میوه به خستگی کمک می کند و به بهبود اختلالات عصبی کمک می کند.

لونگان حاوی اسید فنولیک است که گفته می شود خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری دارد. گفته می شود هنگام استفاده در اطراف ناحیه چشم با علائم پیری مقابله می کند و به طور کلی برای پوست سالم است.

از دانه های میوه به طور سنتی اغلب به عنوان درمانی برای تعریق زیاد استفاده می شود. گفته می شود که مصرف میوه لانگان می تواند در رفع اضطراب نقش داشته و به مصرف کننده در آرامش کمک کند.

امیدواریم مطلب خواص لونگان برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید:خواص گرنادیا / خواص گرنادیا برای چشم / خواص گرنادیا برای قلب

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت گفته می شود توت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمود ایرانمنش امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان در خصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعه این بازارچه‌ها در سطح شهر اظهار کرد: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب محل بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند و تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

وی بابیان اینکه قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم تا همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوه باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قراردادهای شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

محمدرضا حاج‌عباسی رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست بیان کرد: سال گذشته چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

وی با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، خاطرنشان کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی افزود: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

امیر هاشمی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان نیز گفت: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای توسط معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

وی با بیان اینکه پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاوردهای آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغه همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است، گفت: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار کرد: توسعه بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

گفتنی است، سه بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان غدیر ۲، بلوار پزشک و شهرک شهید مطهری انتهای بلوار حضرت ابوالفضل (ع)، از اول فروردین‌ماه سال‌جاری کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

کد خبر 747921

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • خواص درمانی رازیانه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است