Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@05:09:13 GMT

سفیر آمریکا به وزارت خارجه روسیه احضار شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۶۳۱۹

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از ایرنا، زاخارووا امروز (دوشنبه) به شبکه اول تلویزیون روسیه گفت که سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، مراتب اعتراض مسکو را به جان سالیوان سفیر آمریکا در رابطه با حمایت سفارتخانه آمریکا از اعتراضات غیرقانونی در روسیه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اعتراض قاطعانه روسیه در رابطه با انتشار اطلاعات مربوط به اجتماعات غیرقانونی در شهر‌های روسیه از سوی سفارت آمریکا در شبکه‌های اجتماعی و منابع اینترنتی این مرکز دیپلماتیک به سالیوان ابلاغ شد.

به گفته زاخارووا، به دیپلمات آمریکایی اعلام شد که باید قوانین روسیه و معیار‌های دیپلماتیک پذیرفته شده، از سوی طرف آمریکایی محترم شمرده شود.

وی تصریح کرد: به سفیر آمریکا گفته شد که طرف روسی این اقدامات آمریکا را مداخله آشکار در امور داخلی روسیه می‌داند.

روابط روسیه و آمریکا بشدت تیره است و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ بیش از ۹۰ بسته تحریمی در مورد مسکو و صد‌ها شهروند و شرکت‌های روسی وضع کرده است.

موج جدید تنش در روابط روسیه و آمریکا اخیرا با حمایت واشنگتن از اعتراضات در روسیه بخاطر دستگیری الکسی ناوالنی منتقد اصلی دولت مسکو بروز کرده است.

هزاران نفر از هواداران الکسی ناوالنی روز شنبه در مسکو و چندین شهر دیگر روسیه اقدام به برپایی تظاهرات کرده و خواستار آزادی او شدند.

 ماریا زاخاروا شنبه شب به طور مستقیم از کانال یوتیوب گفت: وزارت خارجه روسیه پس از انتشار محل‌های اعتراضات غیرقانونی در شهر‌های روسیه از سوی دیپلمات‌های آمریکایی آن‌ها را به وزارت خارجه احضار می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «دیپلمات‌های آمریکایی به وزارت امور خارجه احضار می‌شوند تا بگویند چگونه اطلاعات منتشر شده توسط آن‌ها به ذهنشان خطور کرده است.»

وی تأکید کرد: کارمندان سفارت آمریکا نه تنها نقشه‌ای از مسیر‌های اقدامات غیرقانونی را انتشار دادند، بلکه عبارت «ورود به کرملین» را نیز منتشر کرده اند.

زاخاروا تصریح کرد: «این اقدام به طور کلی فراتر از هر چارچوبی است. این چیست؟ آیا این انگیزه است، آیا یک تماس است، آیا یک دستورالعمل است، آیا یک تحریک است؟» " برچسب ها: سفیر آمریکا ، وزارت امور خارجه روسیه ، مسکو ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ، احضار ، سفارت آمریکا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سفیر آمریکا وزارت امور خارجه روسیه مسکو سخنگوی وزارت خارجه روسیه احضار سفارت آمریکا وزارت خارجه روسیه امور خارجه روسیه وزارت امور خارجه سفیر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب.س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد