Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@07:12:14 GMT

صدور 6 هزار و 700 سند در شهرهای زیر 20 هزار نفر زنجان

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۷۲۵۵

صدور 6 هزار و 700 سند در شهرهای زیر 20 هزار نفر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرها و روستاها خدمات متعددی ارائه می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح هادی در ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان افزود: تاکنون طرح هادی در ۴۰۰ روستا از ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است

وی با بیان اینکه اجرا و بازنگری طرح‌های هادی به میزان اعتبارات ابلاغی از محل استانی و ملی بستگی دارد، گفت: طرح‌های هادی به نسبت اعتباری که برای روستاها در نظر می‌گیرند، اجرا و عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجه‌ای با اشاره به اینکه طبق آمار گرفته شده طرح هادی ۲۹۴ روستا نیز نیازمند بازنگری است، اضافه کرد: تاکنون طرح هادی ۱۹۰ روستا بازنگری شده و ادامه این فرآیند منوط به تامین اعتبارات است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی اختصاص یافته است، اضافه کرد: این اعتبار برای اجرای طرح هادی کافی نیست و باید با نیازسنجی نسبت به اجرای مابقی آن اقدام شود.

وی با اشاره به آثار مثبت اجرای طرح هادی بیان کرد: تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلندمدت موثر است.

خواجه‌ای در ادامه به بحث صدور سند مالکیت روستایی با همکاری بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون 6 هزار و 700  سند مربوط به شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت و مابقی در روستاها صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال صدور 2 هزار سند مالکیت روستایی برای استان زنجان تعیین شده بود اما با هماهنگی بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد، تعهد صدور  6 هزار و 500 سند را ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در صدور سند مالکیت روستایی پیشرو است، اضافه کرد: در صدور سند مالکیت روستایی ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری و در صدور سند مالکیت شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز دو برابر میزان متوسط کشوری هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان همچنین در ارتباط با تسهیلات اعطایی نیز گفت: بانک‌های استان برای اعطای تسهیلات در رابطه با بخش خاصی از جمله طرح مذکور محدودیت داشته و تسهیلات را به بیش از ۵ هزار واحد ارائه نمی‌دهند زیرا کارهای مکمل دیگری دارند که باید به اموراتشان رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: ببه همین دلیل در سنوات مختلف تا به امروز از ۹۲ هزار و ۶۵۷ واحد مسکونی غیرمقاوم استان، ۵۰ هزار واحد مسکونی مقاوم شده است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان انقلاب اسلامی مسکن روستا مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان رضا خواجه ای طرح هادی زیر ۲۰ هزار نفر مقاوم سازی تسهیلات اعطایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان سند مالکیت روستایی صدور سند مالکیت اجرای طرح طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم کامل شد

حامد دائمی شامگاه جمعه در جلسه ستاد بحران استان با موضوع آتش سوزی روستای امام زاده ابراهیم اظهار کرد: تعداد واحدهای تجاری ۱۰۰ درصد تخریب شده ۹۰ واحد، احداثی مسکونی ۲۹۰ واحد، تعمیری مسکونی ۲۸ واحد و تعمیری تجاری ۶ واحد است.

وی افزود: پیشنهاد ما با توجه به هماهنگی‌های انجام شده طبق مصوبه هیات وزیران و پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور برای احداث واحدهای مسکونی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است.

دائمی اضافه کرد: برای تعمیری مسکونی هم ۵۰ میلیون تومان تسهیلات، ۳۰ میلیون تومان بلاعوض، برای احداثی تجاری ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض پیشنهاد می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: موضوع با اهمیت در این روستا اسکان موقت مردم است که با توجه به اسکان موقتی که هلال احمر برای برخی از مردم فراهم کرده برای افراد حادثه دیده که به صورت دائم در این روستا سکونت دارند درخواست ۳۰ میلیون تومان بلاعوض اسکان موقت داریم تا زمانی که واحدهای آنها احداث شود.

به گفته وی، در قالب کمک معیشتی برای مالکان و مستاجران نیز ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض پیشنهاد می‌شود.

دائمی ادامه داد: با توجه به آتش سوزی سال ۷۵ در قالب ماده ۳۱ و ۳۲، منابع طبیعی ۱۶.۵ هکتار به بنیاد مسکن واگذار کرد و بنیاد همان سال به ساکنان آن منطقه واگذار کرده است، بخش عمده‌ای از تخریب‌های صورت گرفته واگذاری‌هایی است که در همان سال انجام شده است.

وی یکی از مشکلات در امامزاده ابراهیم تصرفات مازاد بر واگذاری‌ها دانست و افزود: عملا از سمت رودخانه و کوه متصرفانی وجود دارند که باید تعیین تکلیف شوند.

به گفته وی، از روز گذشته ماشین آلات این اداره کل در این روستای خسارت دیده مستقر شدند اما برای آواربرداری با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اکثر متقاضیان درخواست نقشه برداری پلاک به پلاک دارند چون با توجه به چسبندگی املاک آنها اگر آواربرداری صورت گیرد پلاک و حدود اربعه دچار مشکل خواهند شد.

دائمی اظهار کرد: با توجه به مشکل مذکور اهالی اعلام کرده‌اند نیازی به آواربرداری نداریم چون بلوک‌هایی که به عنوان مرز بین ۲ همسایه وجود دارد دچار آسیب می‌شود اتفاقی که در سال‌های ۷۵ و ۹۲ مشکلاتی به دنبال داشت ضمن اینکه دغدغه روستاییان نقشه برداری است که یک هفته تا ۱۰ روز برای تعیین پلاک‌ها زمان نیاز دارد.

وی از فرمانداری و بخشداری شفت خواست نسبت به تهیه فرم‌های پلاکی این افراد اقدام کنند و اضافه کرد: موضوع بعدی تعیین تکلیف واحدهای بیمه شده است تا تعیین خسارت و تصویربرداری انجام شود و پس از آن نسبت به آواربرداری اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مشکلات دیگری نیز در این روستا وجود دارد که باید در سازمان مدیریت بحران استان تعیین تکلیف شود.

دائمی گفت: امامزاده ابراهیم از روستاهای با بافت ارزشمند بود که شهرک چوبی نامگذاری شد اما طی چهار سال اخیر روستا طبق اعلام میراث فرهنگی از بافت با ارزش خارج و روستای به هدف گردشگری تبدیل شد.

وی تاکید کرد: در سال ۹۲ اهالی روستا تاکید داشتند سازه‌ها باید چوبی باشند که با طرح و اقلیم منطقه منطبق باشد لذا با همکاری مدیران استان سازه‌های این منطقه بتنی و نما طرح چوب اعلام شد اکنون این قابلیت وجود دارد طبق درخواست مسوولان شهرستانی و منطقه نمای طرح چوبی نیز حذف شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان حد نصاب تفکیک روستا را ۱۲۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: اکثر این روستاها که در سمت کوه تخریب شده بود ۵۰ تا ۶۰ مترمربع بودند لذا لازم است مصوبه ستاد بحران برای طرح تفکیکی آن منطقه بر اساس وضع موجود در کمیسیون مطرح شود.

وی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی منطقه برخی از مهندسان اعلام آمادگی کردند بصورت رایگان صدور پروانه داشته باشند که اگر مراحل تعیین پلاک و نقشه برداری انجام شود صدور پروانه ظرف ۱۰ روز انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ارزیابی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم کامل شد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند