Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@22:32:28 GMT

افشاگری دبکا از هدف سفر نتانیاهو به ابوظبی و منامه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۷۲۸۶

افشاگری دبکا از هدف سفر نتانیاهو به ابوظبی و منامه

خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در هفته اول ماه فوریه به امارات عربی متحده و منامه سفر کرده و با مقامات این کشور از جمله «محمد بن زائد» ولی‌عهد ابوظبی و پادشاه بحرین دیدار کند.

وبگاه اطلاعاتی «دبکافایل» نزدیک به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، در گزارشی نوشت، هدف اصلی نتانیاهو از سفر به امارات، فعال کردن «محور عربی-عبری» علیه ایران است که توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سپتامبر سال قبل از طریق توافق‌های سازش موسوم به «توافق‌های آبراهام» شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبکافایل در ادامه تحلیل کرد: «جو بایدن، جانشین او هنوز سیاست خود در قبال ایران را در عمل نشان نداده است ولی جیک سالیوان مشاور امنیت ملی وی در دیدار با مئیر بن‌شبت همتای اسرائیلی خود در تاریخ بیست‌وچهارم ژانویه، به آن اشاره کرد».

بر اساس این گزارش، برنامه سفر سه روزه نتانیاهو به کشورهای حاشیه خلیج فارس، شامل دیدار با بن‌زائد در ابوظبی، دیدار با «محمد بن راشد آل مکتوم» نخست‌وزیر امارات و سپس سفر به منامه برای دیدار با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین و ولی‌عهد او خواهد بود.

از سوی دیگر، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی «موساد» به واشنگتن سفر می‌کند تا در دیدار با مقامات دولت جدید آمریکا خواسته‌های تل‌آویو درباره هرگونه توافق با ایران را مطرح کند.

شامگاه شنبه بود که سلیوان در تماس تلفنی با بن‌شبت، بر لزوم مباحثه و ارتباط دو طرف درباره ایران و توافق‌های سازش تاکید کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو سفر به امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا به توافق آتش بس با حماس دست یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فرانس پرس، ماکرون امروز یکشنبه در جریان تماس تلفنی با نتانیاهو از وی خواست تا در مذاکرات با حماس به یک توافق آتش بس در غزه دست پیدا کند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که ماکرون نتانیاهو را ترغیب کرده تا مذاکرات که می‌تواند منجر به آزادی اسرا، حفاظت از غیرنظامیان و تنش زدایی منطقه‌ای شود را به طور موفقیت آمیز کامل کند.

یک مقام آگاه از مذاکرات آتش بس در غزه به رویترز گفت که ویلیام برنز رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند در حالیکه مذاکرات غزه «در آستانه فروپاشی» است.

رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد

این مقام همچنین بیان کرد که واشنگتن و دوحه فشار حداکثری را بر روی اسرائیل و حماس بمنظور ادامه مذاکرات وارد خواهند آورد.

رژیم صهیونیستی چشم‌انداز آتش‌بس در غزه را تضعیف کرده زیرا درخواست حماس مبنی بر پایان جنگ و خروج نظامیانش از غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را نمی‌پذیرد.

حماس امروز اعلام کرد که دور مذاکرات آتش بس در قاهره به پایان رسیده است و هیات حماس امشب برای مذاکره با رهبری این گروه به قطر باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منبع صهیونیستی: نتانیاهو مذاکرات را به شکست کشاند
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • افشاگری مقام صهیونیست: «نتانیاهو» به دنبال آتش‌بس در غزه نیست
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد