Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@10:37:42 GMT

آلودگی دوباره هوای تهران و ۷ شهر دیگر

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۷۸۰۶

آلودگی دوباره هوای تهران و ۷ شهر دیگر

رئیس گروه پایش آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط‌ زیست از قرارگیری هوای تهران و ۷ کلانشهر دیگر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای همه گروه‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، شهرام سپهرنیا با اشاره به وضعیت کیفی هوای شهرهای امروز دوشنبه ۶ بهمن در سطح کشور اظهار کرد: امروز هوای ۹ شهر کشور در شرایط ناسالم قرار دارد که از میان آنها، ۷ شهر ناسالم برای گروه‌های حساس و دو شهر نیز در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز هوای شهرهای اهواز، اراک، تهران، زنجان، مشهد، کرج و تبریز به ترتیب با شاخص‌های ۱۰۱، ۱۰۵، ۱۰۹، ۱۱۳، ۱۱۶، ۱۲۷ و ۱۳۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

رئیس گروه پایش آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه داد: همچنین امروز هوای شهرهای بجنورد و اصفهان به ترتیب با شاخص‌های ۱۶۰ و ۱۶۵ در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.

قرارگیری هوای ۷ شهر در شرایط "ناسالم"

سپهرنیا تصریح کرد: همچنین هوای شهرهای اردبیل با شاخص ۲۴، یاسوج ۳۰، بیرجند ۳۳، ایلام ۳۸، گرگان ۴۱ و رشت ۴۴ پاک است.

وی تأکید کرد: هوای شهرهای سمنان با شاخص ۵۱، شهرکرد ۵۲، سنندج ۵۳، خرم‌آباد ۵۹، قزوین ۷۰، قم ۷۱، کرمانشاه ۷۲، شیراز ۷۹، همدان ۸۱، بندرعباس ۸۵، ارومیه ۸۶، زابل ۸۸، کرمان و یزد ۹۷ و دشتستان ۹۸ در شرایط قابل‌قبول قرار دارد.

رئیس گروه پایش آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط‌ زیست خاطرنشان کرد: همچنین روز گذشته (یکشنبه، ۵ بهمن) هوای شهرهای کرج، بجنورد، مشهد، تبریز، بندرعباس و اصفهان به ترتیب با شاخص‌های ۱۰۳، ۱۰۶، ۱۰۸، ۱۱۷، ۱۴۰ و ۱۴۳، ناسالم برای گروه‌های حساس و یاسوج با شاخص ۱۷۴ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی تهران اهواز اصفهان شهرکرد آلودگی هوا ناسالم برای گروه های حساس شرایط ناسالم ناسالم برای گروه ها هوای شهرهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق