Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین آغاز رسمی طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لوح افتخاری به حجت الاسلام و المسلمین ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد تقدیم کرد.

در متن این لوح افتخار آمده است:

صحیفه سجادیه کتابی ملکوتی و منظومه‌ای از اندیشه‌های اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که از آن به اخت القرآن و زبور آل محمد (ص) تعبیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر گرانبار لبریز از آموزه‌های توحیدی و اخلاق انسانی و دینی است. جایگاه و گستردگی معارف این اثر معنوی بزرگ موجب شده است که گروه‌هایی از مشتاقان حق به آن خیره شوند و در پهنه برکت خیز فرهنگ دینی، همچون خورشیدی فروزان، فرا راه هدایت جان‌های تشنه و جویندگان راستین حقیقت باشد؛ اما هزاران دریغ که همچنان زوایای بسیاری از آن ناشناخته باقی مانده است.

بر این اساس و با عنایت به پیشینه فرهنگی «یزد» و وجود مفاخر علمی و فرهنگی فراوان در آن دیار در گذرگاه تاریخ و نیز تعدد مؤسسات و مراکز فعال دینی در آن خطه، شهر یزد برای مدت دو سال به عنوان نخستین پایتخت صحیفه سجادیه تعیین و این لوح افتخار به مردم فرهیخته و دین مدار آن سامان تقدیم می‌شود.

گسترش انس با صحیفه سجادیه و گفتمان سازی و عینیت بخشی به آموزه‌های ناب آن در سبک زندگی مردم در سطح جامعه اسلامی، از جمله اصلی ترین اهداف برگزاری این اقدام فرهنگی مبارک در سطح ملی به شمار می‌رود.

امید است با همکاری شخصیت‌های برجسته فرهنگ دینی و نهادهای قرآنی، در برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات شاخص ملی و استانی، بیش از پیش شاهد توسعه و حاکمیت آموزه‌های این اثر شاخص ارزشمند در پهنه سرزمین ایران اسلامی باشیم.
 

کد خبر 5130592

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد صحیفه سجادیه سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نماینده ولی فقیه در یزد قرآن رادیو قرآن مداحان سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی ایران سازمان دارالقرآن الکریم حجت الاسلام محمد قمی جشنواره تلاوت های مجلسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاکستان قاسم سلیمانی مداحی فعالیت های قرآنی صحیفه سجادیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در یک نشست صمیمی پای صحبت های اهالی رسانه نشست.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078462 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد