Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:22:28 GMT

تفکر و تعقل مبنای ترویج مبانی صحیفه سجادیه باشد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۸۳۵۴

تفکر و تعقل مبنای ترویج مبانی صحیفه سجادیه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر دوشنبه در مراسم آغاز به کار طرح یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران با اشاره به اینکه یکی از امتیازات صحیفه سجادیه این است که نحوه حرف زدن با خدا را به ما می‌آموزد، اظهار داشت: این آموزش مربوط به تمام اقشار است و نحوه ارتباط را به خوبی به ما می‌آموزد.

وی بر ضرورت ترویج معانی و مفاهیم فرازهای صحیفه سجادیه در جامعه تاکید کرد و گفت: چگونه اندیشیدن در مسیر زندگی و قرارگرفتن در مسیر کمال یکی از مهمترین مسائلی است که ما با تدبر در صحیفه سجادیه به دست می‌آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد با بیان اینکه انسان‌ها ممکن است کمال‌گرا باشند ولی راهنمای در این مسیر نداشته باشند گفت: امام سجاد (ع) بهترین راهنمایی در این زمینه را به وسیله صحیفه سجادیه برای ما به ارمغان آورده‌اند.

ناصری عنوان کرد: ما باید در مسیر بهره‌گیری از این کتاب نورانی در سبک زندگی خود بیشترین تلاش را داشته باشیم و سیره و روش زندگی خود را بر این اساس پایه‌گذاری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی در حال ترویج عکس این موضوع است، افزود: دشمنان تلاش دارند که ما را از معنویات دور کرده و به مادیات نزدیک کنند تا به این طریق انسان‌ها را از هستی اصلی خود که ماهیت الهی است جدا کند و به اوج حقارت برسانند.

امام جمعه یزد افزود: نمونه این موضوع سبک آموزشی در ایران است که یکصد سال قبل توسط انگلیسی‌ها رقم خورد و دقیقاً در مسیر خلاف سیره اسلامی و قرآنی است.

وی تصریح کرد: به این طریق انگلیسی‌ها با گرفتن مکاتب قرآنی و وارد کردن آموزش‌های غربی به ایران، تدین را از فرزندان ما گرفتند و جلوی تدین، تفکر و تعقل را در وجود دانش آموزان ما گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه این سه اصل اساسی در قرآن کریم به صورت ویژه مورد توجه است، گفت: وقتی ما تفکر و تعقل نداشته باشیم نمی‌توانیم به درستی فکر کنیم و بفهمیم و پس از آن راه مناسب و درست را انتخاب کنیم.

ناصری افزود: این موضوع سبب می شود که فرزندان ما پس از ۱۲ سال درس خواندن و مجدداً چند سال تحصیل در دانشگاه بیکار فارغ‌التحصیل شوند و با یک سطحی نگری زیادی روبرو شود.

امام جمعه یزد افزود: در برنامه های مرتبط با پایتخت صحیفه سجادیه ایران باید حتماً به این سه اصل اساسی توجه ویژه داشته باشیم و در راستای ترویج آن قدم برداریم.

کد خبر 5130844

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد محمدرضا ناصري امام جمعه یزد ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه دهه فجر آمار کرونا گرگان بوشهر کرمانشاه شیراز شیوع کرونا قوه قضاییه شهرکرد شهرستان کرج عکس استانها صحیفه سجادیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس

مدیر فرودگاه شهدای ایلام از لغو پروازهای امروز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.

به گزارش تسنیم، وحید فروغی‌زاده امروز در خصوص لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس، اظهار داشت: حسب اطلاعیه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به اطلاع می‌رساند، پرواز شماره ۳۳۵۱ و ۳۳۵۰ تهران ایلام تهران این شرکت به دلیل شرایط نامساعد جوی مسیر باطل اعلام شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام، افزود: به دلیل شرایط نامساعد هوا و پایین‌بودن دید افقی این پرواز باطل شد.

دیگر خبرها

  • فناوری دانش بنیان باید در مسیر عمران و آبادانی به کارگیری شود
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران