Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تامین دام شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه تا حدود یک ماه پیش مازاد تولید گوشت قرمز داشتیم و هم اکنون هم کمبودی در تولید و عرضه وجود ندارد، گفت: با باز شدن تالارها، رستوران‌ها و مراکزی که گوشت قرمز نیاز دارند، تقاضا برای این کالا افزایش داشته است.

خبرگزاری میزان- محمد جعفری در برنامه ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره علل افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: با بسته شدن مراکز غذاخوری‌های عمومی مصرف گوشت قرمز کمتر شده بود که با شروع فعالیت دوباره این مراکز، تقاضا برای گوشت قرمز در بازار بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمبود تولید در کشور نداریم، اضافه کرد: تا حدود یک ماه پیش، مازاد تولید گوشت قرمز داشتیم و الان هم با باز شدن تالارها، رستوران‌ها و مراکزی که به گوشت قرمز نیاز دارند، کمبودی در تولید و عرضه گوشت قرمز وجود ندارد.

هیجان کاذب باعث افزایش قیمت گوشت قرمز شده است

مدیر کل تامین دام شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه یک تقاضای هیجانی باعث افزایش قیمت گوشت قرمز شده، خاطر نشان کرد: تا کنون هیچ مرجعی برای توزیع گوشت منجمد یا استفاده از ذخایر استراتژیک به منظور تنظیم بازار، دستوری به ما صادر نکرده و این در حالیست که شرکت پشتیبانی امور دام این آمادگی را دارد که در صورت لزوم و نیاز بازار از ذخایر استراتژیک به منظور اشباع این بازار استفاده کند.

مقصر اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز، ستاد تنظیم بازار است

افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور نیز در تماس تصویری با این برنامه علت اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار را سیاست‌های ستاد تنظیم بازار و سایر نهاد‌های حمایتی در بحث حمایت از تولیدات دامی کشور دانست و گفت: زمانی که ستاد تنظیم بازار، قیمت گوشت گوساله وارداتی را ۱۲۰ هزار تومان مصوب کرد، قیمت گوشت داخلی حدود ۷۴ هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه برخی نهاد‌ها در حال زمینه سازی برای واردات گوشت قرمز هستند، اظهار داشت: زمانی که ستاد تنظیم بازار برای گوشت گوساله وارداتی نرخ تعیین می‌کند به معنای این است که در حال آماده کردن بستر برای واردات گوشت قرمز هستند.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اضافه کرد: در شرایطی که می‌شود با قیمت‌های بسیار مناسب تری نیاز‌های داخلی کشور را فراهم کرد چرا با تعیین قیمت دام خارجی، موجب چنین شرایطی می‌شویم؟

دادرس اذعان کرد: بهتر بود در شرایط کنونی کشور، گوشت داخلی سر سفره مردم باشد که هم بیشتر با ذائقه مردم تناسب دارد و هم ارز از کشور خارج نمی‌شد و هم از تولید کننده داخلی حمایت می‌کردیم.

وی افزود: مطمئنا واردات گوشت از خارج از کشور، هیچ کمکی به جهش تولید نخواهد کرد و مطمئنا آن را از بین خواهد برد.

بیشتر بخوانید: کاهش قیمت گوشت گوسفندی در راه است|تعادل قیمت‌ها تا پایان هفته

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت گوشت واردات گوشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قیمت گوشت واردات گوشت افزایش قیمت گوشت قرمز ستاد تنظیم بازار واردات گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است

تین نیوز

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: عرضه خودرو همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت های پیشین بازگشت. 

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از  رقم ۶۵ هزار تومان بود. 

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش چهار تا پنج درصدی را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود. 

قیمت انواع خودرو 

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز  انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژو پارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است: 

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون 

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون 

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده ای ۷۶۰ میلیون تومان 

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان 

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان 

تارا دنده ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان 

کوئیک دنده ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول