Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:17:41 GMT

باید حمایت قضایی و حقوقی از آمران به معروف شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۸۸۶۲

باید حمایت قضایی و حقوقی از آمران به معروف شود

سردار یزدی گفت: با تعامل مراجع قضایی و دادستان استان تهران حمایت های قضایی و حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیگیری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس، سردار محمدرضا یزدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سومین گردهمایی مسئولین گروه‌های جهادی مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران که عصر امروز در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت:با تعامل مراجع قضایی و دادستان استان تهران حمایت های قضایی و حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: مراجع قضایی همراه با آمران و ناهیان هستند و درخواست های این قشر را توسط این ستاد مطالبه می کنیم.   سردار یزدی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی نیز اظهار داشت: برای اجرای طرح های آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت های خوبی در نظر گرفته شده است که به صورت جدی تر این مباحث را دنبال خواهیم کرد.   وی خاطرنشان: ایجاد ساختار روند خاصی دارد که نیاز به زمان است.   ۳۰۰ گروه امر به معروف و نهی از منکر در سپاه تهران شکل گرفته است   وحید امیریان  معاون اجتماعی سپاه تهران نیز در این گردهمایی بیان داشت: حکم فعالیت برای این تعداد از گروه ها صادر شده است و مورد حمایت قضایی و حقوقی قرار گرفته اند.   وی ادامه داد: روزانه هر کدام از این آمران به معروف و ناهیان از منکر ۱۲ مورد تذکر لسانی ارائه می کنند.   امیریان با اشاره به ارتباط سپاه با مراجع قضایی و انتظامی گفت: اگر به آمران معروف توهینی صورت گیرد با هماهنگی ها و تعامل، نیروی انتظامی استان و مراجع قضایی برخورد خواهند کرد.   وی گفت: ضمن اینکه آموزش هایی به آمران به معروف و ناهیان از منکر ارائه می شود تا از خطاها جلوگیری شود زیرا خطاها تبعاتی را به وجود می آورد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آمران به معروف و ناهیان از منکر قضایی و حقوقی مراجع قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی

مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امید رضاوند با اشاره به شان و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین  و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی  در جامعه  برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر  فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت‌ آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو