Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه ایران که یکشنبه شب در راس هیاتی و در قالب سفر منطقه ای وارد باکو شد، امروز دوشنبه با "الها م علی اف" رییس جمهوری آذربایجان ، "جیحون بایرام اف " همتای آذربایجانی و " شاهین مصطفی اف " معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

 رسانه های جمهوری آذربایجان در بازتاب این سفر ، محورهای عمده مورد مذاکره  وزیر خارجه ایران با مقامات آذربایجانی از جمله همکاری های دوجانبه و منطقه ای دو کشور و نیز آمادگی ایران برای کمک به جمهوری آذربایجان در بازسازی سرزمین های آزاد شده این کشور در قره باغ را برجسته کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خبرگزاری رسمی "آذرتاج " در گزارشی به نقل از  وزیر امور خارجه ایران گزارش داد: شرکت های ایرانی آماده مشارکت در بازسازی قره باغ هستند.

 بنابه این گزارش ، وزیر خارجه ایران در دیدار با رییس جمهوری آذربایجان ، حوزه های انرژی ، امور بازسازی ، حوزه های مختلف بخش کشاورزی که می تواند شرایط لازم برای اسکان شهروندان در سرزمین های آزاد شده فراهم کند ، عرصه های مورد اولویت برای همکاری عنوان و اعلام کرد که شرکت های ایرانی آماده فعالیت در این حوزه ها می باشند.

  خبرگزاری "ترند" نیز در گزارشی با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه ایران با رییس جمهوری آذربایجان نوشت: محمد جواد ظریف در این دیدار علاقه مندی ایران برای همکاری در قالب کریدورهای حمل و نقل شمال – جنوب و جنوب -  غرب را اعلام کرد و وجود ظرفیت های خوب برای همکاری در بخش انرژی برق را مورد تاکید قرار داد و پیشرفت های دو کشور همسایه در اجرای مشترک پروژه ساخت سدهای " خداآفرین" و " قیز قلعه سی" بر روی رود ارس را یاداور شد.

  پرتال خبری " گونون سسی" در گزارشی درباره دیدار وزیر امور خارجه ایران با رییس جمهوری آذربایجان نوشت: علی اف در این دیدار اعلام کرد که از مشارکت شرکت های ایرانی در بازسازی سرزمین های آزاد شده در قره باغ خوشحال خواهیم شد.

  بنا به این گزارش ، علی اف با اشاره به اهمیت توسعه روابط دو کشور همسایه و دستاوردها در این زمینه و برنامه های آتی همکاری های فی مابین گفت: همان طوری که پیش تر اعلام کردیم فقط کشورهای دوست در امور بازسازی سرزمین های آزاد شده مشارکت خواهند داشت و البته شرکت های ایرانی از نظر مجاورت با ما و از لحاظ لجستیکی و برخورداری از تجارب بزرگ از برتری مشخص برخوردار هستند.

 روزنامه "شرق" در گزارشی زیر عنوان "فرصت های جدید در تعاملات باکو و تهران ایجاد شده است" نظرات "الخان شاهین اوغلی " کارشناس سیاسی و مسوول مرکز مطالعاتی "اطلس" جمهوری آذربایجان درباره سفر وزیر امور خارجه ایران به باکو را منتشر کرده است.

 به  گفته شاهین اوغلی ، تهران نیز مانند باکو و آنکارا علاقه مند به گسترش همکاری های منطقه ای است و وزیر خارجه ایران در باکو همکارهای شش جانبه و تعاملات کشورهای منطقه را به نفع همه این کشورها عنوان کرد.

  این کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان با اشاره به این که پس از جنگ اخیر در قره باغ فرصت های جدید برای توسعه همکاری جمهوری آذربایجان و ایران ایجاد شده است، گفت: رییس جمهوری آذربایجان نیز در دیدار وزیر امور خارجه ایران آن را مورد تاکید قرار داد.

  خبرگزاری "توران" در گزارشی زیر عنوان "ایران آماده مشارکت در بازسازی سرزمین های آزاد شده جمهوری آذربایجان است" نوشت: مسایل روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان و همکاری های منطقه ای محورهای عمده مورد مذاکره دیدار وزیر خارجه ایران و رییس جمهوری آذربایجان بود.

  بنا به این گزارش ، وزیر خارجه ایران آزادسازی سرزمین های جمهوری آذربایجان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این مهم آغاز روابط صلح آمیزو عادی میان کشورهای منطقه باشد.

  پایگاه خبری روسی زبان  "حقین. آذ"  نیز در گزارشی زیر عنوان "حسن  همجواری جمهوری آذربایجان و ایران از اهمیت زیادی برخوردار است" با اشاره به سفر ظریف به جمهوری آذربایجان در قالب سفر منطقه ای نوشت:  برنامه های دو کشور برای گسترش همکاری های اقتصادی از سابقه طولانی برخوردار بوده و دو کشور تعاملات اقتصادی را در طی سالهای گذشته با نگرش به آینده بیش از پیش توسعه دادند.

  بنا به این  گزارش، درحال حاضر شرایط بسیار مناسبی برای اجرای برنامه های اقتصادی به نفع مردم دو کشور و نیز آینده منطقه قفقاز جنوبی فراهم شده و همه مشکلات و پیچیدگی ها در راه فعالیت های مشترک قابل حل است و باکو از مشارکت ایران در امور بازسازی منطقه استقبال می کند.

 سفر وزیر امور خارجه ایران به  باکو و دیدار با رییس جمهوری آذربایجان و دیگر مقامات این کشور در گزارش های خبری شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان بازتاب داشت.

برچسب‌ها آذربایجان الهام علی‌ اف باکو ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان الهام علی اف باکو آذربایجان الهام علی اف باکو ایران اخبار کنکور رییس جمهوری آذربایجان وزیر امور خارجه ایران جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان وزیر خارجه ایران شرکت های ایرانی دیدار وزیر منطقه ای دو کشور قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب آسیا،   حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است