Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@05:22:29 GMT

بودجه ۱۲۰۰ میلیاردی شهرداری اراک تقدیم شورای شهر شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۹۱۳۳

بودجه ۱۲۰۰ میلیاردی شهرداری اراک تقدیم شورای شهر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکریم شفیعی شامگاه دوشنبه در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک، لایحه بودجه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۰ را تقدیم شورا کرد.

شفیعی در مورد بودجه سال آینده شهرداری اظهار کرد: ما تعبیری از بودجه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی داریم که مأموریت‌های شهرداری در حوزه شهرسازی و کالبدی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام برخی از مبالغ پیش بینی شده در بودجه گفت: بودجه شهرداری در حوزه شهرسازی و کالبدی ۷۹ میلیارد تومان، در حوزه محیط زیست و خدمات شهری ۲۳۰ میلیارد تومان، در بخش ایمنی و مدیریت بحران ۳۰ میلیارد تومان، حمل و نقل و ترافیک ۳۹ میلیارد تومان، خدمات مدیریت ۴۰ میلیارد تومان، عمرانی ۳۶۰ میلیارد تومان، در بخش فرهنگی ۱۸ میلیارد تومان که مجموعاً یکهزار و ۱۶۰ میلیارد تومان و با احتساب ۴۰ میلیارد تومان پرداخت بدهی قطعی سنواتی این مبلغ یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

شهردار اراک افزود: از کل مبلغ بودجه پیش بینی شده ۳۶۲ میلیارد تومان تملک هزینه‌ها، تملک سرمایه‌ای ۷۹۷ میلیارد تومان، بدهی‌های قبلی ۴۰ میلیارد تومان که در نتیجه ۳۴ درصد جاری و ۶۶ درصد عمرانی خواهد بود.

شفیعی با اشاره به این موضوع که بودجه اراک در سالهای گذشته عموماً ۴۰ درصد جاری و ۶۰ درصد عمرانی بوده گفت: اگر بخواهیم به سمت شرایط ایده آل حرکت کنیم باید بودجه جاری ۳۰ درصد و عمرانی ۷۰ درصد باشد. به این صورت که هرسال مقداری از بودجه جاری کم و به بودجه عمرانی اضافه کنیم چون منطقی نیست که هزینه‌های سربار از هزینه‌های عمرانی بیشتر باشد. دوستانی هم که سال آینده در شورا حضور داشتند باید تلاش خود را بکنند تا تناسب بین بودجه عمرانی و جاری به نحو صحیح برقرار شود.

وی ضمن بیان تخصیص بودجه به صورت محله‌ای و منطقه‌ای در سال آینده تصریح کرد: مطالعه خوبی در مورد سند توسعه محلات ۵۵ گانه اراک در برنامه ۵ ساله اراک انجام شده است و برای محله یک اراک در سال جاری ۵۵ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان، منطقه دو ۵۸ میلیارد تومان، منطقه سه ۸۷ میلیارد تومان، منطقه چهار ۹۳ میلیارد تومان، منطقه پنج ۶۸ میلیارد تومان و بافت تاریخی ۸۹۶ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در این جلسه قرار بود استیضاح شهردار هم مطرح شود که به دلیل کمبود وقت به جلسه فوق العاده پنجشنبه شورا موکول شد.

کد خبر 5130900

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اراک اراک بودجه شهرداری شهردار اراک ویروس کرونا بارش برف دهه فجر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان بوشهر کرمانشاه شیراز شیوع کرونا شهرکرد قوه قضاییه شهرستان کرج عکس استانها میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در مراسم گرامیداشت روز شوراها یحیی عباسی رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس از تصویب اعتبار ۱۱٠٠ میلیارد تومانی شهرداری گنبدکاووس با افزایش ۳٠ درصدی نسبت به پارسال خبر داد و افزود : در سال ۱۴٠۲ اعتبار شهرداری گنبدکاووس ۷۵٠ میلیارد تومان بود که با متمم بودجه به ۸۵٠ میلیارد تومان رسیده بود اما امسال این اعتبار با سی درصد افزایش همراه شد.

او گفت : اکنون اعتبار شهرداری ۱۱٠٠ میلیارد تومان است و پیش بینی می کنیم با متمم بودجه به ۱۵٠٠ میلیارد تومان برسد.

وی همچنین ادامه داد : از دادستان و رئیس دادگستری شهرستان می خواهیم لایحه یک طرفه شدن خیابان های شهید مطهری (سرابی)  و آیت الله طالقانی شرقی را در شورای ترافیک با هدف روان سازی ترافیک بررسی و در صورت امکان تصویب کنند.

امیر علی لطیفی شهردار گنبدکاووس احداث تقاطع  غیر همسطح در میدان امام  علی (ع) ، افتتاح شهر بازی پارک الغدیر  ، آسفالت معابر سطح شهر  ، اصلاح هندسی میدان امام حسین  (ع)  که از نقاط حادثه خیز اعلام شده و احداث ۱۵ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر را از مهمترین پروژهای سال ۱۴٠۳ شهرداری گنبدکاووس  بیان کرد .

در پایان این مراسم از اعضای ادوار شورای اسلامی شهر گنبدکاووس قدردانی شد.

 

دیگر خبرها

  • امباپه بالاخره قصر ۱۲۰۰ میلیاردی راموس را خرید ! | فیلم و عکس
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد