Web Analytics Made Easy - Statcounter

همانطور که می‌دانید در صورتی که مشترکان اپراتور‌های سیار به پیامی که از جانب اپراتور مبنی بر اتمام حجم بسته اینترنت همراه برایشان ارسال می‌شود، توجه نکرده و برای خرید یا تمدید بسته اینترنت جدید اقدام نکنند، تعرفه اینترنت مصرفی مشترک به صورت آزاد محاسبه می‌شود که این موضوع می‌تواند هزینه بسیاری برای مشترکان به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این ویژگی خطوط ارتباطی که گهگاه ممکن است باعث اشتباه سهوی کاربران و مصرف اینترنت آزاد شود تاکنون موجب شکایت بسیاری از شهروندان شده و هزینه‌های گزافی را روی دست آن‌ها گذاشته است.

در همین زمینه و طی مصاحبه‌ای مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با اشاره به اینکه تعرفه هر گیگابایت اینترنت آزاد برای سیم کارت‌های دایمی حدود ۴۲ هزار تومان و برای سیم کارت‌های اعتباری حدود ۶۳ هزار تومان است، افزود:

بر همین اساس رگولاتوری از اپراتور‌ها خواست طرح کنترل مصرف آزاد را در قالب کد دستوری تعریف کنند تا مشترکان پس از اتمام اعتبار بسته با فعال کردن آن بتوانند مصرف آزاد اینترنت خود را کنترل کنند.

طبق اعلام این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات، مشترکان تلفن همراه برای کنترل هزینه‌های اینترنت خود می‌توانند با شماره‌گیری کد‌های دستوری اعلام شده، مصرف آزاد اینترنت را در سیم کارت‌های خود مسدود کنند.

مشترکان اپراتور همراه اول با شماره گیری #۱۱۳*۱۰۰* و مشترکان اپراتور ایرانسل با شماره گیری #۳*۲*۳*۵۵۵* می‌توانند طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت را برای خط خود فعال کنند.

قره داغی با اشاره به اینکه توسعه کسب و کار‌های اینترنتی، گسترش دورکاری و برخط شدن آموزش و تحصیل در کشور، باعث افزایش میزان استفاده مشترکان از اینترنت شده است، اظهار کرد.

در حال حاضر انتخاب مناسب‌ترین بسته دیتا به یکی از چالش‌های پیش روی مشترکان، تبدیل شده است. براساس بررسی‌های انجام شده میانگین قیمت هر گیگابایت اینترنت در بسته‌های طولانی مدت اپراتور‌ها که اعتبار زمانی بیشتری دارند، ارزان‌تر از میانگین قیمت در بسته‌های کوتاه مدت است.

بنابر اعلام مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری به افرادی مانند معلمان، دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان، صاحبان کسب و کار‌های اینترنتی و ... که در طول سال و به صورت مستمر از اینترنت استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود برای کاهش هزینه‌های خود بسته‌های بلندمدت، که دارای اعتبار زمانی بیشتری است را خریداری کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بسته اینترنت مصرف اینترنت مصرف اینترنت بسته اینترنت اپراتور های سیار تمدید بسته اینترنت مصرف آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت رایگان برای معلم‌ها

به گزارش صدای ایران از ایسنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز معلم یک بسته اینترنتی را برای معلم‌هایی که در نرم‌افزار شاد حضور دارند، اختصاص می‌دهیم.

وی ادامه داد: معلمان عزیز تا سقف ۳۰ گیگابایت از این بسته اینترنتی به صورت رایگان استفاده کنند. این بسته به صورت اتوماتیک برای آنان فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگر‌های سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. این پایگاه پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: با ساخت و به بهره‌برداری رسیدن این پایگاه امکان خدمت‌رسانی به کشور‌های همسایه و کشور‌های متقاضی و ارسال ماهواره به مدار‌های مختلف جو وجود خواهد داشت.

وی رفع فیلترینگ کشور را منوط به قانون جرائم رایانه‌ای دانست و گفت: منتقدان این قانون را مطالعه کنند تا در جریان جزییات کار قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره فروش خط‌های رند اپراتور‌ها به قیمت‌های نجومی، اظهارکرد: اگر این خطوط در چارچوب مصوبات باشد، بلا اشکال است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بسته ویژه اینترنت دولت برای معلمان
  • اینترنت هدیه ۳۰ گیگابایتی برای معلمان + نحوه فعالسازی
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران