Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:13:43 GMT

حاشیه های دنباله دار زاویه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۹۴۵۸

حاشیه های دنباله دار زاویه

حبیب رحیم‌پور ازغدی سردبیر و مجری برنامه «زاویه» در پی حاشیه‌های سخنان مهمان برنامه که انتقادات فراوانی در بر داشت، از این برنامه حذف شد.

به گزارش ایمنا، برنامه اخیر «زاویه» در ادامه حاشیه‌هایی که به دلیل حضور یکی از مهمانان و سخنان سطحی و غیرقابل دفاع وی برایش رقم زده بود، حالا با چالش‌های جدیدتری مواجه شده که گریبان مجری برنامه را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاویه برنامه‌ای مناظره محور و زنده است و قسمت اخیر آن با حضور حجت الاسلام جهان بزرگی و عماد افروغ روی آنتن شبکه چهار سیما رفت. سخنان جهان بزرگی علیه عملکرد دولت حسن روحانی رئیس جمهوری در این قسمت از برنامه حاشیه ساز شد و ویدئوی سخنان او در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی پیدا کرد.

با واکنش‌های انتقادی از طرف دولت و حتی برخی از چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای ابتدا خود شبکه چهار بیانیه‌ای صادر و از این اظهارات تبری جست.

روز گذشته پنجم بهمن ماه نیز شورای نظارت بر صداوسیما به طور رسمی وارد عمل شد و نسبت به این اظهارات تذکر داد و همچنین از رئیس سازمان صداوسیما خواست که با عوامل مؤثر برخورد قاطع کند.

با فاصله‌ای اندک از انتشار خبر تذکر رسمی شورای نظارت نیز، سخنان عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در جلسه‌ای با مدیران شبکه‌ها خبری شد که به شکل رسمی و صریح عذرخواهی کرد.

علی عسکری در این سخنان گفته است: «این اظهارات باعث تکدر خاطر بینندگان فهیم شبکه چهار سیما و خدمتگزاران دلسوز نظام شد و اینجانب با ابراز تأسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی می‌کنم.»

رئیس رسانه ملی همچنین عنوان کرده بود: «هر چند بارها تاکید شده مسئولیت اظهار نظر در برنامه‌های زنده بر عهده کارشناس مدعو است، اما بیان چنین اظهاراتی از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با هرگونه قصور و تقصیر برخورد قاطع می‌شود.»

حالا ادامه این حاشیه‌ها دامن عوامل خود برنامه را گرفته است و آنطور که رئیس صداوسیما بیان کرده بود که با هر گونه قصور و تقصیر برخورد می‌شود، گویا در اولین اقدام حبیب رحیم‌پور ازغدی سردبیر و مجری «زاویه» مقصر شناخته شده و از این برنامه حذف شده اند.

واکنش‌هایی که یکی پس از دیگری نسبت به مناظره اخیر شکل گرفت بخشی به حق بود و قطعاً یک ضرورت است که ادبیات نقد و تحلیل و آسیب شناسی هر تفکر و جریان و سیاستی به دور از هرگونه توهین و تخریب باشد. با این حال حذف مجری برنامه بیشتر می‌تواند به قربانی کردن‌های یک باره و ناگهانی برای آرامش‌های موقتی باشد و اتفاقاً رویکرد و سیاست تلویزیون در چنین اتفاقاتی باید با تأمل و طمانینه بیشتری در حذف یک «فرد» باشد. به ویژه که مجری در پایان همین قسمت از برنامه هم تاکید می‌کند که مواضع شخصی مهمان مورد تأیید برنامه نیست.

منبع: مهر

کد خبر 470867

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شبکه چهار سیما شبکه چهارم سیما برنامه زاویه زاویه مجری تلویزیون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی بدون خط

چند سالی می‌شود که ریشه پیدا کردن اینترنت و وابسته شدن زندگی روزمره مردم به آن، محصول جدیدی به نام «اسنپ» و «تپسی» را هم در سطح شهرها به بار نشانده است. این دو برنامه مترادف شدند زنگ‌خور آژانس‌های قدیمی را حسابی کم کرد و کرکره خیلی از آنها پایین کشید. آنها که باقی مانده‌اند هم به ناچار بعضی تماس‌هایشان را با عبارات «ماشین نداریم»، «محدوده طرح نمی‌رویم» یا «یک ساعت دیگه تماس بگیرید» پاسخ می‌دهند؛ اما امروزه اکثر نقاط شهر و در هر ساعتی تنها با روشن کردن گزینه «لوکیشن» می‌توان به راحتی سفر کرد.

این تاکسی‌ها که به آنها، تاکسی آنلاین، تاکسی موبایلی یا تاکسی بر خط می‌گویند چند وقتی است که با سرعت فراگیر و به پای ثابت سفرهای درون شهری شهروندان تبدیل شده است. شبیه تاکسی‌هایی که قدیمی نیستند؛ نه رنگ و شکل یکسان دارند، نه هنگام باران غیبشان می‌زند و نه چانه زنی و بگو مگو با مسافر را دارند؛ اما در کنار تمام این محاسن از بدو شروع به کار حاشیه‌هایی را با خود به همراه داشته و باعث ایجاد سوالات و ابهاماتی شده است. این استارت‌آپ‌ها چقدر در مقابل قانون پاسخگو هستند و تا چه میزان بر سازوکار دو برنامه تاکسی اینترنتی نظارت وجود دارد؟

مجله مهر در پرونده «تاکسی بدون خط» آخرین حاشیه‌های تاکسی‌های اینترنتی را مورد بررسی قرار می‌دهد و می‌کوشد در این مسیر حقوق راننده و مسافر را شانه به شانه یکدیگر پیگیری کند.

کد خبر 6093375

دیگر خبرها

  • گفتگو با مجری و کارشناس ورزشی در خصوص زنده یاد مسعود اسکویی
  • هوشیاری رئیس دورتموند: اشتباه مجری را اصلاح کرد
  • مسعود اسکویی درگذشت + سوابق
  • تاکسی بدون خط
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد