Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@00:19:08 GMT

بازداشت ارباب مواد مخدر آسیا در هلند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۹۵۰۷

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات استرالیایی روز یکشنبه برای استرداد مردی که در هلند دستگیر شد، و ظن آن وجود دارد ارباب مواد مخدر در آسیا و یکی از افراد تحت پیگرد شدید در جهان باشد، فشار آوردند.
روز جمه پلیس هلند تسه چی لوپ ۵۷ ساله که سالهاست تحت پیگرد قرار دارد، را به درخواست پلیس فدرال استرالیا دستگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات استرالیایی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند مردی که برای مقامات پلیس «از اهمیت قابل توجهی» برخوردار است دستگیر شد. پس از آن سخنگوی پلیس استرالیا نام تسه چی لوپ را فاش کرد. 


این شهروند کانادایی چینی تبار با خواکین گزمن (ال چاپو)، ارباب مواد مخدر مکزیک، مقایسه شده است.
سخنگوی پلیس هلند نیز تأیید کرد روز جمعه پلیس ملی یک فرد مظنون را که در فهرست افراد بسیار تحت پیگرد یوروپل قرار داشت دستگیر کرد. به گفته وی‏، این دستگیری در فرودگاه بین المللی اسخیپول در نزدیکی آمستردام دستگیر شد.
این سخنگو گفت: این فرد در بازداشت است تا ببینیم درباره او چه تصمیمی گرفته می‌شود، زیرا این پرونده مرتبط با استرالیاست. درخواست استرداد استرالیا قرار است برسد.


دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد وی را رئیس کارتل بزرگ آسیایی به نام «سم گور Sam Gor» می‌داند که مهمترین تولید کننده و توزیع کننده متامفتامین در سطح جهانی است.
پلیس فدرال استرالیا اعلام کرد دستگیری وی پس از عملیاتی انجام گرفت که در سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۲ به دستگیری ۲۷ فرد مرتبط با یک اتحادیه جرایم حاضر در پنج کشور منجر شد. این گروه به وارد کردن «مقادیر زیادی هروئین و متامفتامین» در استرالیا متهم بودند. دستگیری تسه چی لوپ، پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از این عملیات، پیشرفت بزرگی برای مقامات استرالیایی به شمار می‌آید.

 

صدا و سیما

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ارباب موادمخدر بازداشت هلند مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد

سرهنگ محمد روهنا گفت: در پی انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران پلیس مواد مخدر و اطلاع از حمل و انتقال مقداری مواد مخدر از استان‌های جنوبی به شهرستان اسفراین بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

او گفت :  ماموران پلیس مواد مخدر با اجرای ایست و بازرسی در محور اسفراین به سبزوارخودرو متهمان را شناسائی کردند،  با سرعت عمل و هوشیاری ماموران ۳ نفر متهم دستگیر و به مقر انتظامی دلالت و خودرویشان به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین گفت :  متهمان در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد،  پلیس با افرادی که امنیت و سلامت شهروندان را مختل کنند با قدرت برخورد خواهد کرد و انتظار می‌رود در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد