Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله دوم مسابقات هندبال قهرمانی جهان با صعود مصر و قطر در کنار 6 تیم اروپایی به مرحله یک‌چهارم نهایی به پایان رسید.

اختصاصی طرفداری - در پایان مرحله دوم گروهی مسابقات جهانی هندبال 8 تیم برتر جهان مشخص شدند. تیم‌های قطر و مصر در کنار 6 تیم اروپایی مجارستان، اسپانیا، نروژ، دانمارک، فرانسه و سوئد هشت مرحله یک‌چهارم نهایی را تشکیل خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تیم قطر و مصر در حالی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند که تا پیش از این در تاریخ مسابقات جهانی تنها 10 مرتبه تیم‌های غیراروپایی موفق به حضور در جمع 8 تیم برتر جهان شده بودند! مصر با 5 بار حضور در جمع 8 تیم برتر، موفق‌ترین تیم غیراروپایی تاریخ مسابقات بود، قطر (2 بار)، تونس، کره جنوبی و کوبا دیگر تیم‌های غیراروپایی بودند که فرصت حضور در جمع 8 تیم برتر جهان را پیدا کرده بودند.

گروه 1 ) اسپانیا و مجارستان در یک‌چهارم نهایی

حساس‌ترین دیدار گروه نخست مرحله دوم مسابقات جهانی در شب اول اتفاق افتاد، جایی که آلمان پس از شکست ناباورانه مقابل مجارستان در دور نخست نیاز به پیروزی مقابل اسپانیا داشت تا امیدهای صعودش را زنده نگه دارد. در دیداری جذاب آلمان که در نیمه نخست عقب افتاده بود در نیمه دوم ضمن جبران نتیجه سه گل نیز از قهرمان اروپا پیش افتاد، اما اسپانیای باتجربه با درخشش دروازه‌بان باسابقه خود گونزالو پرز ده‌وارگاس در ده دقیقه پایانی به بازی برگشت و با شکست آلمان به دور بعد صعود کرد. مجارستان نیز که تا پیش از مسابقات چندان در زمره مدعیان محسوب نمی‌شد، با دو نمایش دلپذیر از سد برزیل و لهستان گذشت تا پیش از دیدار آخر مقابل اسپانیا صعود هر دو تیم به مرحله حذفی قطعی شده باشد. مجارها در دیدار آخر این مرحله با استراحت دادن به نفرات اصلی به استقبال شکست از اسپانیا و دیدار با فرانسه در مرحله حذفی رفتند!

ماته لکای یکی از ستارگان مجارستان در دیدار مقابل لهستان

نکته جالب این گروه شکست‌های سنگین اروگوئه نماینده امریکای جنوبی بود که در اولین حضور خود در مسابقات جهانی با تفاضل گل منفی 104 از 5 شکست سنگین به مقام 24 جهان رسید. اروگوئه بدون پیروزی و تنها به دلیل انصراف تیم افریقایی کیپ ورد توانسته بود به جمع 24 تیم برتر جهان صعود کند.

نتایج گروه 1
اروگوئه 16 - 30 لهستان //// مجارستان 29 - 23 برزیل /// اسپانیا 32 - 28 آلمان
اروگوئه 23 - 38 اسپانیا /// لهستان 26 - 30 مجارستان /// آلمان 31 - 24 برزیل
برزیل 37 - 17 اروگوئه /// اسپانیا 36 - 28 مجارستان /// لهستان 23 - 23 آلمان

گروه 2 ) شگفتی‌سازی آرژانتین به کام قطر!

در حالی که به نظر می‌رسید دانمارک و کرواسی بتوانند با پیروزی بر تیم‌های غیراروپایی حاضر در این گروه به راحتی به دور بعد صعود کنند، پیروزی ناباورانه آرژانتین مقابل کرواسی تمام معادلات گروه دوم مسابقات را برهم زد. آرژانتین با نمایشی بی‌نظیر در دفاع در نیمه دوم توانست تیم مدعی کرواسی را شکست داده تا در دیدار آخر مقابل قطر تنها به یک تساوی برای صعود نیاز داشته باشد. قهرمان امریکای جنوبی در مسابقه آخر در حالی که در نیمه اول حتی 7 گل هم از قهرمان آسیا پیش افتاده بود در انتها با یک گل مغلوب قطر شد. پیروزی قهرمان آسیا مقابل آرژانتین امیدهای کرواسی را برای صعود پیش از دیدار آخر این تیم مقابل دانمارک زنده کرد، کروات‌ها که می‌توانستند با شکست دانمارک به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی شوند با نمایشی انتقادآمیز مقابل دانمارکی که به بسیاری از نفرات اصلی خود استراحت داده بود مغلوب شدند تا ناکام بزرگ مسابقات لقب بگیرند.

شادی قطری‌ها پس از پیروزی نفس‌گیر مقابل آرژانتین، صعود قطر ساعاتی بعد با شکست کرواسی مشخص شد

قطر که با شکست مقابل کرواسی و دانمارک شانس چندانی برای صعود به دور بعد نداشت با پیروزی مقابل آرژانتین و استفاده از شکست کرواسی مقابل این تیم توانست به عنوان تیم دوم برای سومین بار به جمع 8 تیم برتر جهان صعود کند. قطر در حالی در این گروه دوم شد که با امتیاز برابر تفاضل گل کمتری نسبت به آرژانتین داشت اما به لطف پیروزی در دیدار مستقیم در رده بالاتر قرار گرفت. بحرین نماینده قاره کهن در المپیک توکیو نیز عملکرد ضعیفی در این مسابقات داشت و حتی در دیدار مقابل دو تیم آسیایی قطر و ژاپن نیز شکست‌های سنگینی متحمل شد.

نتایج گروه 2
ژاپن 24 - 28 آرژانتین //// کرواسی 28 - 18 بحرین /// دانمارک 32 - 23 قطر
قطر 28 - 23 بحرین /// آرژانتین 23 - 19 کرواسی /// ژاپن 27 - 34 دانمارک
بحرین 25 - 29 ژاپن /// آرژانتین 25 - 26 قطر /// دانمارک 38 - 26 کرواسی

گروه 3 ) لطف فرانسه به نروژ!

در گروه سوم دو تیم فرانسه و نروژ که در روز اول مسابقات در دور نخست به مصاف یکدیگر رفته بودند با سه پیروزی در دور دوم راهی یک‌چهارم نهایی شدند. پرتغال که مدعی شگفتی‌سازی و صعود از این گروه دشوار بود در نخستین دیدار دور دوم و در رقابتی حساس به مصاف نروژ نایب قهرمان جهان رفت. پرتغال در حالی در نهایت با یک گل مغلوب حریف اسکاندیناویایی شد که بازیکنان این تیم در ثانیه‌های پایانی فرصت کسب نتیجه تساوی را از دست دادند.

بازیکنان فرانسه پس از پیروزی مقابل پرتغال

در روز پایانی مسابقات پرتغال می‌توانست با پیروزی مقابل فرانسه به همراه این تیم راهی دور بعد شود، اما پرافتخارترین تیم جهان که صعودش تقریبا به دور بعد قطعی بود، در دیداری جوانمردانه با اقتدار از سد پرتغال گذشت تا ضمن جبران شکست مقابل این تیم در مسابقات اروپایی 2020 باعث صعود نروژ به دور حذفی شود. در صورت پیروزی پرتغال در روز پایانی و تساوی سه تیم در امتیاز 8، تیم نروژ به دلیل شکست سنگین 4 گله در روز نخست مقابل فرانسه شانس چندانی برای صعود نداشت. گفتنی است سه تیم نروژ، فرانسه و پرتغال در مسابقات یورو 2020 نیز همگروه بودند که فرانسه با دو شکست مقابل این دو تیم در همان دور اول از مسابقات اروپایی حذف شد!

نتایج گروه 3
سوئیس 20 - 18 ایسلند //// فرانسه 29 - 26 الجزایر /// پرتغال 28 - 29 نروژ
سوئیس 29 - 33 پرتغال /// ایسلند 26 - 28 فرانسه /// نروژ 36 - 23 الجزایر
الجزایر 24 - 27 سوئیس /// ایسلند 33 - 35 نروژ /// پرتغال 23 - 32 فرانسه

گروه 4 ) صعود میزبان، بدشانسی اسلوونی

سرنوشت دو تیم صعودکننده از گروه چهارم به روز پایانی مسابقات کشیده شد، جایی که نبرد رودرروی تیم‌های مصر با اسلوونی و همینطور روسیه با سوئد سرنوشت گروه را مشخص می‌کرد. مصر میزبان که در دور دوم دو پیروزی مقتدرانه مقابل بلاروس و روسیه کسب کرده بود، در ابتدای کار 5 گل از تیم اسلوونی عقب افتاد. اما اشتباهات تیم چهارم اروپا در لحظاتی از نیمه دوم سبب شد تا مصر به بازی برگشته و در دقایق پایانی از حریف قدرتمند اروپایی خود نیز پیش بیفتد. تلاش اسلوونی در ثانیه‌های پایانی تنها منجر به کسب تساوی شد، نتیجه‌ای که برای صعود مصر کفایت می‌کرد. اسلوونی در حالی از دور مسابقات حذف شد که در طول رقابت‌ها به دلیل بیماری کووید 19 و بعدا مسمومیت غذایی هیچگاه نتوانست تمام نفراتش را به طور کامل در اختیار داشته باشد!

آندرئاس پالیکا، دروازه‌بان سوئد مقابل روسیه

در دیدار آخر این گروه سوئد در شرایطی به مصاف روسیه رفت که در دو دیدار قبلی مقابل بلاروس و اسلوونی در آخرین ثانیه‌ها پیروزی را از دست داده بود! سوئدی‌ها اما این بار با درخشش آندرئاس پالیکا در درون دروازه مقتدرانه تیم فدراسیون هندبال روسیه را شکست دادند تا با صعود به عنوان سرگروه از مصاف با دانمارک مدافع عنوان قهرمانی در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز پرهیز کنند. سوئد در حالی راهی مرحله حذفی شد که بسیاری از نفرات نامدار خود مانند نیکلاس اکبرگ، آندرئاس نیلسون، میکائل آپلگرن، یسپر نیلسن و یری تولبرینگ را به دلایل مختلف از جمله مصدومیت و ترس از ویروس کرونا به همراه ندارد!

نتایج گروه 4
مقدونیه شمالی 21 - 31 اسلوونی //// روسیه 23 - 28 مصر /// سوئد 26 - 26 بلاروس
مقدونیه شمالی 20 - 32 روسیه /// مصر 35 - 26 بلاروس /// اسلوونی 28 - 28 سوئد
بلاروس 30 - 26 مقدونیه شمالی /// اسلوونی 25 - 25 مصر /// روسیه 20 - 34 سوئد

برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی

هر 4 دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی بیست و هفتمین دوره مسابقات جهانی هندبال روز چهارشنبه 8 بهمن برگزار می‌شود، در مرحله نیمه‌نهایی نیز برندگان دو دیدار نخست به مصاف یکدیگر رفته و برنده رقابت فرانسه و مجارستان نیز به مصاف فاتح دیدار سوئد و قطر می‌رود.

اسپانیا - نروژ / ساعت 23:00 دانمارک - مصر / ساعت 20:00 فرانسه - مجارستان / ساعت 23:00 سوئد - قطر / ساعت 23:00

تیم‌های حذف شده در دور دوم رقابت دیگری نخواهند داشت و بر اساس نتایج کسب شده در رتبه‌های 9 تا 24 قرار خواهند گرفت. در مسابقات تعیین مقام‌های 25 تا 32 نیز تونس برای کسب مقام 25 به مصاف اتریش می‌رود، شیلی برای مقام 27 با جمهوری دموکراتیک کنگو دیدار می‌کند و دیدار تعیین رتبه 29 و 30 نیز بین دو تیم آنگولا و مراکش برگزار خواهد شد. تیم کیپ ورد نیز که به دلیل شرایط کرونایی مجبور به انصراف از مسابقات شد در مقام آخر قرار گرفته و کره جنوبی که با تیم جوانان خود در رقابت‌ها شرکت کرده بود بدون کسب حتی یک پیروزی به مقام 31 رسید!

همچنین بخوانید:

مسابقات هندبال قهرمانی 2021 مردان جهان قرعه‌کشی شد

به بهانه آغاز مسابقات جهانی هندبال؛ نگاهی به تاریخچه رقابت‌ها و مدعیان قهرمانی

مروری بر دور نخست مسابقات هندبال قهرمانی جهان / 24 تیم برتر از امروز در دور دوم

اخبار داغ 

سید محمد خاتمی علت کاندید نشدن در انتخابات ۱۴۰۰ را گفت سند اختصاصی طرفداری از قرارداد میلیچ و استقلال اعتراض پرسپولیس به گل اول آلومینیوم؛ آفساید، گلزن نیم بدن جلوتر بود! آبروی ابولفضل پور عرب با یک عکس رفت دنیای بی اعتمادی؛ فوتبالیست ها چطور جا به جا می شوند؟ دلیل مشکلات مالی شدید بارسلونا چیست؟ 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مرحله یک چهارم نهایی هندبال قهرمانی مسابقات جهانی تیم برتر جهان جمع 8 تیم برتر پیروزی مقابل نتایج گروه مرحله حذفی دور دوم دور بعد دیدار آخر برای صعود دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظفری راهی مرحله نهایی مسابقات شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ در رقابت‌های دو‌ومیدانی جوانان قهرمانی آسیا و در دور مقدماتی ماده ۸۰۰متر محمد حسام مظفری نماینده کشورمان موفق شد با ثبت زمان ۱:۵۲.۷۲ دقیقه ضمن کسب عنوان سوم در گروه خود راهی مرحله نهایی این مسابقات شود.

دیگر خبرها

  • انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس
  • مظفری راهی مرحله نهایی مسابقات شد
  • تاجیکستان با پیروزی مقابل افغانستان به جام جهانی صعود کرد
  • تمجید AFC از فوتسالیست‌های تیم ملی/ ایران قدرت خود را نشان داد
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • افغانستان از جام ملت های آسیا حذف شد
  • شگفتی‌ساز جام‌حذفی دور از هیاهو قهرمانی!
  • افغانستان به مصاف تاجیکستان می‌رود
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • برنامه بازی‌ های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا مشخص شد