Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@03:43:56 GMT

کرم تارتار چیست؟

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۰۰۰۱

کرم تارتار چیست؟

کرم تارتار یا همان پتاسیم تارتارات در حالت اولیه، یک پودر کریستالی سفید رنگ، لطیف و بی بو است. خیلی از از افراد گمان می کنند این به صورت کرم است اما به صورت پودر به فروش می رسد. ناطقان: در علم شیمی، تارتارات پتاسیم هیدوژن به عنوان کرم تارتار شناخته شده است. کرم تارتار در واقع یک اسید می‌باشد که نام علمی آن پتاسیم هیدروژن تارتاریک "potassium hydrogen tartrate” با فرمول شیمیایی KC4H5O6 و جز اسیدهای خوراکی به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

کرم تارتار یا همان پتاسیم تارتارات در حالت اولیه، یک پودر کریستالی سفید رنگ، لطیف و بی بو است. که در شیرینی پزی بسیار مورد نیاز می باشد و کمتر کسی با آن آشنایی دارد.

 

پودر تارتار دارای قدمت هفت هزار ساله می باشد که کرم تارتار از آن گرفته می شود.

 

از این کرم در قدیم به منظور تمیز کردن رسوبات ته نشین شده در بشکه های شراب و یا در رنگرزی های سنتی به کار گرفته می شد.

 

 
کاربردهای کرم تارتار :

مهمترین استفاده کرم تارتار در شیرینی پزی مقاوم کردن سفیده در مقابل حرارت است. در دستورهایی مانند مرنگ و کیک های اسفنجی که ساختار اصلی شیرینی، بر پایه سفیده تخم مرغ فرم گرفته ایجاد می شود، این پودر برای اطمینان از مقاوم تر شدن سفیده به کار می رود. و استفاده از کرم تارتار در این شیرینی ها سبب می شود شکل آن در برابر گرمای فر تغییر نکند.

 

پودر تارتار زمان فرم گرفتن سفیده را طولانی تر می کند که در نتیجه آن هرچه سفیده بیشتر زده شود هوای بیشتری وارد سفیده شده و در نتیجه سفیده مستحکم تر می شود.

 

به براق شدن و حفظ سفیدی سفیده تخم مرغ کمک می کند.

 

کرم تارتار در تهیه شربت ها کار جوهر لیمو را انجام می دهد و اضافه کردن کرم تارتار به عنوان عامل اسیدی، از به هم پیوستن مولکول های شکر جلوگیری می کند و باعث شکرک نزدن شربت می شود.

 

کرم تار تار شیرینی را خوشمزه تر می کند.

 
جایگزین کرم تارتار :

جایگزین کرم تارتار سرکه یا آبلیمو می باشد. به این صورت که به همان اندازه که کرم تار تار گفته شده است دقیقا به همان اندازه از آبلیمو استفاده کنید. مثلا اگر در دستور گفته شده است که از 1 قاشق کرم تارتار استفاده کنید از 1 قاشق آبلیمو یا سرکه استفاده کنید.

 


 
روش نگهداری از کرم تارتار :

کرم تارتار باید دور از رطوبت، گرما و نور در جای خشک و خنک و در ظرف دربسته نگهداری شود.

 

ظرف شیشه ای با در سفت و کیپ برای نگهداری این ماده بسیار مناسب است.

کرم تارتار قابل فریز کردن نیست.

 

متاسفانه به علت فله ای بودن کرم تارتار در ایران، تاریخ مصرف روی آن مشخص نشده، اما سعی کنید مواد اولیه قنادی را بعد از خرید خودتان تاریخ بزنید و در طول یک سال مصرف کنید.

 

کرم تارتار علاوه بر استفاده در شیرینی پزی، فواید درمانی بسیاری دارد.

 
احتیاط های لازم برای استفاده از کرم تارتار:

چون تارتار نوعی اسید است، نباید با چشم در تماس باشد، پس حتما ظرف آن را دور از دسترس کودکان نگه دارید.
برچسب ها: کرم ، تارتار ، بو ، پودر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرم تارتار بو پودر کرم تار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم

مهدی تارتار می‌گوید جاه‌طلبی زیادی دارد و تشنه پیروزی است و از بازیکنانش هم همین را می‌خواهد.

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار، سرمربی ملوان در کنفرانس خبری پیش از بازی با هوادار حاضر شد و در ابتدا گفت: بازی مثل همه بازی‌ها سخت است و امسال بازی آسان وجود ندارد و نتایج هفته‌های اخیر این را ثابت می‌کند. تیم‌های در خطر سقوط و مدعی در نیم فصل تقویت شدند. در هفته‌های اخیر هم ما با تیم‌های مدعی و در خطر سقوط بازی داشتیم و کار سختی بود.

تشنه برد هستیم

برای بازی فردا زمان زیادی برای تمرینات تاکتیکی نداشتیم ولی بازیکنان شناخت کافی را از هم دارند و فقط بحث‌های آنالیزی داریم. بعد از سه هفته نبردن تشنه برد هستیم. کاملا برای بازی آماده هستیم و از هواداران می‌خواهم ما را تنها نگذارند. هواداران ما از نظر اخلاقی و فرهنگی فوق العاده هستند، هم آقایان و هم بانوان‌. فردا هم دوست داریم کنار ما باشند‌.

بازیکنان بی انگیزه در ترکیب جایی ندارند

ما در هفته‌ گذشته جلسات آنالیزی و توجیهی برگزار کردیم و خواستیم با تمرکز بالا بازی کنند و انگیزه گذشته را از دست ندهند. اگر غفلت کنیم همین جایگاه هم از دست می‌دهیم. ما از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که انگیزه کافی را داشته باشند وگرنه در ترکیب ما سخت قرار می‌گیرند. باید بدانند جایگاه چهارم بهتر از پنجم است. هرچقدر تنزل داشته باشیم در آینده کاری همه‌مان تاثیر منفی دارد. باید مصمم باشیم و با تمام وجود بازی کنیم. وقتی اختلاف یک گل هست هر لحظه ممکن است بازی مساوی شود. در بازی برگشت با استقلال خوزستان همه چیز برعکس شد و آنها گل مساوی را به ما زدند. بازی با استقلال خوزستان ضعیف‌ترین بازی فصل ما بود.

باید برای رتبه چهارمی تلاش کنیم

سخت است ولی دور از دسترس نیست. اگر ما غفلت نکنیم تیم‌های پایین‌تر به ما نمی‌رسند. ما نیم نگاهی به رتبه چهارم داریم و روی کاغذ شانس سومی هم داریم‌. ما باید برای چهارمی تلاش کنیم و این کار بزرگ را انجام بدهیم. ما کوتاه نمی‌آییم. من خودم جاه طلبم و از بازیکنانم هم این را می‌خواهم.

مصدومیت‌های جزئی داریم

ما محروم نداریم ولی مصدومیت‌های جزئی داریم چون بازی‌ها نزدیک است و باید با آن کنار بیاییم.

اهدای خون یک روز پیش از بازی

در انزلی این مشکل هست و من هم اُ منفی هستم و خواستم یک قدم کوچک بردارم و انشاالله که قبول باشد و خدا بپذیرد. از همه انزلی‌چی‌ها می‌خواهم که به هم‌نوعان‌شان کمک کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اگر با صورت آرایش‌کرده ورزش کنیم چه خواهد شد؟
  • (ویدئو) نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده
  • حسن رود و آخرین توصیه‌های تارتار (عکس)
  • تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • رکوردهای شیرین مودریچ و کارلتو در شب شیرینی رئالی‌ها
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • رکورددار پیشرفت لیگ بیست و سوم: 15 امتیاز!