Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@22:56:59 GMT

صدور سند مالکیت بزرگراه همت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۰۰۹۰

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت برای اولین بار در کشور سند مالکیت بزرگراه شهید همت توسط منطقه ثبتی شهر آرا به مساحت حدود ۷۰ هزار متر مربع صادر و به شهرداری تهران تحویل داده شد.

به گزارش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، عبدالحسین رامشی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران با اعلام این خبر، گفت: در راستای تأکیدات دکتر خدائیان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر اهتمام و اقدام جدی تر در خصوص تثبیت اراضی و املاک دولتی در جهت حفظ و حراست از حقوق بیت المال، اداره کل ثبت استان صدور اسناد مالکیت کاداستری برای املاک عام المنفعه و املاک متعلق به شهرداری از جمله، اتوبان‌ها، خیابان‌ها، معابر و میادین را در دستور کار قرار داده و با همکاری و تعامل خوب بین دستگاهی از جمله سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، موفق شد سند کاداستری بخش اعظم بزرگراه شهید همت را صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر گونه توجیه و تاخیر در تثبیت اراضی و املاک متعلق به دولت و بیت المال در بانک جامع املاک جایز نیست، تأکید کرد: این امر علاوه بر پیشگیری و جلوگیری از هر نوع سوء استفاده و جعل و تعرض سودجویان در ایجاد و نهادینه شدن انضباط حقوقی به ویژه در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های کلان موثر و کارآمد می‌باشد.

رامشی با اعلام آمادگی کامل این اداره کل با اشاره به تکلیف قانونی دستگاه های متولی اراضی و املاک دولتی در خصوص تثبیت املاک در بانک جامع کاداستر افزود: نهادها از این فرصت ایجاد شده و تعامل گسترده سازمان ثبت استفاده کرده و در ارائه مستندات و نقشه های مربوط به دارایی های غیرمنقول به ادارات ثبت اهتمام جدی تری داشته باشند.

برچسب ها: اتوبان همت ، شهرداری تهران ، سازمان ثبت اسناد لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000M79

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اتوبان همت شهرداری تهران سازمان ثبت اسناد ثبت اسناد و املاک سازمان ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران