Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امشب در نشست خبری اصحاب رسانه در شاهین‌شهر اظهار کرد: شاهین‌شهر به‌زودی میزبان دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم با حضور اندیشمندان و میهمانان کشوری خواهد بود.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با قدردانی از این‌که این نشست خبری در فرمانداری شاهین‌شهر و میمه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا برگزارشده است خاطرنشان کرد: این همایش قصد دارد فلسفه سیاسی تشکیل انقلاب اسلامی را در دهه دوم برای خدمت‌گزاران مردم در دولت به‌گونه‌ای تبیین کند که خادمان مردم، مدیرانی از جنس سردار شهید قاسم سلیمانی را به‌عنوان الگوی خدمت گذاری خود درحرکت پرشتاب نظام مقدس جمهوری اسلامی  انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درسخنان خود برای 30 نفر از خبرنگاران اصحاب رسانه از استان اصفهان تصریح کرد که جامعه از بی‌تدبیری‌های اقتصادی به علت فاصله گرفتن بخشی از مدیران کشور از فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی رنج می‌برد ؛ درحالی‌که شاهد هستیم در حوزه دفاعی مدیرانی از جنس سردار دل‌ها با درک صحیح فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و عمل به بیانیه گام دوم رهبری معظم انقلاب اسلامی به موفقیت بزرگی در عرصه‌های بین‌المللی دست‌یافته‌اند.

قاسم هاشمی بیان کرد: حضور اندیشمندانی از دانشگاه‌های کشور و حوزه علمیه قم در این همایش باهدف تبیین دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) درباره فلسفه تأسیس انقلاب اسلامی در موضوعات فرهنگی،اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ست.

مهدی غُراب اظهار داشت:همایش دوم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با تعداد کمتری از مهمانان (حدود۳۰۰نفر) برگزار می‌شود.

 دبیری همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دومادامه داد: در نخستین همایش پارسال 1000 مهمان کشوری و استانی از بین استادان دانشگاه روحانیون، خانواده‌های معظم شهیدان، نیروهای مسلح، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه شرکت کرده بودند.

وی تأکید کرد که موضوع اصلی سخنرانی دو اندیشمند دانشگاه‌های کشور حوزه‌های علمیه به نام‌های دکتر موسی نجفی و نجف لک زایی، دولت سازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی در دهه پنجم انقلاب اسلامی خواهد بود.

غُرابهمزمانی برگزاری حضوری مهمانان و برخط اینترنت را از ویژگی همایش امسال در مقایسه با همایش نخستین اعلام و تجلیل از خانواده‌های معظم شهیدان مرتضی شریفی، محمد پهلوان، عبدالرئوف صالحی، غلام‌حسین کیماسی و مصطفی شبانی را از برنامه‌های جنبی آن ذکر کرد.

دبیر همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم یادآوری کرد: محورهای مقالات همانند سال گذشته با موضوعات «نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی»، «ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی انقلاب اسلامی (مبانی و بنیادهای فلسفی انقلاب اسلامی)»، «تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی»، «نقش حکمای حکمت متعالیه در تحولات سیاسی اجتماعی معاصر به‌ویژه انقلاب اسلامی»، «نقش و ظرفیت افسار اربعه در تبیین انقلاب اسلامی»، «حکمت متعالیه بنیاد انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی برآمد حکمت متعالیه»، «حرکت جوهری و تحولات اجتماعی و سیاسی معاصر»، «امنیت،آزادی و عدالت از منظر حکمت متعالیه» و «مبانی حکمی/فلسفی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» است.

اسفندیار تاجمیری  به‌عنوان سخنران سوم نشست خبری این همایش اظهار داشت: ۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی با مجموع ۲۷۵میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه بهره‌برداری خواهد شد.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر افتتاح چهار مدرسه و مرکز نگهداری از بی‌سرپرستان شهر گز با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زن و خانواده را از برنامه‌های این دهه در این شهرستان اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ج۲۰/

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شاهین شهر حجت الاسلام قاسم سلیمانی فلسفه سیاسی بیانیه گام دوم شاهین شهر فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم حکمت متعالیه شاهین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همایش ائمه جماعات استان قم با اشاره به زوایای مختلف و پیچیده عملیات «وعده صادق» گفت: صهیونیسم پیش از یهودیت در مسیحیت شکل گرفت و صهیونیسم مسیحی باوری است که امروز در بسیاری از دولت مردان آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

وی افزود: حمایت دولت‌های غربی از اسرائیل یک حمایت اعتقادی است نه اینکه ناشی از نفوذ یهود در آن کشور‌ها باشد، کما اینکه اینگونه تصور می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه قبل از حادثه غزه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل به یک مسابقه میان کشور‌های عربی اسلامی شده بود گفت: پس از این حادثه، «معامله قرن» متوقف شد. اگر این معامله به انجام می‌رسید، تمام فلسطین و جهان اسلام مورد تهدید واقع می‌شد نه فقط غزه.

وی افزود: علی رغم کاهش انسجام کشور‌های عربی و افزایش توان نظامی اسرائیل، به برکت انقلاب اسلامی توان مقابله فلسطین و جبهه مقاومت در برابر این رژیم جعلی بیشتر شده است.

حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در تابستان گذشته ۳۵۰ مسجد در استان برنامه داشتند و حدود ۱۴ هزار کودک و نوجوان با این مساجد در ارتباط بودند گفت: نوسازی شبکه امامت و تربیت امامان جدید، جوان سازی مخاطبین مساجد، اجتماعی سازی مسجد، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های لازم در مناطق کم برخوردار و احیاء واحد خواهران مساجد، از جمله موضوعاتی است که باید در مساجد مورد توجه باشد

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش حرکت انقلاب اسلامی را پر شتاب و پر قدرت توصیف کرد و ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت در آینده انقلاب اسلامی و این حرکت رو به جلو تأثیر شگرفی دارد. اگر به هر دلیل تعلیم و تربیت تضعیف شود، به طور قطع در حرکت انقلاب اسلامی هم کندی‌هایی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد؛ چرا که تقریبا همه مردم در آن آموزش می‌بینند

همایش ائمه جماعات استان قم از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور  ۵۰۰ نفر از امامان جماعت مساجد در محل سالن همایش‌های جامعه مدرسین برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد