Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:53:58 GMT

کرونا و بوهای عجیب و غریب

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۰۶۵۵

کرونا و بوهای عجیب و غریب

ایسنا/همدان یک پزشک عمومی مطرح کرد: برخی بیماران کرونایی پس از بازگشت حس بویایی، بوهایی مانند بوی خاک، بوی عرق، بوی لجن، بوی بنزین و یا برخی بوی تخم مرغ را حس می کنند که سبب کاهش اشتها نیز می شود.

دکتر پگاه ابراهیمی‌ویشکی در گفت‌وگو با ایسنا، اختلالات بویایی را در دوره پاندمی نشان دهنده ابتلا به کرونا دانست و اظهار کرد: اختلالات بویایی شامل کاهش حس بویایی و یا تغییر آن در دوره پاندمی نشان دهنده ابتلا به کرونا است مگر آن که خلاف آن ثابت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی باید اختلالات بویایی را جدی گرفت، تصریح کرد: در صورت بروز این علائم اصول قرنطینه را رعایت کنید البته در ۹۹ درصد موارد اختلالات بویایی به مرور بهبود می یابد و نباید نگران بود.

ابراهیمی‌ویشکی ادامه داد: در بیماران مبتلا به کرونا معمولاً ابتدا حس بویایی کاهش می یابد یا به طور کامل از بین می رود که از علائم آغاز بیماری است و امکان دارد تا چند ماه ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه پس از بازگشت حس بویایی، بیمار بوهای عجیب و غریب حس می کند، گفت: برخی بیماران پس از بازگشت حس بویایی، بوهایی مانند بوی خاک، بوی عرق، بوی لجن، بوی بنزین و یا برخی بوی تخم مرغ را حس می کنند که سبب کاهش اشتها نیز می شود.

این پزشک عمومی به مدت زمان بازگشت حس بویایی اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی اشخاص یک هفته و در برخی دیگر ممکن است تا ماه ها بهبودی حاصل نشود، به طور کلی بازگشت کامل حس بویایی جزء علائم طولانی مدت است که به مرور زمان بهبود می یابد.

وی یادآور شد: برخی راهکارها شامل شستشوی روزانه بینی با سرم، استفاده از پماد ویتامین A به صورت موضعی داخل بینی، مصرف قرص امگا۳، بوییدن عصاره های قوی مانند قهوه، سیر، دارچین، نعنا، پیاز، ویکس، انواع گل و اکالیپتوس می تواند تا حد زیادی بازگشت حس بویایی بیمار را سرعت بخشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استانی شهرستانها کروناویروس همه باهم علیه کرونا حس بویایی بازگشت حس بویایی اختلالات بویایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها

پس از بارش سنیگن بارانهای بی سابقه در این وقت سال در خوزستان، دمای هوای بعضی شهرها با ۱۵ درجه کاهش پیدا کرده است و این هوا یادآور نیمه اول برج ۱۲ زمستان است

باران نعمت الهی و کاهش چشم گیر دما موجی از خوشحالی را در بین مردم ایجاد کرده است و البته به بعضی از زمینهای کشاورزی به خصوص محصول گندم خسارت زد. هرچند اکثر کشاورزان محصول خود را قبل از باران ها برداشت کرده بودند.

اکنون با هوای مطلوب در استان، تمام کولرهای گازی خاموش شدند و مردم از هوای پاک و بهاری لذت می برند.
حداقل دمای هوای شهرستان شوش در روز دوشنبه هفته جاری ۳۸ درجه سانتیگراد بود اما امروز پنجشنبه حداقل دمای هوای در این شهرستان به ۲۶ درجه سانتیگراد رسیده و سبب خنگی هوا شده است.

خبرهای سازمان هواشناسی برای امشب و فردا نیز باران پیش بینی کرده است که خوشحالی خاصی به مردم داده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902199

دیگر خبرها

  • مورد عجیب بازگشت تیبو کورتوا به ترکیب رئال
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • عکس| تبریک عجیب و غریب بهرنگ علوی در روز معلم
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد