Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قانونگذارانگلیسی با انتقاد از کمک دولت‌های آمریکا و انگلیس به ائتلاف متجاوز به یمن گفت، این امر باعث بدترین بحران انسانی در جهان شده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک قانونگذار انگلیس در سخنرانی در مجلس این کشور از حمایت‌های نظامی انگلیس از ائتلاف تحت حمایت سعودی در نبرد علیه مردم مظلوم و بی دفاع یمن به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«زهرا سلطانا» قانونگذار حزب کارگر انگلیس در یک سخنرانی در پارلمان این کشور به مناسبت «روز جهانی همبستگی با مردم یمن» گفت، نقش انگلیس در ائتلاف سعودی در یمن یک رسوایی ملی است. این قانونگذار انگلیس افزود، این امر باعث بدترین بحران انسانی در جهان شده و انگلیس عمیقا در این ماجرا شریک است.

زهرا سلطانا در بخش‌هایی از سخنرانی خود در مجلس انگلیس گفت: «در این جنگ پنج ساله بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته شدند. این جنگ بدترین بحران انسانی را در دنیا بوده است. چندی قبل سازمان ملل هشدار داد که ۲۰ میلیون یمنی از جمله ۱۰ میلیون کودک در خطر گرسنگی هستند. هم اینک بر اساس برآورد‌ها یک میلیون یمنی به کرونا مبتلا شده اند.»

این قانونگذار انگلیسی در ادامه سخنان خود گفت: «حمایت‌های انگلیس از سعودی‌ها باید یک رسوایی ملی باشد. این فجایع بدون کمک انگلیس و آمریکا ممکن نبود. کارشناسان گفته‌اند که بمب‌های پرتاب شده از جنگنده‌های سعودی ساخت انگلیس و آمریکا بودند و خلبانان آن‌ها نیز توسط آمریکایی‌ها و انگلیس آموزش دیده بودند. این جنگنده‌ها با کمک آمریکا و انگلیس پرواز کردند. این نبرد بدون کمک این دو کشور امکان پذیر نبود و این حجم مرگ و میر و فجایع انسانی بدون حمایت‌های این دو کشور رخ نمی‌داد. از زمان آغاز جنگ دولت انگلیس مجوز صادرات فروش سلاح به سعودی به ارزش ۵.۳ میلیارد یورو را صادر کرد. دولت‌های آمریکا و انگلیس می‌توانستند با عدم حمایت از سعودی‌ها و فروش سلاح به آن‌ها، قطع آموزش خلبانان آن‌ها و بازآماد جنگنده‌ها این نبرد را متوقف کنند، اما اقدامی انجام ندادند. دولت‌های آمریکا و انگلیس از فروش سلاح به سعودی سود برده‌اند.»

وی در خاتمه با انتقاد از دولت «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس گفت که دولت انگلیس کاملا در این نبرد مشارکت داشته و پیام او این است که فروش سلاح به عربستان باید متوقف شود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بمباران یمن صادرات سلاح انگلیس جنگ یمن قانونگذار انگلیس آمریکا و انگلیس فروش سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

این اظهارات رئیس ستاد دفاع انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان