Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بابیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفاظت‌های فردی همواره در اولویت بوده است، گفت: تغییر وضعیت کرونایی این استان از زرد به آبی هرگز به منزله عادی شدن شرایط نیست.

او افزود: اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بایستی با بهره گیری از سامانه‌های مختلف و رسانه‌های گروهی این استان، به آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مردم در این زمینه همچنان ادامه دهند، تا به واسطه عادی انگاری شرایط شاهد موج چهارم کرونا در زنجان نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادی با اشاره به اینکه طی بررسی های انجام گرفته سالمندان به دلیل شرایط جسمی و بیماری‌های زمینه‌ای آسیب پذیرترین قشر در برابر ویروس کووید- ۱۹ هستند، گفت: اولویت جدی و اقدامات مداخله‌ای از سوی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بایستی بیش از پیش  مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: تلاش می‌شود که با اجرای طرح "شهید قاسم سلیمانی" میزان ابتلا و فوتی‌های کرونایی این استان به مراتب کاهش یابد که در این زمینه اقدامات ارزشمندی انجام گرفته  است.

مرادی بیان اینکه بیماران زمینه‌ای و سالمندان فاقد هرگونه چتر حمایتی که از آسیب پذیری بیشتری برخوردارند، باید مورد توجه جدی قرار بگیرند، تأکید کرد: سالمندان فاقد پوشش بیمه‌ای باید احصاء شده و راهکار‌های لازم جهت  رفع مشکلات آن ها  بررسی شود.

او گفت: تا روز  چهارشنبه این هفته اعضای ستاد ساماندهی سالمندان نیز گزارش دقیقی را از اقدامات انجام گرفته طی ۲ ماه گذشته به دبیرخانه ستاد ارائه کنند تا افق ۲ ماه آخر سال نیز تدوین شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی سالمندان در زمینه ویروس کووید - ۱۹ صرفا به شهر زنجان اختصاص ندارد و باید در دیگر شهرستان‌ها نیز گسترش یابد، افزود: در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سطح شمولیت تصمیمات خود را در زمینه اطلاع رسانی به سطح استانی تعمیم داده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به پیشبرد بهتر و هرچه سریعتر کار‌ها کمک کنند.

او با تاکید بر اینکه هدف اصلی ستادپیشگیری و مقابله با کرونا برای گروه‌های هدف حساس سازی جامعه نسبت به این قشر است، ادامه داد: از روسای کمیته‌های پنچ گانه خواست تا نسبت به برنامه‌های هدف گذاری شده اهتمام ویژه داشته باشند.

مرادی گفت: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا همواره بر آن است تا در توزیع کمک‌ها ساماندهی به صورت نظام مند انجام شود تا احدی از جامعه هدف مورد بی مهری قرار نگیرد.     انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار زنجان کرونا ویروس مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های برنامه‌های این دهه، استفاده از ظرفیت مردمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها است، گفت: بی‌شک با برخورداری از مشارکت مردمی می‌توان در برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، همه دستگاه‌ها باید از حداکثر توان خود استفاده کرده و هم‌افزایی در برگزاری این برنامه‌ها را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند، افزود: یکی از تأکیدات ما به برگزارکنندگان برنامه‌های دهه کرامت این است که از انجام کارهای موازی به جد اجتناب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل کمیته اجرایی و عملیاتی ستاد دهه کرامت یکی از ضروریات برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود، اظهار کرد: معتقدیم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید رویکرد برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد نشاط و شادی در مردم شود، به همین خاطر هر چقدر مشارکت مردم در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر باشد، به همان میزان نشاط به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی همچنین به نقش ارزنده دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: بدون شک، دستگاه‌های فرهنگی باید به واسطه بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، در برگزاری این برنامه‌ها پیشگام بوده و نقش حمایتی خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان در برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت استفاده کرد، افزود: یکی از رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در برگزاری چنین برنامه‌هایی، مردمی کردن این برنامه‌ها است.

محسن اسلامی از فعال بودن ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، قادر است برنامه‌ها و جشن‌های امسال دهه کرامت را در مساجد روستایی استان نیز برگزار کند.

کد خبر 6087634

دیگر خبرها

  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان