Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@23:12:20 GMT

نمایشگاه مجازی کتاب چند نوبت در سال برگزار شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۰۹۸۱

نمایشگاه مجازی کتاب چند نوبت در سال برگزار شود

محبوبی با بیان اینکه اطلاع رسانی خوبی در مورد نمایشگاه مجازی کتاب صورت گرفته است، گفت: بهتر است این نمایشگاه ادامه دار باشد و در مناسبت های مختلف برگزار شود.

«مجید محبوبی» در مورد برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: به نظرم برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بهتر از این است که اصلا این نمایشگاه برگزار نمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست اندرکاران کتاب باید در تکاپو باشند که جریان تولید و توزیع کتاب متوقف نشود. به هر حال مسئولان فرهنگی باید تلاش کنند که فضای کتاب و کتابخوانی همیشه پویا و زنده باشد. بی توجهی به این فضا باعث می شود که مشکلات کتاب بیشتر شود.

 

این نویسنده با بیان اینکه اطلاع رسانی خوبی در مورد برگزاری نمایشگاه کتاب صورت گرفته است، عنوان کرد: وضعیت اقتصادی به گونه ای است که دیگر ما نویسندگان نمی توانیم از راه نویسندگی امرار معاش کنیم و مجبوریم سراغ کارهای دیگر برویم؛ به همین دلیل به شخصه خیلی نمی توانم اخبار کتاب را دنبال کنم اما برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب مجازی از طریق پیامک امثال بنده را در جریان قرار دادند. به نظرم اطلاع رسانی خوبی در شبکه های مختلف اجتماعی و همچنین از طریق پیامک در مورد نمایشگاه مجازی کتاب صورت گرفته است.

 

وی که کتابهایی همچون روح اخلاص،خانه در آتش، هدیه، آفتاب حکمت، فرزند کعبه، دعای باران، یک روز بهاری و مهربانترین را به رشته تحریر در آروده است در مورد مدت زمان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اظهار داشت: به هر حال دست اندرکاران تشخیص دادند که این نمایشگاه از اول تا ششم بهمن برگزار شود و دو روز هم آنرا تمدید کردند. به نظر بنده هم مقطع خوبی است و هم مدت زمان در نظر گرفته شده خوب است. پیشنهاد می کنم نمایشگاه مجازی کتاب ادامه دار باشد یعنی به بهانه مناسبت های مختلف این نمایشگاه را داشته باشیم به گونه ای که چند نوبت در سال شاهد برگزاری آن باشیم. حال که بسیاری از هزینه های نمایشگاه حضوری برداشته می شود می توان آن را صرف نوبت های بیشتر برگزاری نمایشگاه مجازی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب با یکدیگر قابل مقایسه نیستند، بیان کرد: در شرایط خاصی هستیم و به خاطر شیوع کرونا اجرای محدودیت ها واجب است. منهای این شرایط، نمایشگاه حضوری کتاب بهتر از نمایشگاه مجازی است. در نمایشگاه حضوری تعاملات و ارتباطات بیشتر است. حتی به نظرم رفت و آمد علاقه مندان به کتاب که در شهرستان هستند به تهران نوعی تنوع است. در سال یک بار نمایشگاه کتاب برگزار می کنیم که علاقه مندان و صاحبان فکر و اندیشه در آن یکدیگر را ملاقات می کنند و به بحث و مبادله نظر می پردازند؛ ضمن اینکه با تازه های نشر آشنا می شوند و در جریان چاپ کتاب های زیاد قرار می گیرند. همین دید و بازدیدها در طول یک سال جذاب و لذت بخش است. از طرفی نمایشگاه مجازی کتاب محدودیت زمان ندارد و افراد در طول شبانه روز می توانند خرید داشته باشند.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی کتاب مریم داوری نویسنده کتاب نمایشگاه مجازی کتاب برگزاری نمایشگاه نمایشگاه حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یاسر احمدوند رئیس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، پیش از ظهر امروز(یکشنبه  شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳) در نشست خبری این رویداد پاسخگوی خبرنگاران بود.

 احمدوند در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا که از او درباره احتمال ارائه کتاب های بدون مجوز و مسئله دار در سامانه فروش مجازی کتاب پرسیده بود گفت: در بخش مجازی نمایشگاه کتاب، فروشنده کتاب ها یا ناشران هستند و یا کتابفروش‌ها؛ بنابراین  هرکسی نمی‌تواند هر کتابی را که دوست دارد بارگذاری کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در این سامانه کتاب هایی بارگذاری می‌شوند که قبلاً از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته باشند.امکان این که کتابی خارج از این دایره در سامانه ارائه شود وجود ندارد.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران افزود: با این حال نظارت لازم در این زمینه وجود دارد تا اگر تخلفی صورت گرفت با آن برخورد شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پستی بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • تعرفه‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد
  • آغاز فروش غیرحضوری نمایشگاه کتاب + آدرس سایت و جزئیات
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟