Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا – جریان سیاسی اصلاحات با نزدیک شدن به انتخابات گام مهمی در جهت ساماندهی فعالیت‌های انتخاباتی خود برداشته و نهادی جدید برای ساخت اجماع پدید آورده است. نهادی متشکل از احزاب و اعضای حقیقی که حول محور رئیس دولت اصلاحات فعالیت کرده و جای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان را می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تشکیل این سازوکار، اما از همان ابتدا با حواشی و انتقاداتی همراه بود که انگار قصد تمامی ندارد. هنوز هم برخی از اصلاح‌طلبان ایرادات شورای سیاست گذاری را به این نهاد نیز وارد می‌دانند و نگران رویه و رویکرد حقیقی‌ها هستند. حقیقی‌هایی که تا اینجای کار ۱۵ نفر بوده، اما ممکن است افزوده شوند.
شاهد آنکه علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با «نامه‌نیوز» می‌گوید: «عضا با هماهنگی ایشان (سید محمد خاتمی) انتخاب شده‌اند و فقط ممکن است که یک نفر اضافه شود و تعداد اعضای حقیقی به ۱۶ نفر برسد».
نفر شانزدهم کیست؟ برای پاسخ به این پرسش، اما باید نگاهی به حاضران و غایبان در لیست ۱۵ نفره انداخت. «بهزاد نبوی»، «سیدحسین مرعشی»، «محسن امین‌زاده»، «محسن میردامادی»، «محمدرضا جلایی‌پور»، «علیرضا علوی‌تبار»، «سیدحسن رسولی»، «سیدسراج‌الدین موسوی»، «حسن صادقی»، «عماد بهاور»، «بدرالسادات مفیدی»، «سیدمعروف صمدی»، «فاطمه سعیدی»، «فخرالسادات محتشمی‌پور» و «اسماعیل گرامی‌مقدم» این فهرست ۱۵ نفره را تشکیل می‌دهند.
موسوی خوئینی‌ها، عبدالله نوری و موسوی لاری، اما از جمله غایبان در این تشکل جدید هستند. حال اگر در نظر داشته باشیم که حسین کمالی فعال سیاسی اصلاح‌طلب این باره به «اعتمادآنلاین» می‌گوید: «خود آن‌ها باتوجه به شرایط و وضعیتی که وجود دارد از پذیرش این مسئولیت به صورت مستقیم و اجرایی سرباز زده اند، اما وعده همکاری و مساعدت در همه زمینه‌ها را به دوستان ما داده اند.» می‌توان به این نتیجه رسید که نفر شانزدهم نیز احتمالا یکی از همین افراد است.
به هر ترتیب باید منتظر ماند و دید که آنطور که صوفی گفته فردی به این نهاد اضافه می‌شود یا خیر؟ مهم‌تر از آن، اما این است که حواشی و انتقادات وارده به این سازوکار انتخاباتی تازه پایان می‌یابد یا خیر؟ حتی مهم‌تر از آن، باید منتظر ماند و دید که این افراد حقیقی و حقوقی اصلاح‌طلبان زیر چتر نهاد جدید به اجماع رسیده و با یک کاندیدای واحد وارد رقابت‌های انتخاباتی پیش رو می‌شوند یا خیر؟

منبع: فردا

کلیدواژه: اصلاح طلبان نهاد اجماع ساز انتخابات 1400 اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز مسعود شجاعی در بازی جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، آرشا شکوری سال گذشته به واسطه درخشش در تیم ملی نوجوانان در راه صعود به جام جهانی زیر ۱۷ سال و بازی در این رقابت‌ها چهره شد.

این دروازه‌بان که در این فصل به هوادار پیوسته بود، امسال کنار علیرضا حقیقی، گلر سابق تیم ملی به تمرین پرداخت و سرانجام پس از ۲۵ بازی لیگ و حذفی، علیرضا حقیقی با نیمکت نشینی استراحت می‌کند و آماده دیدار با نفت آبادان می‌شود و آرشا شکوری به میدان خواهد رفت.

شکوری جوان در بازی جام حذفی هوادار مقابل مس سونگون در ورزشگاه دستگردی نخستین بازی خود در رده بزرگسالان را با هوادار تجربه خواهد کرد‌.

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • علیرضا حقیقی از لیست مسعود شجاعی خط خورد
  • سورپرایز مسعود شجاعی در بازی جام حذفی
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن