Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@17:47:33 GMT

استیضاح ترامپ تحویل سنا شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۱۲۰۱

استیضاح ترامپ تحویل سنا شد

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه‌شنبه بندهای استیضاح رئیس‌جمهور سابق این کشور را تحویل مجلس سنا داد. ناطقان:  رسانه‌های آمریکا بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) گزارش دادند مجلس نمایندگان آمریکا بندهای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تحویل مجلس سنا داده است.






پیش از این رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند روند محاکمه ترامپ در این مجلس به دلیل نقش‌آفرینی او در حمله مرگبار معترضان به ساختمان کنگره از روزهای آینده آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده‌های جمهوری‌خواه مجلس سنا خواستار به تأخیر افتادن روند رسیدگی به این پرونده شده بودند.

«بی‌بی‌سی» پیشتر گزارش داده بود چنانچه دموکرات‌ها تغییری در قواعد رأی‌گیری ایجاد نکنند این به معنای آن خواهد بود که محاکمه ترامپ روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه گذشته با درخواست برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه برای صرفنظر از پیشبرد طرح استیضاح «دونالد ترامپ» در مجلس سنا مخالفت کرد.

برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه در روزهای گذشته گفته‌اند پیشبرد طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنا تفرقه‌ها در آمریکا را بیشتر خواهد کرد.

پلوسی روز پنجشنبه تصریح کرد: «واقعیت این است که رئیس‌جمهور ایالات متحده مرتکب جرم تحریک به شورش شد.»

وی در ادامه گفت: «فکر نمی‌کنم اینکه بگوییم بیایید این را فراموش کرده و پیش برویم، چندان وحدت‌آفرین باشد. وحدت اینطوری ایجاد نمی‌شود.»

نانسی پلوسی در ادامه تصریح کرد نباید از اقدامات ترامپ به خاطر اینکه اکنون از قدرت کنار رفته چشم‌پوشی کرد.

او تأکید کرد: «نمی‌شود به رئیس‌جمهور گفت "در ماه‌های آخر دولت هر کاری دلت می‌خواهد انجام بده و تو به خاطر اینکه مردم فکر می‌کنند همه‌‌چیز باید با خوشی به پایان برسد مجوز خروج از زندان خواهی داشت".»

پلوسی گفت کسانی که به نام وحدت از دموکرات‌ها می‌خواهند تلاش‌ها برای محکوم کردن ترامپ را متوقف کنند فراموش کرده‌اند «که روز ۶ ژانویه اینجا آدم کشته شد.»

کنگره آمریکا حدود دو هفته پیش در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

اما حامیان ترامپ به سمت کنگره هجوم بردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی وارد ساختمان کنگره شدند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۵ دی‌ماه با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.  این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

سرعت پیشبرد این رأی‌گیری و حمایت جمهوری‌خواهان از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می‌دهد.

دونالد ترامپ بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آبان‌ماه سال جاری از پذیرش شکست امتناع کرد و تا آخرین روز حضور در قدرت بر ادعای خود اصرار کرد.

دونالد ترام‍پ به همین دلیل در مراسم تحلیف «جو بایدن» که روز چهارشنبه ۱ بهمن‌ماه برگزار شد شرکت نکرد.

ترامپ در آخرین سخنرانی‌اش چند ساعت قبل از ترک کاخ سفید گفت که «به شکلی» به قدرت بازخواهد گشت. او گفت: «ما به شکلی بازخواهیم گشت.»

برخی از تحلیلگران می‌گویند استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند از بازگشت او به قدرت جلوگیری کند.

تصویب استیضاح ترامپ در مجلس سنا نیازمند کسب رأی موافق دست‌کم دو سوم سناتورها (۶۷ سناتور) است. از آنجا که این طرح مخالفان زیادی در میان سناتورهای جمهوری‌خواه دارد بعید است که محاکمه ترامپ در مجلس سنا به تصویب برسد.
منبع: فارس برچسب ها: سنا ، ترامپ ، ناطقان ، امریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سنا ترامپ ناطقان امریکا مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ در مجلس سنا محاکمه ترامپ جمهوری خواه طرح استیضاح رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ

به گزارش خبرآنلاین اظهارات عصر شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه جو بایدن در حالی مطرح شد که او داشت در مورد دردسرهای حقوقی خودش صحبت می‌کرد و به دادستان‌های این پرونده‌ها می‌تاخت و همچنین در مورد کیفرخواست‌های جدیدی که علیه چندین تن از دستیاران ارشد سابقش در آریزونا مطرح شده، اعتراض می‌کرد.

به نقل از ایسنا براساس فایل صوتی از ضیافتی که به دست ان‌بی‌سی نیوز رسیده، ترامپ گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند. و این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می‌شوند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ کشور ماست. او به شدت بی‌کفایت و ناتوان است. او مثل چی حقه‌باز است! او کاندیدای تحت نفوذ و کنترل نیروهای خارجی است... او مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر می‌پذیرد. او حقه‌باز است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ایمی اسپیتالنیک» مدیر اجرایی شورای روابط عمومی یهودی یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «انجام چنین مقایسه‌هایی همیشه اشتباه، توهین‌آمیز و نفرت‌انگیز است؛ خصوصا زمانی که آن را در کنار سابقه طولانی این رئیس‌جمهور سابق در عادی‌سازی یهودستیزی در نظر گرفت. به خصوص استفاده از مقایسه‌هایی با نازی‌ها در خدمت یک برنامه متعصبانه و اقتدارگرا، شنیع است.»

کاخ سفید در بیانیه‌ای تند به اظهارات ترامپ پاسخ داد و به رفتار و لفاظی‌های گذشته این نامزد احتمالی جمهوری‌خواه، اشاره داشت، از جمله اظهارات مکرر او مبنی بر اینکه مهاجران غیرقانونی «خون کشور ما را مسموم می‌کنند»؛ زبانی که لفاظی‌های آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و دیگر برترپنداران سفیدپوست را بازتاب می‌دهد.

اندرو بیتز، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور بایدن به جای تکرار لفاظی‌های وحشتناک فاشیست‌ها، صرف ناهار با نئونازی‌ها، و دامن زدن به تئوری‌های توطئه‌ای که به قیمت جان یک افسر پلیس شجاع تمام شده است، مردم آمریکا را حول ارزش‌های دموکراتیک مشترک و حاکمیت قانون گرد هم می‌آورد؛ رویکردی که باعث شده بزرگ‌ترین کاهش جرایم خشونت‌آمیز در ۵۰ سال گذشته رخ دهد.»

از سوی دیگر حامیان ترامپ تلاش‌ کردند تا صحبت‌های او را لاپوشانی کنند.

داگ بورگم، فرماندار داکوتای شمالی که جزو چندین گزینه محتمل برای معاونت ترامپ است و در همان مهمانی جنجالی در عمارت مارالاگو شرکت داشت، یکشنبه درباره عبارت «گشتاپو» که ترامپ استفاده کرده بود، به‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «این صحبت در کانون سخنان او نبود. اکثریت آمریکایی‌ها احساس می‌کنند محاکمه‌ای که او در حال حاضر در آن حضور دارد، انگیزه‌های سیاسی دارد.»

هنوز نمایندگان ترامپ به سخنان او واکنشی نشان نداده‌اند. اظهارات ترامپ بعدازظهر شنبه در باشگاه مارآلاگو در فلوریدا در جمع صدها عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه بیان شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903339

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • افشاگری درباره غیبت‌های مشکوک برخی نمایندگان مجلس
  • افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دریافت خودرو فیدلیتی توسط نمایندگان
  • افشاگری ها ادامه دارد /بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته اند /چطور استیضاح وزیر صمت یک دفعه در نوبت اول قرار گرفت؟
  • آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا