Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@04:27:05 GMT

جنگ تجاری آمریکا و چین ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۱۲۱۰

جنگ تجاری آمریکا و چین ادامه دارد

تحلیل‌گران معتقدند عادی کردن روابط با چین و پایان جنگ تجاری اولویت بایدن و دولت وی نخواهد بود. گروه بین الملل بازارنیوز - سید سهند شریف زاده؛ از جمله میراث‌هایی که دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین ایالات متحده برای جو بایدن به جای گذاشته، روابط خارجی تغییر یافته به خصوص با کشور چین است. وضع تعرفه‌های وارداتی بر کالا‌های چینی و برخی محدودیت‌های سرمایه‌گذاری و فناوری از مواردی است که در دوره ترامپ عنوان جنگ تجاری با چین گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی تحلیل‌گران معتقدند عادی کردن روابط با چین و پایان جنگ تجاری اولویت بایدن و دولت وی نخواهد بود.

جو بایدن رییس جمهوری ایالات متحده رابطه تنش آمیز و نابسامانی با چین از رییس جمهوری پیشین ایالات متحده به ارث می‌برد. جنگ تجاری طاقت فرسا تا انبوه تحریم‌های برجسته‌ترین شرکت‌های فناوری چین حاصل رابطه چهار ساله دولت ترامپ با چین است. هفته گذشته هم محدودیت‌های بیشتر تجاری و سرمایه گذاری چین در آمریکا اعلام شد.    

اگرچه بایدن در مناسبات بین‌المللی لحنی دیپلماتیک و قابل پیش‌بینی‌تر از ترامپ دارد، اما گفته می‌شود مناسبات تجاری و فناوری با چین را به سرعت عادی نخواهد کرد. تحلیل‌گران این مساله را مرتبط با دیدگاه منفی ایجاد شده در ایالات متحده علیه چین می‌دانند. بسیاری از آمریکایی‌ها معتقدند چین تهدید بزرگی برای امنیت ملی ایالات متحده است. این در حالی است که چین همزمان موانعی را در تجارت با آمریکا و علیه شرکت‌های آمریکایی اعمال کرده است.

اگرچه حذف تعرفه کالا‌های چینی اولویت دولت جدید نخواهد بود، اما بسیاری معتقدند استراتژی تجاری بایدن در مقایسه با ترامپ قابل پیش‌بینی‌تر خواهد بود. بسیاری از تحلیل‌گران آمریکایی معتقدند با توجه به شرایط ایجاد شده پس از شیوع کرونا بهتر است بایدن ابتدا بر مسائل داخلی ایالات متحده تمرکز کند. با توجه به افزایش سوءظن بین‌المللی نسبت به چین به نظر می‌رسد دولت جدید با برخی دیگر از کشور‌ها علیه چین متحد خواهد شد. گفته می‌شود بایدن از متحدان خود در اروپا، هند و ژاپن دعوت خواهد کرد تا چین را تحت فشار بیشتری قرار دهند. برچسب ها: چین ، آمریکا ، جنگ تجاری ، بایدن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000M6F

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: چین آمریکا جنگ تجاری بایدن ایالات متحده تحلیل گران جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد