Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: نخستین مورد از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به تازگی در یکی از مناطق روستایی شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان مشاهده شد.

به گزارش جماران، دکتر مصطفی کنارکوهی سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در پی گزارش دریافتی مبنی بر وقوع تلفات در طیور بومی در یک واحد روستایی شهرستان دشت آزادگان ،بلافاصله اکیپ های واکنش سریع بررسی و مراقبت بیماری های طیور دامپزشکی استان خوزستان به محل مورد نظر اعزام و اقدام های قرنطینه‌ای و ضدعفونی و همچنن نمونه‌برداری را انجام داده و نمونه‌های آن را به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی مبنی بر مثبت بودن واحد از نظر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ، اکیپ های واکنش سریع اداره کل دامپزشکی خوزستان برای جمع آوری و معدوم سازی برابر با شیوه نامه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور  وارد عمل شده و در کوتاه‎‌ترین زمان ممکن طیور موجود در واحد آلوده جمع آوری و مطابق با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی شدند.

وی با بیان اینکه عملیات پاکسازی، ضدعفونی و معدوم سازی محل آلوده انجام شده است افزود: در زمان حاضر در هیچ یک از واحدهای صنعتی پرورش طیور استان و هم چنین واحدهای روستایی طیور بومی استان تلفات یا مورد خاصی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود ندارد و اکیپ‌های رصد و پایش  در حال انجام مراقبت های فعال و غیر فعال به صورت شبانه روزی در همه نقاط استان هستند.

وی گفت:شهروندان می‌توانند با اطمینان خاطر گوشت مرغ و تخم مرغ مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان خوزستان مصرف کنند  و در این خصوص هیچ گونه مشکلی برای  مصرف وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از شهروندان خواست از خرید مرغ زنده صنعتی و بومی که در سطح معابر عرضه می‌شود به صورت جدی خودداری کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آنفلوآنزای مرغی آنفلوآنزا در ایران آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آنفلوآنزای پرندگان در ایران سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا