Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:15:34 GMT

دنیای جهنمی بعد از یک اشتباه

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۲۱۱۵

دنیای جهنمی بعد از یک اشتباه

آیا این معامله با داوران فوتبال ایران، بر پایه مروت و عدالت است؟ آیا دستمزدی که این جماعت می‌گیرند، تناسبی با این همه فشار و زحمت دارد؟

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «لیگ بیستم انگار برای ذوب‌ آهن اصفهان نفرین شده است. از زمین و زمان برای آنها بدشانسی می‌بارد و مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم داده تا این تیم روی پله ماقبل آخر جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین بدبیاری ذوب‌ آهن اما حکایت دیگری داشت. این تیم هفته دوازدهم در شرایطی برابر نفت مسجدسلیمان با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد که در دقیقه ۸۰ بازی توانست دروازه حریف جنوبی را باز کند اما کمک‌داور مسابقه به اشتباه اعلام آفساید کرد. بعد از پایان مسابقه هم کارشناسان روی سالم بودن گل صحه گذاشتند تا باشگاه ذوب‌ آهن بیانیه‌ای آتشین علیه فدراسیون فوتبال منتشر کند. این سه امتیاز خیلی می‌توانست به‌ کار ذوب بیاید و چه‌بسا روی آینده حرفه‌ای رحمان رضایی هم اثر سرنوشت‌سازی می‌گذاشت اما پرچم اشتباه آقای کمک‌داور همه چیز را خراب کرد؛ کمک‌داوری که حالا دچار عذاب وجدان شده و خسته از فحاشی‌های مجازی تصمیمش را برای خداحافظی همیشگی با فوتبال گرفته است.

رحیم شاهین، متولد سال ۵۵ در بناب است که با مدرک تحصیلی کارشناسی مخابرات از سال ۸۴ در لیگ برتر به‌ عنوان کمک‌داور قضاوت می‌کند. حرف‌های او بعد از اشتباهش درخور تامل است. خودش می‌گوید ۲۵ سال داوری کرده و اگر در این مدت در یک اداره مشغول به‌ کار می‌شد، امروز می‌توانست از مزایای پایان خدمت استفاده کند.‌ او به‌ خاطر صحنه‌ای که تصمیم‌گیری در آن واقعا دشوار بود گوشه رینگ رفته و حس می‌کند سال‌ها زحمتش هیچ ثمری نداشته است. با این مصداق خاص کاری نداریم. در مورد چرایی وقوع آن اشتباه اطلاعات کافی نداریم و چه‌بسا بشود تصمیم امروز آقای کمک‌داور را هم حمل بر هیجان و احساسات کرد. با این همه به‌ طور کلی پرسش اینجاست که آیا این معامله با داوران فوتبال ایران، بر پایه مروت و عدالت است؟ آیا دستمزدی که این جماعت می‌گیرند، تناسبی با این همه فشار و زحمت دارد؟

قطعا بخشی از این ماجرا «فرهنگی» است و ما مردم باید یاد بگیریم این همه در قبال هم بی‌رحم نباشیم اما ساده‌ترین کاری که از فدراسیون فوتبال برمی‌آید، تسریع روند ورود کمک‌داور ویدئویی به مسابقات لیگ برتر است. در اصفهان با همین دوربین‌های موجود می‌شد اشتباه بودن تصمیم کمک‌داور را اصلاح کرد، اما این اراده وجود ندارد و تاوانش را هم باید کمک‌داور مسابقه بدهد. اگر او خطا کرده که باید مورد بازخواست قرار بگیرد اما اگر اشتباهش سهوی بوده، واقعا مستحق این همه فشار و ملامت نیست. بدون تعارف تعلل فدراسیون در استفاده از فناوری کمک‌داور ویدئویی هیچ توجیهی ندارد. قطعا با همین امکانات موجود در خیلی از استادیوم‌ها هم می‌شود استفاده از VAR را شروع کرد. کافی است حق‌الزحمه همان دو داور اضافی پشت دروازه را به خودشان بپردازید تا در یک اتاقک جدا، تصاویر را از تلویزیون ببینند و به داور کمک کنند. به راستی این همه تعلل، چه دلیلی دارد؟»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ برتر فوتبال ایران کمک داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟

آفتاب‌‌نیوز :

اوسمار ویرا در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر به یک سوال محمد حسین میثاقی که در ظاهر سوالی معمولی بود جواب داد و اسم چند بازیکن محبوب خود را در رسانه ملی اعلام کرد. شاید ویرا خیلی دقت نکرد سه بازیکنی که اسم برد در سپاهان بازی می‌کنند که حریف بعدی پرسپولیس در لیگ برتر است و هر سه سابقه حضور در پرسپولیس را هم دارند.

در فرهنگ فوتبال ایرانی اگر بازیکنی مثل دانیال اسماعیلی فر بداند که مثلاً رامین رضاییان مورد علاقه سرمربی تیمش است ناراحت می‌شود و این مسئله می‌تواند روی فوتبال او هم تاثیر بگذارد حالا بماند که دانیال اسماعیلی فر به دلیل محرومیت نمی‌تواند مقابل سپاهان بازی کند. حرف‌های اوسمار ویرا در تلویزیون نشان می‌دهد که او هنوز بر خلاف تصور خیلی‌ها چندان با فضای فوتبال ایران آشنا نیست و نمی‌داند که گاهی اوقات نباید پاسخ بعضی از سوالات را بدهد. 

اگر خودتان را جای نفراتی مثل اسماعیلی فر و آل کثیر بگذارید شاید به آن‌ها حق بدهید که در ادامه مسابقات با استرس بیشتری فوتبال بازی کنند. ویرا قاعدتاً باید روحیه بازیکنان تیم خودش را بالا می‌برد، اما این کار را با بازیکنان سپاهان کرد که چهارشنبه آینده باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرند و یکی از دیدار‌های فینال گونه لیگ برتر را برگزار کنند. سرمربی برزیلی پرسپولیس البته از نظر فنی تحول مثبتی در این تیم ایجاد کرده به طوری که حتی طرفداران متعصب یحیی گل محمدی هم نمی‌توانند منکر این قضیه شوند، اما شاید بهتر بود که او پاسخ سوال خاص محمد حسین میثاقی را نمی‌داد و ناخواسته روحیه رقبا را تقویت نمی‌کرد. 

پرسپولیس در بازی رفت و در اصفهان با تک گل رضا اسدی یکی از بازیکنان مورد علاقه اوسمار ویرا مغلوب سپاهان شد و حالا باید انتقام آن شکست را در تهران بگیرد. همان طور که بازی با آلومینیوم اراک در جام حذفی هم برای پرسپولیسی‌ها حکم یک بازی انتقامی را دارد و آن‌ها چند هفته قبل در همین اراک با یک گل مغلوب شاگردان مجتبی حسینی شدند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • به ستوه آمده‌ایم!
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم
  • گل‌های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا (فیلم)
  • گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا / فیلم
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • املیانو مارتینز، شیطان بزرگ دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • لحظات دیوانه‌وار و عجیب در دنیای فوتبال / فیلم
  • سریال VAR تمام شدنی نیست