Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:46:14 GMT

نوروزی: مشکلات بازار بورس با هیاهو حل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۲۲۵۰

نوروزی: مشکلات بازار بورس با هیاهو حل نمی‌شود

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: مطالبات بورسی با هیاهو حل نمی‌شود. مشکلات مردم باید به صورت واقعی حل شود. هر چند که مردم گرفتار وضعیت متشنجی هستند اما به سهامداران توصیه می‌کنم که در این شرایط اندک صبر به خرج دهند. دولت برنامه ریزی‌هایی را تدارک دیده است.

رحمت الله نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: مردم ایران به مسئولان و دولت اعتماد کردند و سرمایه خود را در بورس گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از سرمایه گذاران کسانی بودند که مسکن، اتوموبیل، طلا یا دیگر دارایی‌های خود را فروختند و از این طریق وارد بازار سرمایه شدند. امید مردم این بود که حمایت دولت ضمانت اجرایی دارد و این بازار زمین نخواهد خورد. امروز اما مسئولان نتوانستند به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه سرمایه گذاران بازار به شدت آسیب دیده هستند، گفت: دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند و به وضعیت فعلی کمک کنند. وضعیت بازار بورس، در تلاطم قیمت‌ها و فراز و نشیب مشکلات اقتصادی، یک مشکل به مشکلات مردم اضافه کرد. گویی در کشور ما هر ساله باید یک اتفاق خاص بیفتد. سال گذشته بحث تعاونی‌های اقتصادی را داشتیم. بانک مرکزی پول‌های مردم را جمع کرده بود و قارچ گونه تعاونی داده بودند که مردم دچار ضرر و زیان شدند.

این عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مورد اقدامات مجلس در سامان دهی بازار سرمایه گفت: مسئولان باید پای کار بیایند. مجلس به این موضوع ورود کرده است. کمیسیون اقتصادی و اصل ۹۰ مجلس نشست‌های تخصصی با مسئولان سازمان بورس و وزیرای امور اقتصادی و دارایی داشته‌‍‌اند. ما امیدواریم که مشکل را حل کنیم. به نظرم اعتراض گسترده در کشور چندان جوابگوی ماجرا نیست. مردم می‌خواهند اعتراض کنند تا حرفشان را به گوش نمایندگان ملت برسانند و نمایندگان از این طریق مسئولان را پاسخگو کنند. من به مردم تضمین می‌دهم که نمایندگان مجلس پیگیر وضعیت بازار سرمایه هستند.

نوروزی با بیان اینکه دغدغه مجلس در مورد بورس بسیار جدی است، گفت: مشکل بورس این بود که باید اعتبار به سمت تولید، اشتغال و اقتصاد می‌آمد که نیامد. وضعیت بازار سرمایه نیازمند یک برنامه جدی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. ما برای حل مشکلات راهی جز بالا بردن بهره وری اقتصادی نداریم. اگر بهره وری بالا نرود، با این روند نمی‌توانیم مشکلی را حل کنیم. مطالبات با هیاهو حل نمی‌شود. مشکلات مردم باید به صورت واقعی حل شود.

وی در پایان گفت: مردم گرفتار وضعیت متشنجی هستند اما به سهامداران توصیه می‌کنم که در این شرایط اندک صبر به خرج دهند. دولت برنامه ریزی‌هایی را تدارک دیده است. مجلس شورای اسلامی هم حمایت‌هایی دارد. من به رونق بازار سرمایه امیدوارم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار سرمايه بورس بورس اوراق بهادار مالباختگان رحمت الله نوروزی بازار سرمایه وضعیت بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری

محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بانک‌ها املاک بسیاری دارند و بار‌ها بار‌ها جدا از بحث قانونی بر این نکته تاکید شده که نباید بنگاهداری دارند بنگاهداری بانک‌ها که معایب مختلفی از جمله تحت تاثیر قرار گیری شاخص‌های کلان اقتصادی را به همراه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: گاهی خود بانک‌ها تمایل به عرضه و فروش املاک خود دارند، اما به سبب شرایط و میزان مبالغ مورد نیاز متقاضی برای آنها وجود ندارد حالا صندوق املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کند که بانک‌ها بتوانند این املاک خود را به واحد‌های خرد تبدیل و به متقاضیان بیشتری با فروش برسانند.

خبری زاده افزود: در کل صندوق‌های املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کنند تا علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در حوزه مسکن و زمین با سرمایه‌های خرد خود هم بتوانند در این‌حوزه سرمایه‌گذاری کنند مسیری که می‌تواند به کاهش بنگاهداری داری بانک‌ها کمک قابل توجهی کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک مرکزی هم به سبب همین موارد مطرح شده این اجازه را به بانک‌ها داده که بتوانند صندوق املاک و مستغلات تاسیس کنند تاسیس صندوقی که شاید کمی نادیده هم گرفته شده، اما در مجموع مسیری مناسب، شفاف و در دسترسی برای بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!