Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(اسکانیوز) و به نقل از آسوشیتدپرس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی خطاب به رهبران جهان در مورد دو تهدید چالش‌برانگیز قرن شامل همه‌گیری کووید ۱۹ و تغییرات اقلیمی هشدار داد و آمریکا و چین را به عنوان بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی عامل دو قطبی‌شدن دنیا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونیو گوترش با حضور در نشست مجازی مجمع اقتصادی داووس گفت که بشریت نمی‌خواهد تراژدی و بحران سال ۲۰۲۰ را تکرار کند.

او با اشاره به بی‌ثباتی‌ها و شکنندگی‌های فراوان دنیای امروز، بر خطر عدم اجماع بر سر مسائل مهمی نظیر استفاده از فضای مجازی و خطر روزافزون گسترش سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای تاکید کرد.

گوترش افزود: «ما باید در سال ۲۰۲۱ به این نقاط ضعف بپردازیم و دنیا را به روال سابق بازگردانیم».

دبیرکل سازمان ملل همچنین در مورد پیامدهای بیماری کووید ۱۹ و ادامه بحران همه‌گیری هشدار داد.

گوترش در بخشی از سخنانش با اشاره به رقابت‌های ژئوپولیتیک قدرت‌های جهانی گفت که او همچنان از «احتمال شکاف عمیق در دنیا» در هراس است.

او بر دو پاره شدن دنیا به واسطه سیاست‌های مالی، تجاری و نظامی آمریکا و چین، به عنوان دو قطب برتر اقتصاد جهان، تاکید کرد و گفت: «باید به هر طریق ممکن از (بروز) چنین شکافی جلوگیری کنیم».

او اظهار داشت که کشورهای ثروتمند و پیشرفته سخت در اشتباه هستند اگر گمان کنند صرفاً با واکسینه کردن مردم خود و نادیده انگاشتن کشورهای در حال توسعه از گزند این بیماری در امان خواهند ماند.

دبیرکل سازمان ملل خواستار انجام اقدامات اساسی در راستای برطرف ساختن نابرابری‌هایی شد که همه‌گیری ویروس کرونا آن را برجسته‌تر کرد.

او با بیان این‌که واکسن باید به عنوان کالایی عمومی در سراسر دنیا یا به تعبیری «واکسن مردمی» در نظر گرفته شود، تاکید کرد: تولید و عرضه واکسن باید در ابعاد گسترده و با قیمت‌های مقرون به صرفه در سراسر دنیا انجام شود.

آنتونیو گوترش و دیگر مقام‌های ارشد سازمان ملل، پیش از این نیز خواستار دسترسی برابر و عادلانه تمامی کشورهای جهان به واکسن کرونا شده بودند و از کشورهای ثروتمند خواستند تا برای تامین واکسن و احیای اقتصادی به کشورهای فقیر کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088051 برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا کشور چین سازمان ملل متحد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا کشور چین سازمان ملل متحد سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد

به گزارش جام جم آنلاین، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «روایات مختلفی در مورد چندین مورد از این گورهای دسته جمعی وجود دارد، از جمله اتهامات جدی مبنی بر اینکه برخی از دفن شده ها به طور غیرقانونی کشته شده اند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ضروری است که بازرسان مستقل بین المللی با تخصص پزشکی قانونی اجازه دسترسی فوری به مکان های این گورهای دسته جمعی را داشته باشند تا شرایط دقیقی را که در آن صدها فلسطینی جان خود را از دست داده و دفن شده اند، مشخص کنند.

گوترش افزود: «خانواده‌های کشته‌شدگان و مفقودان حق دارند بدانند چه اتفاقی افتاده است. جهان حق دارد در قبال هرگونه نقض قوانین بین‌المللی که ممکن است رخ داده باشد، به دنبال پاسخگویی باشد.»

دیگر خبرها

  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند
  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد