Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@20:28:03 GMT

معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه تهران

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۲۷۰۱

معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه تهران

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش ایمنا، مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دوشنبه ششم بهمن ماه با حضور تعدادی از سینماگران و مسئولان کشوری در مرکز همایش‌های مجتمع ایران مال برگزار شد.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که به‌خاطر شیوع کرونا به صورت ترکیبی از آنلاین و غیرآنلاین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان آثار شرکت کننده در بخش ملی و بین‌الملل، فیلم کوتاه "اسب سفید بالدار" به کارگردانی مهیار ماندگار به عنوان بهترین فیلم در بخش مسابقه ملی سینمای ایران شناخته شد و جایزه بهترین کارگردانی فیلم داستانی را نیز از آن خود کرد.

این فیلم بیست دقیقه‌ای درباره مردی است که در جست‌وجوی عشق دوران کودکی‌اش به زادگاه جنگ‌زده‌اش بازمی‌گردد، جایی که دخترک، بیست سال پیش از او خواسته بود اسب سفید بالدار بشود.

"اسب سفید بالدار" اواخر سال گذشته در جشنواره فیلم برلین در بخش نسل 14plus توسط هیئت داوران بین‌الملل بخش بهترین فیلم کوتاه تقدیر شد.

فهرست برندگان سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به این شرح است:

بهترین فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران: حمیدرضا زبیر برای تهیه‌کنندگی فیلم "اسب سفید بالدار"

جایزه بزرگ جشنواره در بخش بین‌الملل: رضا فهیمی برای "سفیدپوش" از ایران

بهترین کارگردانی فیلم داستانی: مهیار ماندگار برای "اسب سفید بالدار"

بهترین کارگردانی فیلم تجربی: کمال کچوئیان برای "آداپت"

بهترین کارگردانی فیلم مستند: آرمان قلی پور دشتکی برای "فرزندان خونیار"

بهترین کارگردانی فیلم پویانمایی: مونا عبدالله شاهی برای "آتش سرخ"

بهترین فیلمنامه: صمد علیزاده برای "ناهید"

بهترین فیلمبرداری: وحید بیوته برای "جبرئیل"

بهترین تدوین: بابک بهرام بیگی برای "فرزندان خونیار"

بهترین صدا: محمدحسین مهرجو و سید محمد کشفی برای "خوناب"

دیپلم افتخار بهترین نوآوری و خلاقیت در ویژگی‌های بازیگری، موسیقی، عنوان بندی، جلوه‌های ویژه، طراحی صحنه و لباس و…: لعیا میرنصیری برای بازی در "ناهید"

بهترین فیلم با مضمون هویت ملی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی: علیرضا کاویان راد برای "من ایرانی‌ام"

بهترین فیلم در بخش کووید- ۱۹: "آن‌سینز" به کارگردانی شهاب آب روشن

بهترین مستند بخش بین‌الملل: "کاک ئیرج" به کارگردانی جمشید فرج وند فردا

بهترین فیلم کوتاه انیمیشن: "کاندلا" از اسپانیا

بهترین فیلم کوتاه داستانی: "دایی" از غنا

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و سینماگرانی چون مجید مجیدی، فرشته طائرپور و امیر شهاب رضویان در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشتند که با اجرای نیما کرمی برپا شد.

سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر جشنواره، از ۶۵ هزار بازدید مجازی در طول برگزاری این رویداد خبر داد که ۱ تا ۵ بهمن ادامه داشت.

کد خبر 470939

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم کوتاه سینما سینما ایران فیلم سینمایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بهترین کارگردانی فیلم اسب سفید بالدار بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان که آذر سال ۱۴۰۲ با شعار «این صحنه خانه ماست» از سوی معاونت فرهنگی این نهاد فراخوان‌شد، ظهر دوشنبه با هنرنمایی ۸ گروه نمایشی کانونی و آزاد در خانه تئاتر شهر رشت آغاز شد.

طی آئین آغازین این جشنواره که با حضور کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها، هنرمندان و علاقمندان به هنرهای نمایشی همراه بود، «سجاد کوچکی نژاد» معاون فرهنگی کانون استان گیلان ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و فعالان عرصه هنر، درباره اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها صحبت‌کرد.

کوچکی نژاد یاد تمامی هنرمندان در گذشته را گرامی داشت و از حاضران برای نکوداشت تمامی فعالان عرصه هنر، به ویژه، پیشکسوتان این حوزه دعوت کرد.

ادامه بخش برنامه‌ها نیز هنرنمایی گروه‌های نمایش بود و در این میان، به ترتیب نمایش‌های «زمین پاک» به کارگردانی حمیده زاره، «ببینیم سطل شما چه طوریه؟» با کارگردانی نرگس فرضی، «دختر نقال» و «گوساله لجباز» به کارگردانی نکیسا عوض‌مطلق و «دیگر مرا صدا نزن مادر» با هدایت احمدرضا جعفری از رشت روی صحنه رفتند.

«فیل و ابابیل» به کارگردانی مجید پتکی و «یاد منجی»، با کارگردانی سیده زهرا صادقی از رشت و «پرپروک» به کارگردانی منیژه واحد از لاهیجان، دیگرنمایش‌هایی بودند که با هنرنمایی هنرمندان گیلانی دیدنی شدند.

داوری این رویداد هنری که در بخش کانونی و آزاد، با مشارکت مخاطبان نوجوان، جوان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگ‌سالان صورت گرفت را «محمد علی صادق حسنی»، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و تئاتر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان، «محمود فرضی‌نژاد»،محقق و پژوهشگر، کارگردان تئاتر و خواننده فرهنگ عامه گیل و دیلم و همچنین، «حمید آذرنگ»، کارشناس مدیریت فرهنگی و کارگردان تئاتر بر عهده داشتند و به داوری هنرنمایی هنرمندان در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده_ عروسکی)، نمایش خلاق (‌نمایش کتابخانه‌ای و بازی نمایش) پرداختند.

گفتنی‌است، خانواده و اهمیت آن، نامداران دینی، ملی و اسطوره‌ای و درعین‌حال، امیدآفرینی در تولید نمایش، توجه به محیط‌زیست و سبک زندگی ایرانی اسلامی، مهارت‌افزایی، ترویج نمایش‌های آئینی و سنتی و کتاب‌های چاپ‌شده در کانون و فرهنگ بومی محلی کشور، از رویکردهای ارزش‌گذاری نمایش‌های ارائه شده در نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوان است که با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی هنرنمایش برگزارمی‌شود.

لازم به توضیح است، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوان عصر امروز با معرفی ۳ گروه برگزیده به ایستگاه پایانی می‌رسد.

کد خبر 6098222

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی