Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هیئت دولت گفت: از روز پنجشنبه هفته قبل، تعدادی از وزرا اعلام کردند که اگر توهین به رئیس جمهور بخواهد بدون پاسخ بماند ما در جلسه‌ای که مدیر سازمان باشد شرکت نمی‌کنیم.

به گزارش ایمنا، حسین سیمایی صراف درباره اینکه برخی منابع اعلام کرده‌اند که وزرا به دلیل اظهارات مطرح شده در یکی از برنامه‌های صداوسیما قصد شرکت در جلسه هیئت دولت در روز یکشنبه گذشته را نداشتند، اظهار کرد: بله؛ این خبر صحت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از روز پنجشنبه هفته قبل، تعدادی از وزرا اعلام کردند که اگر این توهین بخواهد بدون پاسخ بماند ما در جلسه‌ای که مدیر سازمان باشد شرکت نمی‌کنیم.

دبیر هیئت دولت در پاسخ به این مطلب که کاش در مسائل دیگر هم اینقدر وزرا حساسیت به خرج می‌دادند و نه فقط در دفاع از شخص رئیس جمهور، گفت: کلی‌گویی نمی‌شود کرد؛ باید دقیقاً بگویید در چه موردی باید واکنش نشان می‌دادند تا بتوان پاسخ داد.

سیمایی صراف تاکید کرد: مقام معظم رهبری همین اخیراً به صراحت فرمودند به شخص دوم مملکت توهین نکنید و حرمت‌شکنی جایز نیست، البته انتقاد، سوال و نقد سازنده هم مجاز و هم مطلوب است. مجلس از طریق ابزارهای قانونی، رسانه‌ها و هر شهروند کشور می‌تواند با استفاده از ابزارهای قانونی همچنین رسانه‌ها از هر طریق ممکن می‌توانند سوال و نقد کنند ولی توهین و فحاشی و اهانت درست نیست. اخلاق، شرع و قانون هتاکی را اجازه نمی‌دهد.

وی با طرح این پرسش که پس جرم انگاری توهین و اهانت برای چه مواردی است، اظهار کرد: طبق روایتی از امام حسن مجتبی (ع) «هر زشتی زشت است و از کسی که وابسته به اهل بیت است زشت‌تر»، آقای جهان بزرگی در کسوت روحانیت این توهین را در یک برنامه علمی و در یک شبکه علمی تلویزیونی زده است. ایشان هم به جایگاه روحانیت، هم به جایگاه رسانه ملی و هم به میهمان فرهنگی و محترم برنامه اهانت کرده است. آیا ایشان در سطح برنامه علمی شبکه چهار بوده است؟ به هر حال واکنش مدیریت رسانه ملی نه به موقع بود و نه به اندازه.

دبیر هیئت دولت در پاسخ به این مطلب که ماهیت هیئت وزیران برای حل مشکلات مردم است، نه رفع کدورت‌ها و در چنین شرایطی چرا این تصمیم گرفته شد، گفت: اعضای دولت قطعاً لحظه‌ای از انجام وظیفه و خدمت کوتاهی نخواهند کرد و هدفشان از این پیام ابراز تأسف بخاطر هنجارشکنی‌های اخلاقی و قانونی بود و الا دولت در سخت‌ترین شرایط هم برگزار شده و خواهد شد.

سیمایی صراف ادامه داد: حضور رئیس سازمان صدا و سیما در دولت برای این است که واقعیت‌ها، خدمات، مشکلات و چالش‌ها را به مردم گزارش دهد در حالی که عکس این عملاً اتفاق می‌افتد. ما آمار هفتگی داریم که صدا و سیما چقدر برنامه علیه دولت دارد. اگر حاصل این سیاه نمایی‌ها، فقط ناامیدی مردم از دولت بود، گرچه عملی غیراخلاقی است باز قابل تحمل بود و لیکن نتیجه قطعی این گونه بازنمایی دولت در میان مردم ناامیدی از اصل نظام و حاکمیت است. شما ببینید واقعاً مردم چقدر بین نظام و دولت تفکیک قائل می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه بخشی از این ناامیدی که شما از آن یاد می‌کنید به دلیل سو مدیریت خود دولت است، گفت: قطعاً دولت هم مثل هر انسانی، قصور و تقصیر داشته، اما آیا سراسر خطا و نقصان بوده؟ به هر حال نحوه بازنمایی صدا و سیما منصفانه نیست.

دبیر هیئت دولت در مورد اینکه آیا آقای علی عسگری برای جلسات هیئت دولت مثل روز چهارشنبه این هفته دعوت شده اند یا خیر، گفت: ما هنوز دعوتنامه‌های چهارشنبه را ارسال نکرده‌ایم. البته برای روز یکشنبه ایشان را دعوت نکردیم. آقای علی عسگری در جلسه شورای معاونین‌شان به این توهین واکنش نشان داد اما در مورد انتشار واکنشش گفتند خبر را به فضای مجازی می‌فرستیم.

سیمایی صراف افزود: این در حالی است که توهین در تلویزیون پخش شده است من به آقای علی عسگری گفتم که چرا از طریق رسانه خودتان خبر را منتشر نمی‌کنید، ایشان گفت می‌خواهم این موضوع را کنترل کنم تا این صحنه کمتر انتشار پیدا کند، من به ایشان گفتم آقای علی‌عسگری این موضوع به اندازه کافی انتشار پیدا کرده است شما می‌توانید از طریق زیرنویس شبکه خبر یا بخش خبری این موضوع را تقبیح کنید اما این کار را نکردند به خاطر همین است که می‌گوئیم واکنش نشان داده شده نه به موقع بود نه به اندازه بود.

منبع: فارس

کد خبر 470936

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسین سیمایی صراف دبیر هیئت دولت هیئت دولت هیئت وزیران توهین توهین به رئیس جمهور توهین به مسئولان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آقای علی عسگری دبیر هیئت دولت هیئت دولت سیمایی صراف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با هیئت امناء یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسئولین و اعضا هیئت امناء یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه علی الخصوص شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمین و مسئولین این یادمان عنوان کرد:پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیئت امنا‌های یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور میباشد.

وی افزود:ستاد مرکزی به دنبال فعالسازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها میباشد.

در این جلسه معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور مهندس حمید صادقی و معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور سید ایمان یاراحمدی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • حماس: به پیش‌نویس یک توافق مشخص دست یافته‌ایم
  • ابرل: از پاسخ منفی رانگنیک سورپرایز شدیم/ بیکار ننشسته‌ایم!
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند