Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی امروز در مراسم سه شنبه‌های فناورانه شرکت راه آهن با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به علم و دانش و نخبگان و فناوری گفت: حوزه آموزش عالی کشور یک سرمایه علمی است و سبب شده تا در حال حاضر جمعیت بزرگی از کشور دانش آموخته دانشگاه‌ها باشند.

وی ادامه داد: یک وظیفه آموزشی بر عهده وزارت علوم بود که به خوبی انجام دادیم و سبب شد وضعیت علمی ما در دنیا و در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته و توسعه یافته و توانمند از جایگاه خوبی برخوردار باشد، به گونه‌ای که جزو ۲۰ کشور برتر دنیا در حوزه علم و فناوری هستیم و در حال حاضر در رتبه‌های ۱۶ و ۱۷ قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وجود این دانشگاه‌ها یک ظرفیت بزرگی در کشور است که در جریان ۲۰ سال اخیر به روندی بالنده و در حال رشد تبدیل شده است. در یک سال اخیر شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان در مجموعه راه آهن هستیم و سبب شده در این یک سالی که کرونا بر دانشگاه‌ها سایه انداخته است، هر روز گزارش‌هایی از توانمندی‌های علمی برای خدمت به مردم اعلام شود و بسیاری از یافته‌های علمی هم حتی فرصت خبری شدن نیافتند.

غلامی یادآور شد: مراکز صنعتی از یافته‌های علمی دانشگاه‌ها استقبال می‌کنند و در نتیجه شاهد ریشه و عمق گرفتن هر روزه یافته‌های علمی هستیم. آینده درخشانی پیش روی این هماهنگی‌ها و همکاری هاست و شاهد به نتیجه رسیدن فرصت‌های علمی هستیم.

وزیر علوم تصریح کرد: ۴۵ پارک علم و فناوری در کشور داریم که ۳۷ پارک را وزارت علوم مستقیماً مدیریت می‌کند همچنین ۱۹۷ مرکز رشد در دانشگاه‌ها تأسیس و ۶ هزار شرکت دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌ها به سمت بهره برداری از ظرفیت بزرگ و توانمند ایجاد شده در دانشگاه‌ها بیایند، گفت: به دلیل بالا بودن تعداد مراکز علمی و همچنین کاهش جمعیت دانشجویی، ظرفیت خالی توسعه علمی و فناوری داریم.

غلامی یادآور شد: دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت جزو موارد خاص در دنیاست که یک دانشکده تخصصی در حوزه راه آهن داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وجود ظرفیت علمی و نخبگانی دانشگاه‌های شهرستان‌ها گفت: از این ظرفیت می‌توانیم در گستره راه آهن در سراسر کشور استفاده کنیم وظیفه اصلی ما در وزارت علوم بستر سازی برای رشد و بالندگی صاحبان فناوری است، همچنین وظیفه خاصی هم برای هدایت ظرفیت علمی به سمت توسعه فناوری داریم.

غلامی تاکید کرد: قرار نیست در آینده مصرف کننده فناوری دیگران باشیم و باید تولیدکننده علم و فناوری باقی بمانیم.

در ادامه این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تلاش زیادی کردیم تا نگاه لجستیکی به توسعه را به رویکرد دانش بنیانی تبدیل کنیم، گفت: این دیدگاه را در فکر سازمانی و فردی کارکنان و مدیران راه آهن جریان داده ایم.

وی ادامه داد: از طریق جریان سازی پژوهش و تحقیقات نتیجه گرا، توسعه دانش بنیان را پایه گذاری کرده ایم که نمونه آن در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن مشهود است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی مرکز جهادی پیشرفت راه آهن مرکز تلاقی نخبگان است و نخبگان می‌توانند در این مرکز جریان پیشرفت راه آهن را هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خدمات ریلی را آنگونه که شایسته مردم است به آنها ارائه دهیم.

کد خبر 5131193 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی منصور غلامی محمد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت راه و شهرسازی قیمت دلار ویروس کرونا بانک مرکزی ایران وزارت راه و شهرسازی بازار سهام شاخص کل بورس اقتصاد چین بورس تهران ارمنستان قیمت طلا بازار سرمایه وزارت صنعت معدن و تجارت قطع برق قیمت نفت علم و فناوری دانشگاه ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «نادر نورمحمد» را به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورعراق منصوب کرد.

در حکم انتصاب نادر نورمحمد آمده است:

نظر به تعهد و تجارب ارزنده جناب‌عالی در امر آموزش عالی و بر اساس بند ۷ از بخش ج ماده ۲ قانون‌ تشکیل وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری مصوّب ۱۳۸۳.۶.۱ مجلس شورای اسلامی ایران به مدت دو سال به عنوان «رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق» منصوب می‌شوید. از شما انتظار می‌رود علاوه بر انجام وظایف مصرّح در قانون اعزام مصوّب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و رعایت کامل آیین‌نامه شرح وظایف رایزنان علمی مصوّب ۱۳۸۸.۲.۲۰ دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور مربوط به ارتباطات علمی و فناوری کشور محل مأموریت را به عنوان رایزن علمی در آن کشورها اجرا کنید.

همچنین بر شناسایی دقیق استعدادها و امکانات علمی موجود در آن کشور، ایجاد زمینه‌ بهره‌برداری از آنها و برقراری ارتباطات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی میهن اسلامی و به ویژه جذب دانشجویان و فناوران، با هماهنگی سازمان امور دانشجویان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در آن کشور در چارچوب سیاست‌های دولت تأکید می‌کنم. تندرستی و توفیق روزافزون شما را در اجرای احسن مأموریت‌های محوله از خداوند متعال خواهانم.

کد خبر 6090123

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد