Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان امروز با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان درباره آخرین وضعیت مذاکرات درون افغانی و روند صلح در این کشور و دستیابی به ثبات پایدار گفتگو کرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «محمدابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان امروز (سه‌شنبه) هفتم بهمن ماه در ادامه رایزنی‌هایش با برخی مقامات درباره اوضاع افغانستان، با خانم «دبورا لیونز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور این کشور گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طرفین در این گفتگو درباره آخرین وضعیت مذاکرات درون افغانی، روند صلح در افغانستان و دستیابی به ثبات پایدار از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک به رایزنی پرداختند.

طاهریان‌فرد روز گذشته (دوشنبه) ششم بهمن ماه با نمایندگان ویژه آلمان و روسیه در امور افغانستان نیز به رایزنی پرداخته بود. در این گفتگو‌ها نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت کاهش خشونت‌ها و تشریک مساعی کشور‌های دوست افغانستان در استقرار صلح پایدار از طریق راه‌های دیپلماتیک تاکید کرد.

وی همچنین گفتگو‌های درون افغانی را مناسب‌ترین راه برای خاتمه بحران در افغانستان و کاهش آلام مردم این کشور خواند و آمادگی کشورمان را برای ارائه هرگونه مساعدتی در این مسیر مورد اشاره قرار داد.

نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان همچنین دیروز با «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان گفتگو کرده بود. در این گفتگو آخرین تحولات افغانستان، مناسبات دوجانبه و روند صلح افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان ملل وزارت امور خارجه گفتگوهای دیپلماتیک نماینده ویژه وزیر امور خارجه امور افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران