Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به وضعیت شیوع کرونا در روستاها هشدار داد و گفت: هم‌اکنون ۱۲۰روستای این استان در وضعیت الگوی رنگ‌بندی نارنجی کرونایی قرار دارند.

دکتر قاسم اویس روز سه شنبه افزود: تمام این روستاها در ۱۴ شهرستان با وضعیت نارنجی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان قرار دارند و این رنگ بندی نیز متناسب با بیماران قطعی کووید-۱۹ بستری در بیمارستان های این دانشگاه محاسبه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تمام محدودیت های کرونایی مربوط به رنگ‌بندی نارنجی شامل فعالیت واحدهای صنفی تا ساعت ۱۸ عصر و ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی و تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد، در همه این روستاها باید از سوی دستگاههای نظارتی اعمال شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسوول اصلی اجرای محدودیت ها در روستاها را دهیاران دانست و اظهارداشت: با هماهنگی دهیاران و مشارکت بهورزان این محدودیت ها در حال اجراست و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.

وی یکی از دلایل افزایش روستاهای با وضعیت نارنجی مازندران را ناشی از ازدیاد تردد در روستاها به دلیل برداشت محصولات کشاورزی دانست و گفت: نزدیک روستاها به شهرها و سرریز شدن جمعیت شهرهای با وضعیت قرمز که اکنون نارنجی شدند در مناطق روستایی و اجرای طرح شهید سلیمانی را از دیگر عوامل افزایش آمار بیماران کووید-۱۹ در روستاهای استان است.

دکتر اویس وضعیت رنگ بندی کرونایی این استان را به دلیل شناور بودن جمعیت و عادی انگاری برخی از افراد و مشاغل شکننده توصیف کرد  و افزود: هر گونه سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می تواند بار دیگر محدودیت های شدیدتری را به این خطه شمال کشور تحمیل کند.

براساس تازه ترین ارزیابی که از طریق نرم افزار ماسک در سوم بهمن ماه انجام شد، ۱۰ شهرستان مازندران پس از دو هفته از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و هفت شهرستان نیز از وضعیت نارنجی و قرمز به وضعیت زرد تغییر یافتند و با احتساب شهرستان بابل که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان قرار دارد در حال حاضر  ۱۵ شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند که محدودیت های کرونایی برای این شهرستان ها شامل ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد، دور کاری ۵۰ درصد از کارکنان دستگاههای اجرایی و فعالیت مشاغل سطح دو و سه تا ساعت ۱۸ عصر است.

همچنین در شهرستان با وضعیت نارنجی که روستاها نیز شامل آن می شود، تردد خودروهای غیربومی نیز ممنوع است و در صورت ورود حدود پنج میلیون ریال جریمه می شوند.

طبق آخرین گزارش در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۸  بیمار مشکوک مبتلا به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شده و ظرف همین مدت تعداد ۲۵۱ نفر بیمار نیز پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شدند.

هم اکنون یک هزار و ۳۰۵ بیمار مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش ۲ دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و بابل بستری و تحت درمان قرار دارند که ۲۶۷ بیمار به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که طبق اعلام رسمی حدود نیمی از این بیماران بستری را روستاییان تشکیل می دهند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی وضعیت نارنجی قرار دارند تحت پوشش رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، حسن عبدالله‌زاده در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به مناسبت بزرگداشت روز معلم مراسم تجلیل از مربیان شاغل و بازنشسته بهورزی استان برگزار شد که زحمات بسیاری در حوزه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، کم برخوردار و صعب‌العبور داشتند و همه ما قدردان زحمات ۳۰ ساله این عزیزان هستیم و با افتخار دست این مربیان عزیز را در هفته بزرگداشت مقام معلم می‌بوسیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰۰ بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاغل هستند و حداقل ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضعیت ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن ماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند و این افراد بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری خواهند شد، گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در طی ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در سطح کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی جهت به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این ۱۵۰ نیرویی که در آزمون بعدی جذب خواهند شد پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی به‌کارگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • صدور هشدار نارنجی در سطح استان کرمانشاه
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد