Web Analytics Made Easy - Statcounter

همانطور که می دانید اکثر تجهیزات الکترونیکی که ما در اطراف خود می بینیم و روزانه از آنها استفاده می کنیم دارای برد الکترونیکی در اندازه و اشکال مختلف هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فنی پایتخت، برد الکترونیکی از قطعات سخت افزاری هستند که و از آنها به عنوان مغز اصلی دستگاه که فرمان های مختلف را به اجزا مختلف می دهد یاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعمیر برد الکترونیکی نیاز به تخصص خاص و بالایی دارد. همچنین مانند هر نوع تعمیرکار و سرویسکار دیگر تجهیزاتی نیز نیاز دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در آموزشگاه های معتبر دوره های تعمیرات بردهای الکترونیکی برگزار می شود که هر فرد پس از گذراندن دوره های تئوری و عملی و تهیه تجهیزات و لوازم لازم فارغ التحصیل می شود.

همانطور که گفتیم بردهای الکترونیکی در بسیاری از دستگاه ها به کار رفته و نیاز به تعمیر آن روز به روز بیشتر می شود. بنابراین تعمیرکار و سرویسکار بردهای الکترونیکی نه تنها هیچوقت نباید نگران بازار کار باشند بلکه باید انتظار حجم بالای متقاضیات تعمیر و سرویس دستگاه های الکترونیکی بکشند.

بردهای الکترونیکی شامل قطعات فنی متفاوتی ست که قبل از هرچیز تعمیرکار با استفاده از تجهیزات مناسب مانند مولتی متر آنها را تست نموده تا سریع تر به ایراد برسد. بنابراین بخشی از آموزش تعمیرات برد الکترونیکی به تجهیزات تست همچنین تجهیزاتی چون هیتر و هویه می پردازد.

همین موارد اگرچه شاید باعث سخت تر شدن دوره آموزشی و کار متقاضیان کار و کسب درآمد در حوزه تعمیرات برد الکترونیکی شود اما از سویی تخصصی تر بودن آن باعث می شود دستمزد انجام کار بیشتر شود.

چه دستگاه هایی برد الکترونیکی دارند؟

تقریبا تمام دستگاه های الکترونیکی که ما در زندگی روزمره از آنها استفاده می کنیم دارای برد الکترونیکی هستند. دستگاه هایی چون تلویزیون، فریزر، منبع تغذیه، دستگاه های کپی و اسکن، لب تاب و غیره. تمام این دستگاه ها بعد از مدتی نیاز به تعمیرات داشته و مهمترین و اولین قطعه ای که نیاز به تعمیر دارد برد آن است.

همچنین باید توجه داشت که با پیشرفت فن آوری این بردها تخصصی تر شده و تعمیر آن ها نیز سخت تر و مسلما پرهزینه تر خواهد شد. بنابراین با آموزش و به روز کردن مداوم دانش در زمینه تعمیر برد الکترونیکی درآمد تضمین شده ای نصیب تعمیرکار خواهد بود.

سرمایه مورد نیاز برای کسب درآمد در این حوزه چقدر است؟

سرمایه اولیه هرکسی در این کار دانش اوست. البته برای کسب این دانش نیاز به صرف هزینه خواهد بود. اگر این مورد را درنظر نگیریم تجهیزاتی که یک تعمیرکار با آن کار می کند، قیمت زیادی ندارند. این درحالیست که شخص بخواهد خود به طور مستقل فعالیت کند.

در غیر این صورت شخص پس از آموزش می تواند در شرکت های خدماتی مربوطه و تعمیرگاه ها استخدام شود. همچنین می تواند به تدریس این تخصص به علاقمندان بپردازد.

از آن جایی که کارهایی که به اصطلاح مزد دست دارند درآمدهای خوبی دارند و از طرفی تعمیر برد الکترونیکی پیچیده و سخت است لذا می توان گفت که با توجه به سرمایه اولیه درآمد بسیار خوبی برای افرادی که به این کار وارد می شوند، دارد.

بدون شک اگر بتوانید تعمیرکار خوبی بشوید با کمی تبلیغات می توانید درآمد خوبی داشته باشید. همچنین به روز رسانی دانش در زمینه فن آوری های جدید در حوزه کاری نه فقط لازم بلکه اجباری است.

نحوه آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی روش های مختلفی دارد. برای انتخاب بهترین روش باید هدف مشخص گردد. اگر می خواهید تنها با بردهای الکترونیکی آشنا شوید می توانید از جزوه ها و کتاب ها و فیلم های آموزشی استفاده کنید. اما اگر به دنبال ورود حرفه ای به این کار هستید و می خواهید کسب درآمد خوبی در این حوزه داشته باشید نباید به این موارد بسنده کنید.

برای شما بهترین روش شرکت در کلاس های حضوری ست که به طور عملی برگزار می گردد. اکثر این کلاس ها یک دوره پشتیبانی دارد که شما پس از ورود به بازار کار می توانید از آن بهره مند شوید به بنابر تجربه بسیار سودمند است.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم کار تعمیرات برد الکترونیکی کار تخصصی بوده و درصورت داشتن دانش بالا با کمترین زمان برای عیب یابی و سرویس یک برد پیشرفته، کسب درآمد بسیار خوبی قابل پیش بینی خواهد بود.

البته پیش بینی دقیق و اعلام رقم درآمد برای شاغلان در این حرفه کار منطقی نیست اما با توجه به شاغلان در این حرفه در سطح بالا رقم ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان در ماه قابل دستیابی است.

این رقم برای یک تعمیرکار حرفه ای برد الکترونیکی رویایی نیست به شرط آن که طبق توصیه های بالا خود را بی نیاز از اطلاعات جدید و افزایش دانش خود در این زمینه نداند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش تعمیرات برد الکترونیکی تعمیرات برد الکترونیکی بردهای الکترونیکی دستگاه ها کسب درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان

ستاد تبلیغاتی صدا و سیما اعلام کرد مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیشتر در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده در بازه زمانی تبلیغات رسمی یعنی از فردا (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.

فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌ها روزانه در ساعات ۷ و سی دقیقه، ۱۵ و سی دقیقه و ۲۳ و سی دقیقه از شبکه آبادان پخش می‌شود همچنین ویژه برنامه مناظره‌های نامزد‌ها در ساعات ۱۱، ۱۸ و یک بامداد از سیمای آبادان تقدیم مخاطبان خواهد شد.  

نوبت پخش فیلم های نامزدها بر اساس حروف الفبا و بصورت چرخشی خواهد بود.  

در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.

انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاههای الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد