Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه نشان داد راه یافتن ویروس کرونا به مغز، باعث ابتلا به نوع شدید این بیماری می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی دلیل بازگشت بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن، مطالعه جدیدی انجام دادند و وضعیت سلامت گروهی از موش‌ها را بررسی کردند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، موش‌ها را به ویروس کرونا آلوده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران متوجه شدند که ویروس‌های موجود در مغز موش‌ها، هزار برابر بیشتر از ویروس‌های قسمت‌های دیگر بدن آن‌ها است.

نتایج این مطالعه نشان داد موش‌هایی که از طریق مجاری بینی به ویروس آلوده شدند، حتی پس از اینکه ویروس در ریه‌های آن‌ها از بین رفت، به دلیل وجود ویروس در مغز، نوع شدید بیماری را تجربه کردند. یافته‌های جدید حاکی است که بار ویروسی موجود در ریه‌ها، پس از گذشت سه روز کاهش پیدا کرد، اما تا روز پنجم و ششم پس از بیمار شدن یعنی زمانی که بیماری شدیدتر شده بود، مقدار زیادی از ویروس مورد نظر در مغز آن‌ها وجود داشت. به نظر می‌رسد که دلیل بازگشت بیماری کووید -۱۹ و حتی مرگ و میر ناشی از آن در افرادی که بهبود پیدا کردند نیز همین موضوع باشد.

به گفته پژوهشگران زمانی که ویروس کرونا مغز را آلوده می‌کند، می‌تواند بر تمام قسمت‌های بدن مانند ریه‌ها، قلب و دیگر اعضای بدن تاثیر بگذارد، زیرا مغز یک عضو حساس است و فرآیندهای دیگر اعضای بدن را کنترل می‌کند. ممکن است بهبود یافتگان بیماری کرونا که عفونت به مغز آنها راه پیدا کرده است در معرض بیماری‌های جدی دیگر مانند پارکینسون، زوال عقلی، بیماری‌های خودایمنی و اسکلروز چندگانه قرار بگیرند.

نتایج این مطالعه در مجله Viruses منتشر شده است.

کد خبر 470868

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کووید ۱۹ شیوع کرونا پیشگیری از کرونا شیوع بیماری کووید۱۹ مغز پارکینسون کرونا در جهان آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا ابتلا به کرونا ابتلا به کرونای شدید کرونا مغز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کرونا موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه «کوریو برازیلینس» نوشت، پلیس پس از آن وارد عمل شد که یک شهروند خارجی کارکنان سفارتخانه را از وجود یک وسیله انفجاری ادعایی مطلع کرد.

سفارت روسیه در برزیل هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند